Jump to content

MT75 kasse på OHC svinghjul - hvordan?


admiralen

Recommended Posts

jeg har ikke slipt inni huset med mitt oppsett. har mt75 på ohc turbo`n. men jeg har letta stål svinghjul fra burton for 2 skiva 7,25" clutch.

 

 

Men ser ikke problemet. mengder med plass i huset.(Dette gjelder nok mt75 2wd kasse på cosworth)

 

det du må gjøre, er å slipe opp hullet til starteren i plata(fra dohc) mellom motor og gir.

 

så er det letteste å bruke utløserlager fra mt75/dohc. og sveise ut selveste festet på utløserlageret. her kan du "shimse" ut 16-18mm. mulig mere. Grunnen til å bruke utløserlageret fra mt75/dohc, er at den flytende inni firkant hullet på armen. har prøvet med Type9 utløserlager og kappa ut festet fra en Type9 arm. der er det styretapper og ved litt vandring, så kniper dette.

 

har prøvet å bruke hele armen fra Type9 og TypeE kasse. men dette passet ikke bra nok eller passet ikke i hele tatt(er 5-6 årsiden jeg gjorde dette).

 

deleliste for mt75 på Ohc:

 

mt75 girkasse

mt75 stålplate mellom motor og gir

mt75 utløserlager og arm

mt75 speedometer vaier(brukte denne pga. var dette jeg hadde, mulig andre passer)

mt75 girkasse travers

mt75 clutch vaier(men trur vanlig Type9/TypeE vaier passer.)

mt75 mellomaksel

Ohc starter

Ohc svinghjul

Ohc clutch

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette gjelder en 4x4 cosworth MT75 kasse som skal på OHC veiv. Finnes det et cosworth svinghjul med 6 bolter som passer OHC veiv og som har startkransen på samme sted som cosworth slik at jeg kan brukt 4x4 cosworth starteren? Ser at OHC svinghjulet har startkransen ulikt plassert på svinghjulet sammenliknet med cosworth svinghjulet. 2WD MT75 kassa har vel starteren på andre siden og jeg skal ha 4x4 så den kassa er ikke aktuell å bruke.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...