Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei.

 

Jeg leter etter klipsene til bremse/bensinrør som er på bildet. Er de ifra scorpio, sierra?

 

mvh

Kjellsen

post-3998-134217514569_thumb.jpg

post-3998-134217515434_thumb.jpg

Edited by Kjellsen 2.0L

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Summitracing har ihvertfall. Billig er det også.

 

Men hva med frakta og toll? Hørt at frakta der kan være dyr?

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Frakta har ikke vært så høy de gangene jeg har bestilt fra Summitracing.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Frakta har ikke vært så høy de gangene jeg har bestilt fra Summitracing.

 

Den er grei. Frakta kom på 44 dollar med alu rør, er vell grei frakt det:)

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted (edited)

Kobber oksideredet(irrer) i større grad enn alu, kobber har høyere smeltepunkt, men alu krever mere varme for å smelte.

i tillegg veier kobber over tre ganger så mye som alu, må klamres tettere pga det blir sprøtt ved vibrasjon/bøying.

Alurør brukes jo i fly, til både drivstoff og hydraulikk...

Edited by Sierra"2.0iS
Posted

men likavell så ble gammel fordn levert med stål rør :P

 

Ja, er noe rart med det. Var visst billigst den gang kanskje :P Jeg skal bare skifte ut de så røra ikke lager trykk ved å være for små. Det er de nemlig nå, Sierra 2L leveres med mindre rør i indre diameter enn IS modellen.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Posted

Kobber oksideredet(irrer) i større grad enn alu, kobber har høyere smeltepunkt, men alu krever mere varme for å smelte.

i tillegg veier kobber over tre ganger så mye som alu, må klamres tettere pga det blir sprøtt ved vibrasjon/bøying.

Alurør brukes jo i fly, til både drivstoff og hydraulikk...

 

 

kobber Smeltepunkt, 1 084,62 °C

 

 

Alminium Smeltepunkt, 660,1 °C ...

 

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted (edited)

Kobber oksideredet(irrer) i større grad enn alu, kobber har høyere smeltepunkt, men alu krever mere varme for å smelte.

 

Legg merke til det i rød skrift.

Ikke akkurat ekspertområdet mitt, men tipper det har med varmeleder egenskapene å gjøre og ikke smeltepunkt, og f.eks er en av grunnene til at det bli brukt kobber i tuppen på en loddebolt, og ikke alu.

Edited by Truckdriver
Skriveleif

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Legg merke til det i rød skrift.

Ikke akkurat ekspertområdet mitt, men tipper det har med varmeleder egenskapene å gjøre og ikke smeltepunkt, og f.eks er en av grunnene til at det bli brukt kobber i tuppen på en loddebolt, og ikke alu.

Helt riktig må tilføre mere varme i alu før den smelter, i forhold til kobber, selv om alu har lavere smeltepunkt

Posted

Sierra"2.0iS Er en mann som vet hva han prater om :)

Så sier han alu er et bedre valg en kopper og bruke, så ta lærdom av det en og diskutere det at og fram ;)

 

hehe! Der fikk dere svaret fra en faglært person :)

Faglært er vel en beskjeden tittel på han vil jeg si :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

men er det ingen som selger slikt i norge, uten at det er den std dobbel pris eller mer som det pleier å vere...? eg la opp vannrør i kobber med plast utapå(sikkert eit fint navn på dei) da dei var lettest tilgjengelig og rimlige. eg var ment å få tak i alurør men fant ikkje noe fort nok når eg skulle legge opp... ikkje noe problem å bestille, men da må det vere noen dager på forhånd...

trehjulsykel

Posted

Ville tro at Kollevold eller noen av de andre tilsvarende aktørene har eller skaffer disse alurørene, pleier å leveres på en kveil/rull.

Er også mulig ved hjelp av utv støttehylse og lage flens tilpasset A-N fittings

Posted

Trur Protrim eller Maxam har dette på lager innenlands. Bestilte sjøl hos summit. Da har en rør, ansatser, overganger, kragehylser, krage-presse, slange,slangefittings ,etc...alt en trenger før å legge rør/slange for et par tusenlapper.

XWIyo.jpg
Posted

Har 3/8" på lager, jeg- men ikke i mengder.

 

Fittings of Norway har antagelig til en grei pris.(Har ikke fått god innsikt i hva som har skjedd der prismessig og lagermessig etter at nye eiere tok over.) Og antagelig har Ringstad også.

 

 

MVH RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Posted

hva er fordelen kontra slange stålomspunnet med an fittings?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...