royegil Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 (edited) http://www.909motorsport.no/products/gaz-coilover-kit-2wd-cosworth passer disse på en ford sierra 1984 kombi? Edited July 5, 2012 by royegil
lyrix Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 ja, har samme sett på sierran min 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
VDtuning Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 ja, har samme sett på sierran min Hmm mener å ha hørt dempere foran ikke er like på cosworth å ordiner sierra j . Det er ikke samma spindelen eller ? Noen som kan bekrefte det ? Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..
D.Toft Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 dempere er tykkere innfestning på 4x4 sierra.forran lik diameter på cosworth og std sierra. bak er M10 bolt og bred innfestning på std sierra, M12 bolt og smal innfestning på cosworth 2wd og 4wd.bare å borre opp, og legge skiver imellom på std sierra, samt masere lett i hjulhus for at ikke fjøren skal ligge ani.
Fredrik92 Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 Samme kittet er billigere på Burton power Sierra 2.0 DOHC prosjekt
VDtuning Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 Ok da er det avklart takk .. Bare lurer på en ting til , kalippere foran går vel ikke om hverandre ? Altså er det forskjell på spindler iforhold til bremser ? 2wd og std ? Da skal jeg ikke ødelegge tråden din mere .. Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..
royegil Posted July 5, 2012 Author Posted July 5, 2012 hehe vdtuning du ødelegger ikke tråden min da finner jo ut at eg må ordne litt bak på sierran siden eg ikke har kommet på å spurt om slikt selv
Nitrofish Posted July 6, 2012 Posted July 6, 2012 Hub'en/spindelen på vanlig sierra har samme "klemdiameter" som Cosworth 2wd, men hub'en på Cosw. er ca 2cm høyere enn std, så monterer du fjørbeinet fra Cosw. i standard hub blir bilen lav, og fjørskåla subber i hjulet. Subbinga er sannsynligvis ikke noe problem med coilovers, da fjørene har mindre diameter. Det som kan være et problem er at du må justere fjøra da ca 20-30 mm høyere opp på coiloveren på std hub enn du måtte gjort for å få samme høyde på bilen med Cosw. hub, og avhengig av hvor høy/lav du vil ha den kan du havne i grenseland på fjæringsveien på coiloverdemperen, men dette er vel mest aktuelt hvis du skal heise bilen mye (eksempelvis for iskjøring da). Sikkert noen som har gjort dette som har erfaring som sier om det går bra eller om demperen tok kvelden tidlig? -'86 Sierra 2,0iS turbo -'98 BMW 323i LS1/T56 - '07 D-max Team BITEGAL - Gutta Brannfarlig Materiale
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now