J.Helgestad Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Har en sierra jeg driver og ordner litt på, men så lurte jeg på en ting. Når det kommer til lakk, er det en plass / nettside man kan bestile lakk som tilsvarer bilens farge-kode? Er ikke værre en noe steinsprut og bittelitt rust, så på boks hadde vært konge, også har jeg sett at man får sånne små som ser ut som "negl-lakk" som man bare påfører over steinsprut, osv. På forhånd takk Ford Sierra 87' 2.0 CLFord Sierra 93' 1.8 CLX TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Vi selger det på jobben. Gå innom nærmeste lakk verksted og hør med dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Vi selger det på jobben. Gå innom nærmeste lakk verksted og hør med demDu jobber henn da? Ingen av lakkererne rundt her som blander og selger billakk på sprayboks allefall. Til det er de altfor griske. Skulle hatt ei sånn lita "neglelakk" flaske med diomond white jeg.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Dra på nærmeste ford forhandler.. Der får dere kjøpt orginal fargen i både sprayboks og sån neglelakk Må kansje regne med at de må bestille din farge, da de ikke sitter på lager med alle typer, men det går bae et par dager. Enkelte lakkverksteder blander fargen/lakk og putter det på sprayboks til deg, men er ikke noe billigere en på Ford. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Ser du holder til på Kongsberg, ring Maxbo i Hokksund og hør med en som heter Pål, han driver med billakk og blander det du vil ha på sprayboks. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Mekonomen har på sprayboks Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 er altid finere å flikke med neglelakk typen enn spryboks... det verste eg vet er biler som er flikket med spray. er mye bedre å pensle det og gjøre det litt skikkelig så ser det mye bedre ut en den jevla sprøytesløret... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Helgestad Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 Takker for alle gode forslag og svar Ford Sierra 87' 2.0 CLFord Sierra 93' 1.8 CLX TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 er altid finere å flikke med neglelakk typen enn spryboks... det verste eg vet er biler som er flikket med spray. er mye bedre å pensle det og gjøre det litt skikkelig så ser det mye bedre ut en den jevla sprøytesløret... Hehe, hvis man gjør det riktig, så synes det ikke i det hele tatt med spray da Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Helgestad Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 Da har jeg fått lakken jeg bestilte fra min lokale Ford-forhandler Ford Sierra 87' 2.0 CLFord Sierra 93' 1.8 CLX TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Og som regel så er lakken på disse små original boksene skikkelig lakk... ikke vannbasert. Enklere og bruke til småting da, enn om du får blanda farga di på boks hos en lakkforhandler, for da blir det vannbasert du får. Nå snakker jeg om metallic ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts