torgeirendal Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Clutchen til aircondition-kompressoren slår ikke inn lengre. Jeg sjekket sikring F31 og rele R6 i sikringsboksen ved siden av batteriet. Alt ok her, såvidt jeg kan finne ut.Men clutchen slår ikke inn, ikke hører jeg at den prøver heller. Prøvde å slå på den så den kanskje løsnet, men intet skjer..Noen som vet hvilken motstand jeg skal måle over spolen, og hvilken konnektor/pinne som er mest fornuftig å måle på?Oppe på clutchen står det en konnektor med to pinner i. Måler jeg bare mellom disse pinnene? Clutchen ble skiftet for 3 år siden, nekter å tro at den har tatt kvelden igjen..
HoelRacing Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Har du sjekket at det er tilstrekkelig med kjølemiddel på anlegget? Hvis det er for lite vil den ikke starte. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
torgeirendal Posted July 3, 2012 Author Posted July 3, 2012 Hm!Sier du det ja. Trodde kompressoren gikk uansett jeg, gass eller ei.Må kanskje få noen til å "sjekke trøkket" likevel da..
grcossie Posted July 4, 2012 Posted July 4, 2012 Ford anbefaler ac kontroll hvert 3år på alle modeller
torgeirendal Posted July 4, 2012 Author Posted July 4, 2012 Bestilt AC-service mandag. Hadde det vært opp til Ford, hadde det vel vært kontroll på AC og hele bilen hver dag gjennom hele året.. Noen som har prøvd etterfyllingssett som man får kjøpt på Ebay for en 500-lapp?Vurderte det selv nå, men feiga ut.
torgeirendal Posted July 10, 2012 Author Posted July 10, 2012 Problemet løste seg ved å fylle gass 1700 kr. Jaja.
Stian MH Posted July 10, 2012 Posted July 10, 2012 Godt det løste seg Kjedelig å måtte bruke "så" mye penger på det.. Men, som jeg pleier å si "viktig å støtte lokalnæringa" og ferdig med det.. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
focusst Posted July 10, 2012 Posted July 10, 2012 Prosedyren tar ca 45 minutter og gassen koster. Er ikke "bare" å fylle gass Over til fienden...
torgeirendal Posted July 11, 2012 Author Posted July 11, 2012 Det er ihvertfall NAIS med kald bil igjen når det er 20 grader ute..Håper den berger noen år igjen nå.
Recommended Posts