Slåstad RS Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 (edited) http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120903704378&ssPageName=_RCRX_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&_trksid=p2718.m184&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DSI%252BISS%252BUCI%26otn%3D4 Edited June 26, 2012 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
vinge87 Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 nammenamm for dem som har slik bil Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
bana_iøra Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 Har sånn bil, men ikke så veldig nammenamm for det
Slåstad RS Posted June 26, 2012 Author Posted June 26, 2012 Har sånn bil, men ikke så veldig nammenamm for det pga prisen eller oppsettet? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Caprimaniac Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 Og hvilke fordeler skal dette opsettet ha i forhold til å ta utgangspunkt i blåbein???? Støtdempertopper, justerbare.Compstruts.Alunav.Uniballs i styringa for å få riktig høyde mhp bump steer.(Justerbare bærearmer som option.) Ja, skal du kjøre safari- rally KAN det være en fordel med noe raskere bytte av deler, som f.eks en uniball istedet for en hel bærearm. Og ja, jeg HAR vært inne på tanken med eksakt likt innfesting av spindler til fjørbein, men da sammen med en kurant rørtype som EscortMK3/4, Sierra el. a. for at det skal bli enklere å få fatt i gode dempere. Såpass rimelig som blåbeina er nå, er det ingen vits. Ja, dersom det er alurør for demperne er det gull, men med den enorme klumpen til innfestning, kan det ikke være mange gramå spare på denne konstruksjonen. Skal du ha seriøse fjørbein kan det leveres bein med 60mm ytterdiameter som tar 50mm dempere (som brukes bla. i DAGENS WRC- biler). Dessuten er det mye rart med den annonsen og det går ikke klart frem hva slags materialer som er brukt i alle delene. Hva er det egentlig han prøver å si her??? "The main advantage of this set up is the scrub radius position over the standard Escort setup, giving less tyre resistance and more grip. The tyre wear rate will be lower so softer tyres can be used. " Ellers et artig oppsett... Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
bana_iøra Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 pga prisen eller oppsettet? Ser ikke hva som skal være så veldig mye bedre med detta oppsette, enn det som vanligvis blir brukt. Er vel heller ikke "in-situ" justering av noen armer, bortsett fra endeleddet.Dessuten syns jeg prisen er litt stiv, da du er langt unna et oppsett som kan brukes.
Slåstad RS Posted June 26, 2012 Author Posted June 26, 2012 (edited) Blir en heftig sluttsum ja ,og da må det som du sier , gi en stor forbedring i forhold til vanlige oppsett. Ble imponert over mye bling her jeg , uten å studere produktet skikkelig. Ser jo fordelen med skrubbradien , men det kan man oppnå med noe ala Sierra også.Btw , noen av dere som har sett på muligheten til å bruke nav, hub og ev. ben i fra Sierra? Edited June 26, 2012 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
dohcboy Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 en kjenning av meg som bygger GROM capri banebil i mo i rana bruker frosk scorpio forstilling\bruer Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
k3nn37 Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 Ser jo fordelen med skrubbradien , men det kan man oppnå med noe ala Sierra også.Btw , noen av dere som har sett på muligheten til å bruke nav, hub og ev. ben i fra Sierra? konen i bærekula skal vist være større og bredden på traversen er vist større på sierra enn escort ifølge hva jeg hører..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now