Dufman Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Er det utvendig bensinpumpe på IS'n, eller sitter den i tanken?Min takka for seg da jeg var ute å kjørte istad.. Håper ikke det er for lang ventetid på en ny en.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 på ohc er pumpen utenfor, dette hadde du sett om du hadde lagt deg ned og sett under hjulbrønnen din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 17, 2012 Author Share Posted June 17, 2012 Hehe, vått ute jo Mente å huske det selv, bare ble litt usikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Ikke alle ohc har utvendig pumpe nei. Min 90mod cupe har tankmontert pumpe. Ny orginalpumpe er svindyrt. så kjøp heller en walbro pumpe til ca 700kr. Ridetech.se har disse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 17, 2012 Author Share Posted June 17, 2012 Er avhengig av Sierra'n, så trenger ny pumpe fort. Biltema har vel en universal en som kanskje kan brukes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Er avhengig av Sierra'n, så trenger ny pumpe fort. Biltema har vel en universal en som kanskje kan brukes? Har du vært under å kikka da?? har du utvendig eller innvendig? Har den gamle pumpa mi liggendes her i vestfold Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Den er utvending. Hvor kan jeg få tak i ny?Har programmet til mekonomen på jobben her, og de ser ikke ut til å ha noe slikt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Meca har til 2000spenn. Biltema har en universal til 349,-."Maks. kap. 70 l/h. Maks. trykk 0,27–0,40 bar." Noen som vet hva Sierra'n jobber på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 (edited) Mener at dem fleste sierra modellene med elektronisk innsprøytning bruker ca 3 bar bensintrykk. Edited June 18, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Hverken universal fra 'tema, eller pumpe til Scorpio dohc passer visst.Men ser ut til at pumpa er ok, men den får ikke strøm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 (edited) Hverken universal fra 'tema, eller pumpe til Scorpio dohc passer visst.Men ser ut til at pumpa er ok, men den får ikke strøm.Har vert borti før at kontaktene på pumpa tuller. Sjekk at dem sitter bra og at dem har god kontakt. Sjekk også bensinpumpe releet. Det er iallefall det første eg ville sjekket. Edited June 18, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Sjekka ledningene inn på pumpa, og der er det ikke strøm.Hvilket relee tenkte du på?Der det skal være relee i hovedsikringsboksen er det ikke no. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Du har ikke en sånn "nødbryter" i reservehjulsbrønnen baki da? Kan du ha utløst denne? Denne skal trykkes inn/ned Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 (edited) Du har ikke en sånn "nødbryter" i reservehjulsbrønnen baki da? Kan du ha utløst denne? Denne skal trykkes inn/ned Stemmer. Kom ikkje på å nevne denne Kutter strømmen til pumpa ved bare et lite dunk Edited June 18, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Den nødbryter'n ble sjekka like etter bilen stoppa. Har dobbeltsjekka den siden og.Lurte på å nappe ut ledningen på'n, og se om det funker da. Men den er jo poppa fast, så får ikke ut ledningen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 (edited) Den nødbryter'n ble sjekka like etter bilen stoppa. Har dobbeltsjekka den siden og.Lurte på å nappe ut ledningen på'n, og se om det funker da. Men den er jo poppa fast, så får ikke ut ledningen.. Skal være 2 skuer som holder den. Er bare "bøylen" den er skrudd fast i som er poppet i hjulbrønnen. Se inn fra høyre side så skal du se skruene Edited June 18, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Da går'n igjen Sjekka Haynes boka, og der stod det en sikring som ikke stod i Sierra blekka fra Ford.Ett stk 20A sikring var alt som sku til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Fikk bilen halvveis hjem før den stoppa igjen.Sikringen var smelta. Prøvde å sette i en ny, så jeg fikk kjørt hjem. Men den smelta før jeg fikk start i det heletatt. Er det noen som selger ny bensinpumpe til den bilen?Den Meca har ser helt lik ut som den jeg kjøpte for Scorpio Dohc, så den passer heller ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 909 Motorsport pleier å ha inne en erstattningspumpe for Bosch sin 044 pumpe, koster vel en drøy tusing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Er det Bosch 044 jeg har?Ser de har en til 1295,-. Men det står 2-3uker leveringstid, og det blir lenge å gå uten bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Hvordan ser pumpa de ut da?? Som denne? http://www.ridetech.se/branslepump-typ-walbro-gss341-255l/9611-0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Hvilket relee hører til pumpa? Sikringen blir varm bare jeg slår på tenninga. Skal ikke være noe annet enn bensinpumpa som går på den sikringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86Sierra Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Den er utvending. Hvor kan jeg få tak i ny?Har programmet til mekonomen på jobben her, og de ser ikke ut til å ha noe slikt.. Joda de har det. Du trenger ikke og søke på en IS Sierra for og få det opp en gang. koster rundt 2000,- 1999 Mondeo 1.81984 Sierra xr4i1978 Capri 2.0 S1972 Pontiac Firebird Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 NÅ går den igjen! Det var en ledning som mangla isolajon, og skapte kortslutning..Fikk rydda opp litt i samme slengen da. Fikk vekk masse ledninger fra ettermontert alarm, samt masse ledninger fra en gang hvor den tydligvis hadde innebygd telefon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts