azorpro Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 Som overskriften sier, så har af`n blitt høyere ved pådrag, og spesielt på høyt turtall. før lå den på 13,5-13,7.. men nå ligger den på rundt 15, og kanskje litt over det. Den har ikke vært sånn før. Turbotrykket har også vært litt rart. Har ladet 1.5bar lenge, og plutselig så begynte den å lade 1.2-1.3 bar. Har 2stk turbotrykksmålere, så det er ikke dem som viser feil. Måtte justere opp trykket til 1.5 på boostcontrollern, og da ble den mager gitt. Noen som har vært borti samme problem før? Det er pukkelryggchip, msd tenning, turbonetics e46 og svarte dyser.
Cosworth_ftw Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 15 på høyt turtall og 1.5bar? må være en slitesterk motor gitt! alt for magert
torstein Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 samme som på min, turbotrykke blir mindre på høy afr.. på min var det map sensor..
azorpro Posted June 17, 2012 Author Posted June 17, 2012 men nå er jo turbotrykket på 1.5bar, men da ble afrn høy.. før var det jo fint. ingen som vet hva årsaken kan være? eller noen tips, så jeg kan feilsøke:-)
grcossie Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Håper for all del du ikke kjører med den slik, da varer den ikke lenge. Den har vært for mager tidligere også, visst verdiene dine stemmer. Har du trykk testa innsugs sida di?
Tore_TJ Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Hva mener du med det? At du snart har hull i minst ett stempel.. Afr bør være rundt 12 under pådrag med såpass ladetrykk..
alelys Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 sjekk etter luftlekasje og prøv med en annen/ny map sensor
grcossie Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 (edited) Som Tore sier, er stor fare for stempel smelting, der du kan ødelegge sylinder veggene også, når den går så magert. Det kan fort bli unødvendig dyrt for deg Edited June 17, 2012 by grcossie
azorpro Posted June 21, 2012 Author Posted June 21, 2012 Dåli jord på bensinpumpe og et nytt bensinfilter gjorde susen :-) Takk til rattlesnake
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now