2.8 injection Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 har en god stund nå hatt litt problemer med å få ladetrykk på cosworthen min.oppsett er 4x4 motor med L8 sprut, E46 Netics turbo, grønne dyser...har prøvd med alle variantene med boost controllere nå, både elektroniske og mekaniske, men det blir enten maks 1 eller 0.8 uten boost controller med ny 34 actuator.det eneste som har fungert litt er en liten enkel fjærbelastet kuleventil, men den holdt ikke så lenge.noen tips / forslag? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RS 1000 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Har du trykktestet systemet? Hvis ikke er det ett bra sted å begynne feilsøkingen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
2.8 injection Posted June 14, 2012 Author Posted June 14, 2012 har testet systemet for lekkasjer ja.hvis jeg napper av slangen til actuatoren så drar den opp til boostcut på 1.7bar 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RS 1000 Posted June 15, 2012 Posted June 15, 2012 (edited) On 6/14/2012 at 9:48 PM, 2.8 injection said: har testet systemet for lekkasjer ja.hvis jeg napper av slangen til actuatoren så drar den opp til boostcut på 1.7barHvis det er slik at du kjører ca. 0,9 BAR med signalslangen til actuator koblet direkte til kompressorhuset og 1,7 BAR når denne er frakoblet, så trenger du nok bare en god bleed ventil fra Turbosmart, TurboXS eller lignende.Når man har spesifikke problemer slik du har her, så bør du vurdere å montere en ekstra ladetrykksmåler. Denne kobler du inn på signalslangen til actuator slik at du har oversikt over actuatortrykket fra førerplass. Actuatortrykket er nemlig det ENESTE en boost controller kontrollerer så det er en stor fordel å se hvordan ladetrykket varierer med det varierende actuatortrykket. Edited June 15, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
2.8 injection Posted June 15, 2012 Author Posted June 15, 2012 On 6/15/2012 at 11:15 AM, RS 1000 said: Hvis det er slik at du kjører ca. 0,9 BAR med signalslangen til actuator koblet direkte til kompressorhuset og 1,7 BAR når denne er frakoblet, så trenger du nok bare en god bleed ventil fra Turbosmart, TurboXS eller lignende.Når man har spesifikke problemer slik du har her, så bør du vurdere å montere en ekstra ladetrykksmåler. Denne kobler du inn på signalslangen til actuator slik at du har oversikt over actuatortrykket fra førerplass. Actuatortrykket er nemlig det ENESTE en boost controller kontrollerer så det er en stor fordel å se hvordan ladetrykket varierer med det varierende actuatortrykket. for har kjørt med en elektronisk type med egen map sensor fra HKS, men den får jeg ikke til å virke som den skal, den avlaster ved 1.3 og detter rett ned på 0.8-0.9.har prøvd bleed ventil fra turbosmart uten så stort bra resultat, men har ikke prøvd så mange andre.for har også vært på tanken om å ta actator styringa fra plenumet istedet for rett fra turbo, har det noe for seg? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
as. Posted June 15, 2012 Posted June 15, 2012 (edited) On 6/15/2012 at 5:11 PM, 2.8 injection said: for har kjørt med en elektronisk type med egen map sensor fra HKS, men den får jeg ikke til å virke som den skal, den avlaster ved 1.3 og detter rett ned på 0.8-0.9.har prøvd bleed ventil fra turbosmart uten så stort bra resultat, men har ikke prøvd så mange andre.for har også vært på tanken om å ta actator styringa fra plenumet istedet for rett fra turbo, har det noe for seg?Uansett hva slags justering du bruker for og justere trykket, må man lese bruksanvisning på det aktuelle produktet og forstå hvordan det virker og justere etter dette før man kan forkaste det. Jeg vil påstå at med ditt utgangspunkt (trykk med acturator uten/med slange koblet) er temlig optimalt om ønsket trykk er lavere enn 2 bar. Edited June 15, 2012 by as.
RS 1000 Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 (edited) On 6/16/2012 at 12:48 AM, Cossyman85 said: Du har ikke brukt opp turboen da ?Dette er en E46 så det ville vært det beste, men i og med at ladetrykket er minst 1,7 BAR når det er 0 ladetrykk inn på actuator så er man ikke så heldig, dessverre? I denne situasjonen til jeg gjort følgende.1. Montert en bleed ventil.2. Montert ett T-sykke mellom bleed ventilen og actuatoren.3. Koblet ladetrykksmåleren til T-sykket.4. Justert bleed ventil til trykket inn på actuator actuator var 0,4 - 0,7 BAR.5. Tatt bort T-stykket og koblet ladetrykksmåleren til plenum og sett hvilket ladetrykk det var i manifolden. Man har da 3 actuatortrykk med tilhørende ladetrykk å forholde seg til. Man kan da legge en kurve som viser sammenhengen mellom de to og på den måte finne ut hva som evt. er problemet. Edited June 16, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now