rabbit1987 Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 hei. motoren det er snakk om er en 2,8 MFI K-jetronic. Når motoren er kald, spess etter å ha stått over natten, så starter den lett. Men begynner å jage på tomgang etter kort tid, deretter når jeg skal kjøre så napper den, og når jeg gir gass så mister den effekt og dapper helt av. Også kommer det litt svart røyk i det jeg slipper gassen, dette forsvinner når motoren er kjørt ca 10-15-20 min. Etter det oppfører den seg helt perfekt, jeg misstenker oppvarmingsregulatoren. har målt om fjæren inni der får spenning når motoren starter og det gjør den (11,8V ca) har også målt motstanden i fjæren (22ohm ca) har bestilt en bensintrykk måler som jeg skal koble inn mellom regulatoren og fordeleren, for å sjekke trykket etterhvert som den blir varmere. men den kommer vel ikke før om en stund. noen som har noen tips om hva dette kan være? svart røyk er jo tegn på altfor fet blnding, så fet at den kutter. Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
rabbit1987 Posted June 12, 2012 Author Posted June 12, 2012 ingen som har noen tips? Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
RS 1000 Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 (edited) Du bør sjekke 3 ting her.1. At dysene er ok.Dette gjøres ved at dysene trekkes ut av manifolden og plasseres i hver sin flaske. Få bensinpumpen til å gå og løft opp platen i luftmengdemåleren. Se hvordan alle dysene forstøver og sprer bensinen. Hvis noen dyser "pisser en stråle" i stedet for en fin kon dusj, da er de defekt og må byttes.2. Sjekk at styretrykksregulatoren fungerer som den skal ved å montere bensintrykksmåler på slangen mellom bensinmengdefordeleren og styretrykksregulatoren slik du beskriver.3. Sørg for at det ikke er lekkasjer på manifoldpakninger, slangen mellom manifold og belgen på luft luftmengdemåleren. Edited June 13, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rabbit1987 Posted June 13, 2012 Author Posted June 13, 2012 Du bør sjekke 3 ting her.1. At dysene er ok.Dette gjøres ved at dysene trekkes ut av manifolden og plasseres i hver sin flaske. Få bensinpumpen til å gå og løft opp platen i luftmengdemåleren. Se hvordan alle dysene forstøver og sprer bensinen. Hvis noen dyser "pisser en stråle" i stedet for en fin kon dusj, da er de defekt og må byttes.2. Sjekk at styretrykksregulatoren fungerer som den skal ved å montere bensintrykksmåler på slangen mellom bensinmengdefordeleren og styretrykksregulatoren slik du beskriver.3. Sørg for at det ikke er lekkasjer på manifoldpakninger, slangen mellom manifold og belgen på luft luftmengdemåleren. ingen vakuum lekkasjer det har jeg sjekket,ang bensintrykk måleren, kan jeg bare klippe plastrøret også klemme gummi slange utenpå plastrøret med 2 klemmer på hver ende for å sikre at det henger. og ha måleren imellom?? dysene tror jeg skal funke siden bilen går helt fin når varm da. men skal sjekke dem når jeg har mulighet, bilen bruker utrolig mye bensin for tiden også :S Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
RS 1000 Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 ingen vakuum lekkasjer det har jeg sjekket,ang bensintrykk måleren, kan jeg bare klippe plastrøret også klemme gummi slange utenpå plastrøret med 2 klemmer på hver ende for å sikre at det henger. og ha måleren imellom?? dysene tror jeg skal funke siden bilen går helt fin når varm da. men skal sjekke dem når jeg har mulighet, bilen bruker utrolig mye bensin for tiden også :SDet kan du, men jeg kjøper heller en ekstra banjo og en dobbel banjoskrue. Det må alltid anbefales at man sjekker ventilløftet på V6 motorene med mindre man VET at kammen er 100% i orden. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rabbit1987 Posted June 13, 2012 Author Posted June 13, 2012 Det kan du, men jeg kjøper heller en ekstra banjo og en dobbel banjoskrue. Det må alltid anbefales at man sjekker ventilløftet på V6 motorene med mindre man VET at kammen er 100% i orden.har dem disse på tess? hvilken type skal jeg spørr etter? Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
bard Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Slik sjekket jeg min oppvarmingsregulator Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
RS 1000 Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 har dem disse på tess? hvilken type skal jeg spørr etter? Jeg tok slange og banjoskrue med inn på Haugland diesel i sentrum og kjøpte der. Slik sjekket jeg min oppvarmingsregulator Presis. Det blir ikke bedre enn det der pr. utlagt kr. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now