Granada28GL84 Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Holder på å kobble opp elnettet fra scorpio cosworth til Granadaen min.Fra et relee i sikkringsboksen er det en blå ledning med rød strek som går inn på pin 22 på hjernen til scorpio cosworth.Releet er konstant strøm osv til nettet. Vi skal kobble releet utenom sikkringsboksen, og finner ikke ut på kobblings skjemaet hva den røde og blå ledningen er til. Noen som kan hjelpe meg? Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 EEC-IV? Da pleier pinne 22 å være styring av bensinpumpe. Pinnen blir jordet internt når pumpa skal gå. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Pinn 22 skal gå til rele til bensinpumpen. Den skal inn på 86 på rele`et. 30 på rele`et skal rett til batteri.85 på rele`et skal til (power splice)og nr 87 skal da til fuel "cut-off" switch. og derfra rett til pumpen Håper at du vart hjelpen nå Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 (edited) Ok tusen takk, vi kobbler bensinpumpe systemet for seg selv med styrestrøm fra tenning og eget relee, satser på det funker Og en ting til,der var en stikker vedsiden av coilene, den lille "boksen" er grå, hva er den til, fant en stikker med en svart ledning som skulle ned på den lille grå boksen. Men aner ikke hvor den skal eller hva den er til, da jeg ikke finner noe på skjema. Edited June 5, 2012 by Granada28GL84 Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 (edited) Denne grå boksen regner jeg med er en kondensator, den demper elektrisk støy. Den må festes slik at den har jordforbindelse. Den enkle ledningen går normalt til plussiden av coilpakka. Jeg ville brukt pinne 22 til å styre bensinpumpa som originalt. Da stopper pumpa etter kort tid hvis motoren ikke går eller hvis det er noe annet feil. Grei sikkerhet. Edited June 5, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Denne grå boksen regner jeg med er en kondensator, den demper elektrisk støy. Den må festes slik at den har jordforbindelse. Den enkle ledningen går normalt til plussiden av coilpakka. Jeg ville brukt pinne 22 til å styre bensinpumpa som originalt. Da stopper pumpa etter kort tid hvis motoren ikke går eller hvis det er noe annet feil. Grei sikkerhet.Så vist jeg forstår det rett så skal det berre være en ledning?(stikkeren nedi kondensatoren har to pinner)Ok, men pin 22 er bare styrestrøm det altså? Da skjønner jeg Har akkurat satt meg inn i oppkobling av hjerne å slikt, så er mye og lære skjønner jeg Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 (edited) Så vist jeg forstår det rett så skal det berre være en ledning?(stikkeren nedi kondensatoren har to pinner)Stemmer. Det er bare en av pinnene som er i bruk. Eller rettere sagt: Bare en pinne er i bruk på Zetec med tilsvarende tenningsanlegg og jeg regner med Ford som vanlig bruker samme delen på mange biler. Ok, men pin 22 er bare styrestrøm det altså? Da skjønner jeg Har akkurat satt meg inn i oppkobling av hjerne å slikt, så er mye og lære skjønner jegJa, bare styrestrøm.Skjema for MegaSquirt viser ganske tydelig hvordan det bør kobles. Ligner mye på beskrivelsen til Trones. Edited June 6, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 For å få det mer rett. Pin22 styrer jordingen av bensinpumperele. Om du kobler pin22 sammen med 86 på rele så kobler du 85 på rele til styrestrøm. Styrestrømen henter du fra hakk2 på tenninga eller aller helst fra releet som gir motorstyringa strøm - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 (edited) Skal ikke bestride noen, men for meg ser følgende oppkobling av BP-rele riktig ut: 30 til sikring/konstant +12V 85 til ECU pin 22 (ECU-kontrollert jord) 86 til tenning 87 til pumpe (rød/svart ledning) Du kan bruke originalt Granada 2,8i BP-rele og hempe det opp på sin originale plass,Med sikring til releet/pumpe i den originale tilleggboksen bak hanskerommet. Angående kondensatoren som sitter ved coilen så har den to stikk, men bare en ledning (+12V)Den bør kobles, selv om motoren starter og går fint uten. Edited June 6, 2012 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 (edited) Angående kondensatoren som sitter ved coilen så har den to stikk, men bare en ledning (+12V)Den bør kobles, selv om motoren starter og går fint uten.ok, regner med den skal inn på pluss innpå nettet siden den er svart? Vet du om bensintrykk regulatoren sitter ved fuelrail Grandisjohn?Det fulgte med en "dings" der 3 bensinslanger skulle kobbles på, også en stikker til den, men stikkeren var ikke till og finne på motor nettet.Jeg tror det er bensintrykksregulatoren, men en kompis mener den sitter under innsug ved fuelrail. Edited June 6, 2012 by Granada28GL84 Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 (edited) ok, regner med den skal inn på pluss innpå nettet siden den er svart? Vet du om bensintrykk regulatoren sitter ved fuelrail Grandisjohn?Det fulgte med en "dings" der 3 bensinslanger skulle kobbles på, også en stikker til den, men stikkeren var ikke till og finne på motor nettet.Jeg tror det er bensintrykksregulatoren, men en kompis mener den sitter under innsug ved fuelrail. Åssen ser "dingsen" ut? Du er sikker på at slangene til den ikke er vakuum, og at det er beholderen til kullfilteret? Eventuelt kullfiltermagneten hvis det er en liten sak, som har et stikk og vakuumslanger inn på seg?Dette er i så fall til katalysatorstyr/eksosresirk. og ingenting å bry seg med. En Granada har lov til å spy ut co2 sånn at vi kansje får litt sommer her til lands også Kompisen din har rett. BTR sitter på fuelrailen under plenumet. Det er ingen elektronikk innblandeti forbindelse med den, kun en vakuumslange fra plenum. Edited June 7, 2012 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now