vinge87 Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 hjelp, trenger snarest å vite hvor mangen grader jeg skal stille tenningen på steg 1 chip oppsett på en 2wd motor, har skiftet reg reim så finner ikke nullstillingsmerket, noen som kan hjelpe??? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 4, 2005 Author Share Posted May 4, 2005 op, svar hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 4, 2005 Author Share Posted May 4, 2005 fant ut at den er orginal 16 grader, gjelder dette på steg 1 trimmen og? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Det er orginalt med 16 grader . Hvor var det du ikke fant 0 merket . Det står i den store bok att elektronikken klarer og justere + - 4 grader . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 Det er orginalt med 16 grader . Hvor var det du ikke fant 0 merket . Det står i den store bok att elektronikken klarer og justere + - 4 grader .<{POST_SNAPBACK}> iden store bok står det at det er et merke på blokken litt skrå opp til høyre, men er ikke et slikt merke på blokken min, men fikk en til å vri om nøkkelen og jeg stod og vridde på fordeleren så har fått allt til nå, kommer til å ta en finjustering med tennings pistol og derfor lurte jeg på om det sku endres på gradene siden den er trimmet, men er jo en liten trim så tviler på at tenningen skal være noe annet enn 16 grader Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Det går ikke og bruke pistolen , da elektonikken føler utifra giverene . har du boken kan du lese deg fram til alt . også hvordan rotoren skal stå når sylinder 1 er i topp i forhold til de to kammene som står på akselen til fordeleren . gjør du det ikke riktig taper du MYE effekt . Da tennings tidspunktet blir juistert i forhold til trykket i manifol - turtall - og åpning på gass spjel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 hmm, ikke så lett som jeg trodde dette sku være alltså, men den starter og går som en pusekatt, så må jo være rett det jeg har gjort vel? hvist elektronikken klarer +-4grader så må jo det være rett innstilt, tror du ikkke deet Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Tilfeldig brukte jeg ford til denne jobben første gangen . Han fortalte att var du ikke nøye - ville eletronikken ikke virke (juistere riktig ) . Derfor (en av grunnene ) får du kam drev til og juistere . Så personlig er jeg EXTREM nøye . Hør med Wingdude han har lang erfaring . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 6, 2005 Author Share Posted May 6, 2005 Tilfeldig brukte jeg ford til denne jobben første gangen . Han fortalte att var du ikke nøye - ville eletronikken ikke virke (juistere riktig ) . Derfor (en av grunnene ) får du kam drev til og juistere . Så personlig er jeg EXTREM nøye . Hør med Wingdude han har lang erfaring .<{POST_SNAPBACK}> ok takker for svar bige Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj_maz Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 det er et nullstillings merke på rotoren også under fordelerlokket. da rotoren skal stå vendt mot det. og i tilegg så får du det hjulet som er til oljepumpa og rotoren.. spissen på det skal stå 45 grader mot høyre og oppover Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 det er et nullstillings merke på rotoren også under fordelerlokket. da rotoren skal stå vendt mot det. og i tilegg så får du det hjulet som er til oljepumpa og rotoren.. spissen på det skal stå 45 grader mot høyre og oppover<{POST_SNAPBACK}>bruk merket som e i fordeleren..pilen på hjulet betyr ingentingpga da kjeme ann på koss fordeleren er sett ned i blokka i forhold til hjulet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj_maz Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 det fant jeg også ut. så brukte det lille nullstillingsmerke i fordeleren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now