hår ball Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 som topic. noen som har et oppstarts map til cosworth? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 (edited) Kan høre med han her : http://forums.haltech.com/viewtopic.php?f=10&t=9194 Edited May 24, 2012 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 (edited) Hva trenger du spesifikt? Kun bensin og tenning eller alt sammen? Edited May 24, 2012 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 +1.Er dette nymontert eller har bilen gått med dette før? Er det evt. gjort endringer i oppsettet? Hva er gjort med reimhjulet på veiven og med fasesensoren? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ny montert, trenger et map bilen vil starte på.. 36-1 + cam home Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 som ron nevner så er det 36-1 og en modda fordeler til cam home signal. 4stk msd LS coiler Trenger igrunn bare noe til og få ballen til og begynne å rulle, tenning event et komplett fuel/tenning til en t34 bil eller tilsvarende.. Slåstad, jeg søkte gjennom forumet, men så postene var så lagt bal som til 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Hvis du fyller tenningskartet med 15 grader og fyller fuelmappet med 3 ms så skal du kunne få start om det øvrige er korrekt. Man trenger mer info for å lage ett oppstarts map. Hvilken versjon E11V2 er dette? Hvilket firmware bruker du?Hva bruker du av "tooth offset" og "trigger angle"?Hvilke dyser har du? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 26, 2012 Author Share Posted May 26, 2012 (edited) Hvis du fyller tenningskartet med 15 grader og fyller fuelmappet med 3 ms så skal du kunne få start om det øvrige er korrekt. Man trenger mer info for å lage ett oppstarts map. Hvilken versjon E11V2 er dette? Hvilket firmware bruker du?Hva bruker du av "tooth offset" og "trigger angle"?Hvilke dyser har du? takk for tipset, det skall testes.Mener trigger angel er satt til 70 eller 80 ??tooth offset er ukjent, ikke fått tid til og sett ordentlig på det, men blir i løpe av helga! Kan komme til bake med firmware og versjon i morgen, + litt mer generelt info.. Motor oppsette ertor østhus porta topp, bd 14 inn, standar ut7,5 i comp4wd eksos3071 med cos styl hus og stor kompressorhart inlet, wrc runnere med 8x800 dyser pga av e854stk msd ls coiler og alt annet "stadar"3Eksos, 500 cooler, grp a filter, justerbare cam drev, justert i hendhold til en av inlegga dine, 0,66 og 0,40 osv osv firm info:serie no2version no11variant no 1build no 35 Edited May 27, 2012 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 takk for tipset, det skall testes.Mener trigger angel er satt til 70 eller 80 ??tooth offset er ukjent, ikke fått tid til og sett ordentlig på det, men blir i løpe av helga! Kan komme til bake med firmware og versjon i morgen, + litt mer generelt info.. Motor oppsette ertor østhus porta topp, bd 14 inn, standar ut7,5 i comp4wd eksos3071 med cos styl hus og stor kompressorhart inlet, wrc runnere med 8x800 dyser pga av e854stk msd ls coiler og alt annet "stadar"3Eksos, 500 cooler, grp a filter, justerbare cam drev, justert i hendhold til en av inlegga dine, 0,66 og 0,40 osv osv firm info:serie no2version no11variant no 1build no 35Værsågod.Når det gjelder triggerangle og tooth offset så er det rom for 0 usikkerhet og feil. Dette MÅ være 100% korrekt. Oppsettet ser flott ut og med det ladetrykket som E85 vil tillate her så kommer bilen til å gå som en kule. I forhold til software og firmware så må man velge mellom én av disse: http://www.haltech.com/index.php/downloads-2/previous-products Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 28, 2012 Author Share Posted May 28, 2012 (edited) Værsågod.Når det gjelder triggerangle og tooth offset så er det rom for 0 usikkerhet og feil. Dette MÅ være 100% korrekt. Oppsettet ser flott ut og med det ladetrykket som E85 vil tillate her så kommer bilen til å gå som en kule. I forhold til software og firmware så må man velge mellom én av disse: http://www.haltech.com/index.php/downloads-2/previous-products har tilhørende cd plate så firm/software er i boks.thoot ofset, satt til 3trigger angel ble vell 48 for og få til 16 grader med tenningslampa., tann nr 9 på 36-1 er TDChome signale mener jeg havna på 120 grader. tror du jaggu ikke at bilen fyra også da =)nå må bare inovaten kobles opp, sammen med en eksos temp, så kan morro begynne Edited May 28, 2012 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 (edited) har tilhørende cd plate så firm/software er i boks.thoot ofset, satt til 3trigger angel ble vell 48 for og få til 16 grader med tenningslampa., tann nr 9 på 36-1 er TDChome signale mener jeg havna på 120 grader. tror du jaggu ikke at bilen fyra også da =)nå må bare inovaten kobles opp, sammen med en eksos temp, så kan morro begynne Den tok jeg ikke, men du kan evt dobbeltsjekke på følgende måte.Med 15 grader i hele tenningskartet (jeg foretrekker å gjøre det slik fordi Haltech er så lett å mappe.)så ruser du motoren opp over 6000 o/min ett par ganger og sjekker med tenningslampe at tenningen er helt stabil på 15 grader uansett turtall og belastning.Når dette er kontrollert til å være stabilt, da kan vi begynne å diskutere tenningskurver. Jo det tror jeg på. Haltech er blitt anbfalt til flere rundtom her som har fulgt anbefalingen og har fått tilfredstillende resultater. Flere er på gang. Stå på, men ikke fall for fristelsen til å bruke bensin AFR på bredbandslambda når du kjører E85 da dette ER feil. Edited May 29, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 29, 2012 Author Share Posted May 29, 2012 Den tok jeg ikke, men du kan evt dobbeltsjekke på følgende måte.Med 15 grader i hele tenningskartet (jeg foretrekker å gjøre det slik fordi Haltech er så lett å mappe.)så ruser du motoren opp over 6000 o/min ett par ganger og sjekker med tenningslampe at tenningen er helt stabil på 15 grader uansett turtall og belastning.Når dette er kontrollert til å være stabilt, da kan vi begynne å diskutere tenningskurver. Jo det tror jeg på. Haltech er blitt anbfalt til flere rundtom her som har fulgt anbefalingen og har fått tilfredstillende resultater. Flere er på gang. Stå på, men ikke fall for fristelsen til å bruke bensin AFR på bredbandslambda når du kjører E85 da dette ER feil. Det er gjort etter manualen til haltec, slik jeg tolka det vertfall? jeg ser jeg skrev på tryne.Men man skall velge ut ei tann som er "trigger" tanna, og til meg ble det tann nr 3, etter home event/missing thoot. der av ofseth på 3.og fra tann nr 3 til tdc så er det i teorien 50 grader "til tann nr 9". Men med tanke på at sensoren kanskje ikke står helt riktig i forhold til trigger ringen, måtte angelen gjøres om til 48 for og få til 16 grader. har ikke tatt sjangsen på og ruse noe spesiellt ennå, kun latt motor gått på 1500rpm til drifts temp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Det er gjort etter manualen til haltec, slik jeg tolka det vertfall? jeg ser jeg skrev på tryne.Men man skall velge ut ei tann som er "trigger" tanna, og til meg ble det tann nr 3, etter home event/missing thoot. der av ofseth på 3.og fra tann nr 3 til tdc så er det i teorien 50 grader "til tann nr 9". Men med tanke på at sensoren kanskje ikke står helt riktig i forhold til trigger ringen, måtte angelen gjøres om til 48 for og få til 16 grader. har ikke tatt sjangsen på og ruse noe spesiellt ennå, kun latt motor gått på 1500rpm til drifts temp.Jeg foretrekker alltid å kontrollere. 1500 rpm til driftstemp? Det var veldig trist å høre. Dette er det absolutt væreste du kan gjøre med en motor. Ikke fortsett med dette. Du får bare håpe at ikke noe er skadet. Det er uansett på tide å få opp turtallet. Hold deg mellom 2000 og 3000 o/min. og rus til 6000 når du kontrollerer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 29, 2012 Author Share Posted May 29, 2012 Jeg foretrekker alltid å kontrollere. 1500 rpm til driftstemp? Det var veldig trist å høre. Dette er det absolutt væreste du kan gjøre med en motor. Ikke fortsett med dette. Du får bare håpe at ikke noe er skadet. Det er uansett på tide å få opp turtallet. Hold deg mellom 2000 og 3000 o/min. og rus til 6000 når du kontrollerer. selvsagt ble aller første oppstart høyere enn 1500, u sikker på eksakt turtall og eksakt hvor lenge, da det ikke er bare bare og holde styr på alt når man holder på alene..anslåt turtalle til en plass mellom 2-3000 rpm, i alt fra 5-10 minutter..Men skall ta en runde igjen i kveld og dobbelt sjekke tenninga, og ikke minst ruse/belaste en del. Har fått time til volden på mandag Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 selvsagt ble aller første oppstart høyere enn 1500, u sikker på eksakt turtall og eksakt hvor lenge, da det ikke er bare bare og holde styr på alt når man holder på alene..anslåt turtalle til en plass mellom 2-3000 rpm, i alt fra 5-10 minutter..Men skall ta en runde igjen i kveld og dobbelt sjekke tenninga, og ikke minst ruse/belaste en del. Har fått time til volden på mandag Puh. Lettelsens sukk. ALT er bedre enn tomgang. Ja gjør det. Såpass ja? Det er jo strålende, glimrende og flott for deg. Lykke til. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Har fått time til volden på mandag Nå? Står til? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 det gikk til skogen igrunn.1 coil som var død, og haltech`n likte ikke di orginale cosworth trigger sensorene noe spesiellt godt! Blir ny time når barne sykdommene er haka ut. update kommer.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Det var kjedelig, men da har også du fått erfare hvorfor enkelte av oss absolutt hater multitooth trigger hjul og multicoiler. Synes ikke at du skal ikke legge skylden på Haltech. Hvis du oppgraderer til ett stabilt triggersystem og ett godt tenningsanlegg så går dette så fint så. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Det var kjedelig, men da har også du fått erfare hvorfor enkelte av oss absolutt hater multitooth trigger hjul og multicoiler. Synes ikke at du skal ikke legge skylden på Haltech. Hvis du oppgraderer til ett stabilt triggersystem og ett godt tenningsanlegg så går dette så fint så. haltech`n er jeg strålende fornøyd med sånn sett.. Har bestillt hall effect sensorer både opp og ned, så det blir nokk til slutt Syns bare det er rart at haltech`n ligger inne med cosworth "trigger" system som alternativ, da den ikke takler di orginale sensorene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Multitooth triggerhjul fungerer helt fint med de gamle Haltech variantene som f.eks E11v2 Men med VR/Reluctor/induktiv giver så har de gamle Haltech sprutene jeg har vært borti vært veldig kresne.Om man da ikke får bedre resultat ved å justere på gain innstillingene så kan man egentlig ikke gjøre noe annet enn å bytte til en triggertype som sprutet liker bedre. Hallgiver skal uansett gi ett bra resultat. Om man ser bort fra slike særheter som at det er kresent på triggere, og at det er en del mer tidskrevende å justere enn mer moderne sprut, så har du ett kraftig og fint datasprut En kjenning måtte forresten endre triggerinnstilling til "Hall Effect Mode" med VR triggeren han brukt for å få den til å fungere fjuskfritt. Mulig dette var E6X, men det noen av de samme instillingene. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Multitooth triggerhjul fungerer helt fint med de gamle Haltech variantene som f.eks E11v2 Men med VR/Reluctor/induktiv giver så har de gamle Haltech sprutene jeg har vært borti vært veldig kresne.Om man da ikke får bedre resultat ved å justere på gain innstillingene så kan man egentlig ikke gjøre noe annet enn å bytte til en triggertype som sprutet liker bedre. Hallgiver skal uansett gi ett bra resultat. Om man ser bort fra slike særheter som at det er kresent på triggere, og at det er en del mer tidskrevende å justere enn mer moderne sprut, så har du ett kraftig og fint datasprut En kjenning måtte forresten endre triggerinnstilling til "Hall Effect Mode" med VR triggeren han brukt for å få den til å fungere fjuskfritt. Mulig dette var E6X, men det noen av de samme instillingene. jeg fikk ikke signal i heletatt med hall mode på vr sensorene.. Men nå er både veiva og fordeleren byggde om til hall effect, og bilen starter og går helt flott, hele turen til gitt turtalls sperre, tidliger så har det stoppa seg på rundt 4000rpm, men nå virker det som alt er på stell, og trigger signalene ser flotte ut..ny time til volden, neste fredag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Flott Regner med du drar den oppover til ACR på høsttreffet da? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Godt å høre at du fikk has på den! Var ikke god når du var utpå at volden forige gangen. (sliter med piping i øra enda) Hørte at den var en coil til som var deffekt å! En av de som du henta. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Godt å høre at du fikk has på den! Var ikke god når du var utpå at volden forige gangen. (sliter med piping i øra enda) Hørte at den var en coil til som var deffekt å! En av de som du henta. Ja det smalt nå ***** til tider Ja takke f for at det ble sendt med 4 nye nedover, så vi hadde litt å velge i. Regner med Henrik får bedre resultat denne gangen, håper det for han sin del Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted June 22, 2012 Author Share Posted June 22, 2012 Flott Regner med du drar den oppover til ACR på høsttreffet da? Eeeeeer så gira på og få kjørt litt igjen nå, føler nesten at sessongen holder på og løpe fra meg.. Men høst treffe er haka av! med mindre noe går istykker før den tid. ford-racing: Tinitus og laken skrekk er et vell kjent fenomen i trøndelag. Ja det smalt nå ***** til tider Ja takke f for at det ble sendt med 4 nye nedover, så vi hadde litt å velge i. Regner med Henrik får bedre resultat denne gangen, håper det for han sin del MÅ vell få til bedre resultat nå vell? Om ikke så har jeg en l6 ecu liggende ennå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now