Jump to content

oppstarts map til haltech e11v2


hår ball

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg kjører 3,8 dwell time på ls coilene.

Blir nokk og rote fram en fordeler og bygge om, slik at en msd boks og coil kan ta plass..

når den omsider kommer fra andre siden av dammen :smartass:

 

har skaffet 4 audi coiler som skall testes i løpe av helga, bare for "testen" sin del, og

 

posten trondheim er ekstremt flinke til og rote bort pakkene mine, så msd delen kommer vell til vintern en gang.

Ok, kan ikke se at det skulle gi problemer, men hvem vet..

B)

 

Åhh, du måtte bestille? Hva gikk du for?

 

Med 2 ms leverer 1,8T coilene, i følge tidligere postede testresultater, det samme som LS coilene med 3,8 ms, så resultatet av testen din blir intressant.

 

Det tror jeg på. Våre tanker går til Herr Hernes og hun der "Det er typisk Norsk å være god. :mad2:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, kan ikke se at det skulle gi problemer, men hvem vet..

B)

 

Åhh, du måtte bestille? Hva gikk du for?

 

Med 2 ms leverer 1,8T coilene, i følge tidligere postede testresultater, det samme som LS coilene med 3,8 ms, så resultatet av testen din blir intressant.

 

Det tror jeg på. Våre tanker går til Herr Hernes og hun der "Det er typisk Norsk å være god. :mad2:

 

 

jeg har vell egentli ikke bestillt, men det blir nokk en 6a og en blaster coil i løpe av morgen dagen.

eller har du andre anbefallinger?

Link to comment
Share on other sites

Husk å sett ned ladetiden til 2ms på audi coilene, alt over koker coilene.

Jeg kjenner til at mange på generelt grunnlag anbefaler ca. 1,8 ms på mulicoil oppsett, men er det virkelig så elendig som dette altså?

 

At disse coilene ikke tåler å jobbe hardere enn opp til ca. 11,6 % duty? :huh:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Gjelder dette også tilsvarende "oppgraderte" utgaver fra andre merker?

 

har brukt kina kopier i en del audi motorer, må øke ladetiden til 2.5-3ms på 0.4mm pluggap når passerer 2bar ladetrykk for å få dem til å gå uten fusk. men da smelter de som margarin i ei stekeplate. gå for orginale.bosch ,beru osv.

Link to comment
Share on other sites

har brukt kina kopier i en del audi motorer, må øke ladetiden til 2.5-3ms på 0.4mm pluggap når passerer 2bar ladetrykk for å få dem til å gå uten fusk. men da smelter de som margarin i ei stekeplate. gå for orginale.bosch ,beru osv.

 

Såpass ja, ja det høres jo ut som pinglete greier dessverre.

Må du ned på så liten pluggap med Audicoiler, LS coiler etc. også?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

jeg har vell egentli ikke bestillt, men det blir nokk en 6a og en blaster coil i løpe av morgen dagen.

eller har du andre anbefallinger?

At jeg har ja, men budsjettet spiller selvsagt en betydelig rolle.

MSD trenger ingen presenteasjon så jeg linker til alternativer.

I alfabatisk rekkefølge og dyrest først:

Accel.

Markedets i særklasse mest avanserte tenningssystem:

http://www.jegs.com/i/DFI/310/75609/10002/-1

Tilhørende coil:

http://www.jegs.com/i/DFI/310/75608/10002/-1

 

http://www.jegs.com/i/Accel/110/49320/10002/-1

 

http://www.jegs.com/i/DFI/310/75606/10002/-1

Tilhørende coil:

http://www.jegs.com/i/DFI/310/75607/10002/-1

 

Crane:

http://www.summitracing.com/parts/CRN-6000-6445/

 

Mallory:

http://www.summitracing.com/parts/MAA-6855M/

http://www.jegs.com/i/Mallory/650/6853M/10002/-1

 

Summit:

http://www.summitracing.com/parts/SUM-850610/

Coil:

http://www.summitracing.com/parts/SUM-850505/

 

Nå fant jeg også følgende tilbud som jeg er nødt til å vise deg da du tross alt har hatt preferanser for multicoil:

 

http://www.jegs.com/i/Crane+Cams/271/6000-6500/10002/-1

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg fortsetter å sette spiker i kisten.

Her ett Quote fra Halech forumet. Haltech PS1000 sprut og LS1 coiler.

 

e: Fuel mapping PS1000 GSXR1000

by LMS_689 on Mon Feb 20, 2012 10:00 pm

-----------------------------------------------------------------------

sidecar55 wrote:

Checked out a mate's bike on the dyno yesterday. GSXR 1000 K2 with 16 bit Yoshimura ECU, 178 HP & 92 ftlb.

Mine, GSXR 1000 K6 which has bigger valves & throttle bodies, PS 1000 & LS-1 coils, 165 HP & 94 ftlb???????.

Same engine has produced 183 HP with stock ECU & Power Commander.

Maximum power is reached at 10,000 RPM & holds it flat till 13,500. AFR is all good & played with timing with no change.

Still can't get secondaries to operate right, am I missing something?

Apart from not as much power I expected, it does seem like it goes O.K.

------------------------------------------------------------------------

 

What's your dwell time on the coils? The LS1 coils are not the most impressive. Wonder if you're giving up a bit there?

Haltech Parts and Accessories

Custom Harness Construction

http://www.lms-efi.com

ludwigmotorsports@insightbb.com

502-515-7482

LMS_689

 

Posts: 1012

Joined: Thu Oct 18, 2007 6:30 am

Location: Floyds Knobs, IN USA

 

har brukt kina kopier i en del audi motorer, må øke ladetiden til 2.5-3ms på 0.4mm pluggap når passerer 2bar ladetrykk for å få dem til å gå uten fusk. men da smelter de som margarin i ei stekeplate. gå for orginale.bosch ,beru osv.

Det tror jeg på. Veldig kjekt å få en så tydelig og klar bekreftelse fra deg. B)

 

Hvilke tennplugger ble brukt? Tenker da på tykkelsen på senterelektroden.

 

Såpass ja, ja det høres jo ut som pinglete greier dessverre.

Må du ned på så liten pluggap med Audicoiler, LS coiler etc. også?

Godt spørsmål, men man kan jo tenke seg at fysisk små coiler "fylles" fort opp og bruker som nevnt svært kort charge time.

Med lite strøm inni coilen kan man heller ikke få mye ut av den igjen til å lage gnisten.

 

Hvis man ser på en gammel og tradisjonell coil som Accel sin svære og "trege" Supercoil så takler denne 8 ms - og da har man "fylt" opp en bøtte "med strøm" i stedet for en fingerbøl.

 

De som bekymrer seg for problemer "med å fylle opp coilen" på høye turtall pga lang "charge time" informeres om at denne coilen fint klarer 13 000 o/min på en 4 syl. motor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Javisst og på side 77 i manualen står følgende:

"If insufficient ignition energy is causing a high-power misfire (especially on turbo/super

charged engines), it may be necessary to reduce the spark plug gap. Gaps as small as

0.5mm (.020') may be necessary. This also reduces the amount of radiated electrical

noise due to the lower firing voltage."

 

Så blir det også ett spørsmål om hvilke tennplugger som anbefales. Iridium for å senke kravene ytterligere?

 

På generelt grunnlag bør ikke pluggåpningen være mindre enn 0,75 mm da dette går utover motorens effektivitet ved ROLIG kjøring da det faktisk er ganske vanskelig å antenne på blandingen i en sylinder med lavt kompresjonstrykk foråresaket av lav VE og tidlig tenningstidspunkt.

(lite aktivetet fordi gnisten skal/må antenne blandingen lenge før stempel og topp produserer squish effekt.)

Den eneste korrekte løsningen er derfor ett kraftig tenningsanlegg med STOR(E) coil(er) slik at man kan kjøre store pluggåpninger selv ved hyggelige ladetrykk.

 

 

Jeg snublet tilfeldigvis over World Racing sin "Time Attac car".

De bruker 4 stk. slike 2000 mA coiler. http://www.summitracing.com/parts/MSD-8261/

msd-8261.jpg

 

hvorfor ikke bare kjøre så enkelt som jeg gjør med kun trigger på veiva og wasted spark uten cam sync? Fungerer knall :D

Tar denne én gang til. :)

 

Her er generell info om bekymringer rundt wasted spark i praksis.

 

The main concern when using dual post coils is the generation of electrical interference. This can interfere with ECU operation and cause unwanted static on car radios. The ignition suppression techniques outlined earlier are particularly important. All wasted spark systems should use ‘Resistive Spark Plugs’ if the engine does not currently use them. One igniter channel is required for each dual post coil.

 

Videre:

The coils should be positioned so they minimise the length of the HT Leads. This will help reduce the electrical noise generated when the spark plugs are fired.

 

Avslutningsvis og egentlig mest tydelig:

It is possible to run an engine that has a single coil per cylinder in wasted spark configuration.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kaller ofte det sistnevnte wasted cop :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg på. Veldig kjekt å få en så tydelig og klar bekreftelse fra deg.

Hvilke tennplugger ble brukt? Tenker da på tykkelsen på senterelektroden.

 

 

prøvd det meste ,ngk,champion, bosch, denso. virker som champion funker best på bensin og bosch sine på e85

Link to comment
Share on other sites

prøvd det meste ,ngk,champion, bosch, denso. virker som champion funker best på bensin og bosch sine på e85

Dette er god og nyttig info. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

konklusjon, disse ls coilene er noe forbanna dritt!!

 

skjønner egentli ikke hvordan, jeg ikke har fått med meg at disse ls coilene var noe dritt! :shutup:

 

nytt crane system, samt ledninger osv på tur i posten :D

Folk flest vil ha det så enkelt som mulig. Mange sprut må ha ekstern tenningsmodul, og hver coil trenger en egen. Da ender man opp med mye "greier".

 

LS coilene har jo innebygget tenningsmodul slik at det bare er å trekke ledningene fra sprutet og direkte til coilene og vips - ferdig.

 

Jeg mistenker at mange faller for akkurat dette.

 

HÅ HÅ HÅ, såpass ja? Inkl. LX92 coilen da slik at du får 1200 mj.

 

Grattis med det jeg mener er ett meget godt valg.

Tips. Husk at du må bruke den originale Cosworth tenningmodulen til å drive CDI boksen da denne er "module triggered".

 

Jeg vil enda en gang anbefale at du vurderer å gå over til HALL giver på veiv og cam.

 

Én stk VR puls pr. 720 grader på cam er ikke gode greier og ledningene til veivsensoren MÅ skjermes GODT!

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Folk flest vil ha det så enkelt som mulig. Mange sprut må ha ekstern tenningsmodul, og hver coil trenger en egen. Da ender man opp med mye "greier".

 

LS coilene har jo innebygget tenningsmodul slik at det bare er å trekke ledningene fra sprutet og direkte til coilene og vips - ferdig.

 

Jeg mistenker at mange faller for akkurat dette.

 

HÅ HÅ HÅ, såpass ja? Inkl. LX92 coilen da slik at du får 1200 mj.

 

Grattis med det jeg mener er ett meget godt valg.

Tips. Husk at du må bruke den originale Cosworth tenningmodulen til å drive CDI boksen da denne er "module triggered".

 

Jeg vil enda en gang anbefale at du vurderer å gå over til HALL giver på veiv og cam.

 

Én stk VR puls pr. 720 grader på cam er ikke gode greier og ledningene til veivsensoren MÅ skjermes GODT!

 

satser på at det går seg til nå..

Aldrig sett mørkt på ledninger, så modulen skall vi nokk få plassert i en fei :-)

kjører med hall sensorer både oppe og nede nå. Eneste som mangler er en fordeler, men d tror jeh finns på dele lagret :-) bare og få i hus delene fra andre sida av dammen nå så :-D

Link to comment
Share on other sites

satser på at det går seg til nå..

Aldrig sett mørkt på ledninger, så modulen skall vi nokk få plassert i en fei :-)

kjører med hall sensorer både oppe og nede nå. Eneste som mangler er en fordeler, men d tror jeh finns på dele lagret :-) bare og få i hus delene fra andre sida av dammen nå så :-D

Ser man det ja. Nå er troen på suksess stor her.

Det går fort over dammen så bilen er nok oppe å går helt plutselig. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som har liggende 4, som skal i en Scorpio med 2,3 dohc 16v turbo :) Ettersom vi ikke har prøvd de enda så kan jeg ikke garantere for de.

Vurderer å bruke slike på nybilen min, ettersom den ikke har fordeler.

 

Og angående hallgivere nevnt litt over her. Det at triggerledninger fra hallgivere trenger mindre skjerming enn de fra en VR giver er en myte, om noen skulle være i tvil. God skjerming er veldig viktig med slike givere også. Viktigheten av god skjerming er det desverre mange som ikke er klar over.

I tilfeller med dårlig skjerming så vil jeg si fordelen med en hallgiver ligger i at enkelte typer støy er lettere å skille fra signalet, men ikke alle typer.

Jeg er rimelig sikker på at hår ball er obs på dette, så da får det heller bli ett tips for andre som skulle tvile ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

For min del så blir det heldigvis 2 for lite :rolleyes:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett på / hørt erfaringer om disse? :

 

http://www.diyautotune.com/catalog/ign1a-race-coil-p-394.html

Har sett på disse før, men når man oppgir "alle hestene" og feil spark duration, så blir man skeptisk. Legg også merke til at de oppgir:

"The signal is similar to an LSx coil, although it does need a bit more current than what is needed to make an LSx coil charge."

Litt mer strømforbruk enn en LS coil som trekker 8 - 10 A?

 

Det opplyses ingenting om Volt, strøm eller pluggåpning.

Noen andre coiler oppgir f.eks at man bør øke pluggåpning til 1,6 mm og at coilene er for kraftige for originale pluggledninger. Dét er godt tegn.

 

På den annen side er coilene i linken inductive og SKAL jordes i MOTOREN! og dette er også ett godt tegn.

Jeg ville klart valgt disse fremfor andre LS coiler eller 1,8T coiler, men i forhold til det hår ball har valgt så mener jeg at dette er leketøy.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

duh Marius!

Kan ikke sende meg oppskrifta på rev bakstellet :P ?

cosworth drit`n varte i 15 mil i kveld bare :twisted: en kjempe smell, 1.2.3.4.5a + full gass, så en smell til, da ble det et hjuls trekk :P kjekt å komme seg nesten hjeme om ikke annet.

Den funker nå altså?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...