Jump to content

Megafelger


eivohan

Recommended Posts

Har en Mondeo II 98-mod stv. Fulgte ikke sommerfelger med bilen da jeg fikk den av en kompis, ei heller dekk. Men kunne jo ikke si nei takk av den grunn :)

Fikk også tak i 4 nye Continentaldekk 195/65/15 av en kompis for nada.

Kom så over en annonse på finn hvor en kis i Tromsø selger 15" Mega-felger på 4x108, ET:42.

I annonsen står det at disse Mega Luxera felgene "skal passe enkelte Ford modeller".

Jeg er ubukelig på sånne her ting og har aldri kjøpt felger sjøl, så var det sagt ;) Men det er 4 bolts han selger og det står 4 bolts på min.

Er det noen som kan si 100% sikkert at disse felgene vil passe til dekkene jeg har kjøpt og også passe på bilen?

Takk for tips :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34934305

Edited by eivohan

1998 mondeo 1.8 TD Ghia

 

Har idealvekta men mangle litt på høyden.

Link to comment
Share on other sites

Har en Mondeo II 98-mod stv. Fulgte ikke sommerfelger med bilen da jeg fikk den av en kompis, ei heller dekk. Men kunne jo ikke si nei takk av den grunn :)

Fikk også tak i 4 nye Continentaldekk 195/65/15 av en kompis for nada.

Kom så over en annonse på finn hvor en kis i Tromsø selger 15" Mega-felger på 4x108, ET:42.

I annonsen står det at disse Mega Luxera felgene "skal passe enkelte Ford modeller".

Jeg er ubukelig på sånne her ting og har aldri kjøpt felger sjøl, så var det sagt ;) Men det er 4 bolts han selger og det står 4 bolts på min.

Er det noen som kan si 100% sikkert at disse felgene vil passe til dekkene jeg har kjøpt og også passe på bilen?

Takk for tips :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34934305

 

Her er det nok bare og smelle penga på bordet :whistling: skal passe som bare det dette ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er det nok bare og smelle penga på bordet :whistling: skal passe som bare det dette ;)

 

 

de burde fint passe, kan hende de bygger litt langt inn men tviler på at det blir noe problem, kan gjerne space de ut litt så det ikek ser ut som at mondeoen løper på stylter :) hehe

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Mega felger er støpt i fylla (les dårlig)! kjøp brukte orginalfelger isteden!

eg fant 4 18" orginalfelger med slitte dekk til mk3 for 1500!

 

 

Sier du det?

 

Har akkurat motsatt erfaring jeg.

Har sett en Sierra som har reist av veien og bøyd styrestag 2 ganger , og der var felgene like rette.

 

Den ene gangen sto hjulet på tvers da Naf dro den opp igjen , slik at det gravde seg ned i bakken....

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Sier du det?

 

Har akkurat motsatt erfaring jeg.

Har sett en Sierra som har reist av veien og bøyd styrestag 2 ganger , og der var felgene like rette.

 

Den ene gangen sto hjulet på tvers da Naf dro den opp igjen , slik at det gravde seg ned i bakken....

Kjempe bra! Kanskje han har bulka de rette da?! neida :P

Eg jobba på dekkverksted ei beite, å da hendte det at vi kom borti felger som hadde ekstreme høyde kast nye ut av asken!!

Slikt imponerer ikkje meg..

Men ting kan forandre seg :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar gutter :) Har innpress 47,5 på Mondeoen og disse har 42. Fårstod det slik fra en kompis at felgene vil stikke mer ut mot hjulbuen, men ser at Lakkelars sier at de vil synke mer inn. Kunne gå opp eller ned eller inn eller ut 7.5 mm i forhold til innpresset på 42mm, så 47,5 går bra. Bor i Harstad men er BRANN-fan så jeg og en kompis stikker til Trømsø og ser TIL-BRANN på mandag. Så stikker jeg innom han kisen og ser på de sjøl. Han sier han har hatt de til salgs en stund, så jeg tipper det tryggeste er å kikke på de. Men skal titte her inne etter felg og dekk også. Dette er jo et genialt forum for amatører som meg ;)

Edited by eivohan

1998 mondeo 1.8 TD Ghia

 

Har idealvekta men mangle litt på høyden.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar gutter :) Har innpress 47,5 på Mondeoen og disse har 42. Fårstod det slik fra en kompis at felgene vil stikke mer ut mot hjulbuen, men ser at Lakkelars sier at de vil synke mer inn. Kunne gå opp eller ned eller inn eller ut 7.5 mm i forhold til innpresset på 42mm, så 47,5 går bra. Bor i Harstad men er BRANN-fan så jeg og en kompis stikker til Trømsø og ser TIL-BRANN på mandag. Så stikker jeg innom han kisen og ser på de sjøl. Han sier han har hatt de til salgs en stund, så jeg tipper det tryggeste er å kikke på de. Men skal titte her inne etter felg og dekk også. Dette er jo et genialt forum for amatører som meg ;)

Det syns eg virka rart.. Eg hadde ET37 på 7,5 17 å de stakk ikkje langt ut! :huh:

084c892a.jpg

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Neida, de blir bare å stikke ut 5,5 mm mer i forhold til hva bilen skal ha orginalt. Det skal være 47,5 mm innpress mens de felgene jeg vurderer å kjøpe har 42 mm innpress. En diff på 5,5 mm og felgene vil stikke en halv cm mer ut mot hjulbuen. Vil vel knapt være en synlig endring ;)

Om jeg har skjønt dette rett da...

 

Det ligger også 8 originalfelger med dekk til salgs i Tromsø for 1000 spenn. Vinterdekk er gått 1 ses. Mine vinterdekk er utslitte så dette er perfekt. De nye sommerdekkene mine legger jeg på felgene som de nå utslitte vinterdekkene står på.

Har jo ikke bruk for de utslitte sommerdekkene hans eller felgene de står på, men det står at han selger alt samlet.

Går nok for dette alternativet.

Edited by eivohan

1998 mondeo 1.8 TD Ghia

 

Har idealvekta men mangle litt på høyden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...