Jump to content

Mondeo 4x4


Robert Nilssen

Recommended Posts

Hallo alle sammen!

 

Jeg kom over en fin 4x4 her en dag med ganske lite km på telleren og slo til. Den kommer til å bli bruksbil, og må derfor nærmere bakken, da jeg har høydeskrekk. Tenkte på dette settet Min link . Greia med å ta et til mk2 er at i mitt vognkort står det bfp, og det finnes av en eller annen grunn ikke på mk1. Er det noen som har noen peiling på hvorfor det er slik? Antar det passer mk1, men er det noe som har prøvd og har en fasit? Føger også med tuv, og det er jo litt greit.

 

Har hatt 4x4 før, så vet at den ikke er 100% lik i bakstillinga i forhold til fwd

 

Et lite spm til: messingrørene som går fra manifold til innsug, la oss kalle det for egr, har jeg lyst til å fjerne. såvidt jeg har klart å skjønne har ikke dette noen ytelsesmessig innvirkning. Vil det by på problemer mtp pkk i forhold til utslipp? går motorstyringa i stå?

 

mvh Robert

Edited by Robert Nilssen

(o) 1995 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf syncro

(x) 1990 Vw Golf Gl Aut

(x) 1996 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf GTi

 

På utkikk etter phase 1 rs-sett til mondeo

Pm eller ring/sms 97514553

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 96-registrert sedan BFP4, og har har fått godkjent senkefjærer fra Eibach på min, som kommer fra BFP-typegodkjenning.

Har hørt at det er noen som sliter med å få dette godkjent pga samlet vekt på bakaksel.

Søk litt på temaet hær inne. Har skrevet en del om dette før.

 

Når det gjelder EGR, vet jeg ikke helt hva virkningen av å fjærne det blir.

Har hørt begge deler. Ingen forskjell, og at bilen begynner å "jage" på tomgang.

Finn en ford-mekaniker som er tørr bak øra og spørr..

_______________________

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 96-registrert sedan BFP4, og har har fått godkjent senkefjærer fra Eibach på min, som kommer fra BFP-typegodkjenning.

Har hørt at det er noen som sliter med å få dette godkjent pga samlet vekt på bakaksel.

Søk litt på temaet hær inne. Har skrevet en del om dette før.

 

Når det gjelder EGR, vet jeg ikke helt hva virkningen av å fjærne det blir.

Har hørt begge deler. Ingen forskjell, og at bilen begynner å "jage" på tomgang.

Finn en ford-mekaniker som er tørr bak øra og spørr..

 

Har også lest at det kan være litt kjipt å få godkjent senket en 4x4. Det er mer det om det k-sport coiloverkitet til mondeo fra årsmodell 97 rent teknisk passer over. Om det kunne blitt godkjent hadde i såfall bare vært et pluss :) har kjøpt bremser fra en mk1 frs som bare venter på å komme på, så kjøreegenskapene må jo stå i stil. Blir trackday bil også :P

 

Foreløpig får denne egr'en stå urørt. Antar at jaging kan forårsakes av vakumlekasjer, så om man får tak i et av disse blendekitene fra ford blir det nok bra :)

Edited by Robert Nilssen

(o) 1995 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf syncro

(x) 1990 Vw Golf Gl Aut

(x) 1996 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf GTi

 

På utkikk etter phase 1 rs-sett til mondeo

Pm eller ring/sms 97514553

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig så stoppet den fem minutter etter at jeg hentet den.

tauet den hjem og fikk av toppen:

 

IMAG0029.jpg

 

Vannpumpa så ok ut og termostaten sto i åpen stilling når vi tok den ut.

Noen som har en formening om hva som kan være galt? Forrige eier sa at varmeapparet

ikke blåste varmt. Tett register?

Har vært byttet toppakning for ikke lenge siden.

(o) 1995 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf syncro

(x) 1990 Vw Golf Gl Aut

(x) 1996 Ford Mondeo clx 4x4 sedan

(x) 1989 Vw Golf GTi

 

På utkikk etter phase 1 rs-sett til mondeo

Pm eller ring/sms 97514553

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...