Jump to content

Resultater fra 1 runde SS2 Cup 2012 Gardermoen 20 mai


351RS

Recommended Posts

Tjo bing, da var årets sesong i gang, og vi startet cupen en flott søndag i mai. Det var litt vått på banen etter nattens regn, men dette tørket fort opp, og solen kom fram. Det ble en kjempeflott dag med oppmøte fra vi åpnet porten. Forholdene denne gangen var bra, da det også lørdag var kjørt i løypa, slik at idealsporet var fritt for gummi. Vi sliter til tider med mye smuss på banen når det har vært driftetrening før oss, men altså ikke denne gangen.

At denne type kjøring fenger ble dagens ”long distance” et bra eksempel på, da Sondre kjørte helt fra Rogaland på morran, for å være med å kjøre med sin gule Mustang. Han holdt også ut helt til siste bil, så slikt står det respekt av, både avstanden generelt, men han har også 4.3:1 utv. i bakakselen og som dere hørte, så var det grei lyd i den børsa, så han måtte hatt en ”høylydt” tur, og relativt høyt forbruk over fjellet, hehe. Respect, man !! Og takk for prøveturen, imponerende respons i den kjerra di, og steinharde gearinger du får til, hehe.

Videre hadde vi den merkeligste bilen til nå ute på banen: en Lada Niva!! Ikke nok med det, men den var trimma !!! Den kjørte naturlig nok ikke de beste tidene, men forbausende jevne tider.

På starten av dagen hadde vi litt problemer med løypemerkinga, så en del av bilene i første runde kjørte med 30-40 meter for kort løype. Så for å få sammenlignbare tider, er disse tidene strøket. Det rare var at etter vi retta løypa, kjørte enkelte faktisk enda kjappere, bla. Banaiøra, som satte ny pers. med heeeelt utrolige 1.04,06 !! Dette med 185 hk Escort MK2!! Dette er nå 4 tideler unna kjappeste Ford vi noen gang har hatt!! Med en klasse 2 bil !! Jeg bøyer meg i støvet.

Det ble også flere nye personlige rekorder, så noen fikk tydeligvis ”vinterrusten” fort utav kroppen.

Vi hadde også besøk av ikke bare en, men to rally biler, Bassan i sin Escort Cosworth WRC, og Mark1 i sin Focus RS+. Her var det mye fint utstyr, men litt ironisk å se at selv om de viste imponerende takter, ble det langt fra noe rekordtider. Om dette var pga. sjåførene, banen eller ”viljen” til å gjøre bra tider, skal være usagt. Men de fikk testa redskapen hvertfall, og det var moro å se.

Det var meget bra oppmøte med 24 biler utpå, og masse folk, så her er det bare å takke for oppmøte, og retter også en takk til dere som hjalp til, kjempebra innsats.

Tider( bare de 5 beste rundene fra hver er tatt med, og tider med riv eller feilkjøring er heller ikke tatt med):

 

Klasse 1.

 

1 Plass. tsl. Escort MK2 rød/hvit.

1,12.52

1,12.71

1,12.73

1,12.89

1,13.10

1,14.29 s-ludvig sjåfør

1,15.32 s-ludvig sjåfør

 

2 Plass. rallyhawk. Escort MK2 Mexico rød.

1,13.74

1,14.99

1,15.68

1,16.49

1,16.57

 

3 Plass. RS Stian/Fresh. Sierra XR4x4 Mørk blå.

1,14.48 Fresh

1,14.53

1,14.90

1,15.00 Fresh

1,17.22

 

4 Plass. s-ludvig. Fiesta 1,1 blå.

1,15.01

1,15.66

1,16.63

1,17.19

 

5 Plass. JHS. BMW 320 Diesel blå.

1,15.06

1,16.09

1,17.56

1,18.62

 

6 Plass. Glenn. Sierra 2,0 grønn.

1,17.52

1,17.74

1,19.88

 

7 Plass. 2,3 GL. Sierra 5 dørs ohc svart.

1,17.55

1,17.85

 

8 Plass. Mk3 Cortina. Mk3 Cortina rød.

1,17.78

1,18.78

1,19.59

1,19.91

 

9 Plass. Trond. Lada Niva TC RS.

1,24.08

1,24.66

1,24.92

1,25.76

1,25.77

 

 

Klasse 2.

 

1 Plass. Bana_iøra. Escort Mk2 rød.

1,04.06

1,04.77

1,05.33

1,06.35

1,06.84

 

2 Plass. Bard. G A Hagen. Bmw 540 blå.

1,08.98

1,13.55

1,19.03

 

3 Plass. Per Olav. Sierra Doch sedan 4x4 Turbo sølv.

1,09.31

1,10.10

1,10.31

1,10.75

1,10.79

 

4 Plass. Fiesta ST. Fiesta ST rød.

1,14.62

1,15.62

1,17.17

 

5 Plass. k3nn37. Sierra Dohc sølv.

1,18.21

 

 

Klasse 3.

 

1 Plass. Zakspeed. Sierra Cosworth sedan blå.

1,05.95

1,06.16

1,07.36

1,08.00

1,08.53

 

2 Plass. Klinken EVO 2 hvit.

1,06.70

1,07.23

1,07.83

1,07.84

1,08.30

 

 

3 Plass. Jan300. Sierra Cosworth 4x4 rød.

1,08.00

1,08.10

1,08.60

1,08.63

1,10.12

 

4 Plass. Lars. Sierra cossie sedan grå.

1,09.92

1,11.24

1,11.68

1,12.60

1,16.77

 

5 Plass. Mark1. Focus RS+.

1,11.62

1,20.99

 

6 Plass. ford-racing. Sierra 2,0 Turbo.

1,12.20

 

7 Plass. Sondre91. Mustang gul.

1,15.59

1,16.53

1,16.73

1,17.33

1,18.89

 

Si fra om dere mener dere ser noen feil i lista her.

 

Poengene utover sesongen kommer i en egen tråd.

Link to comment
Share on other sites

Det var så trivelig når JHS var ute å kjørte, hørte jo fuglekvitter over det hele.. Dieselmaskinen ga ikke alt for mye lyd fra seg gitt :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Det var så trivelig når JHS var ute å kjørte, hørte jo fuglekvitter over det hele.. Dieselmaskinen ga ikke alt for mye lyd fra seg gitt :)

Ja det stemmer, i forhold til de andre ble det stille da gitt.

 

kan jeg få tiden,selv om den ikke ble godkjent

 

1,11.00

1,11.20

Med trening kan du få bra tider med den bilen, men du kjører jo bare en runde hver gang?

 

slitene gamle 540bmwen da:-) ligger breit å kjører fort:-P

 

Ja den siste tiden var meget imponerende. Og fin lyd da mann!

Link to comment
Share on other sites

For en fin dag, bra vær, koslige folk og pers, ikke værst. Hadde ikke trodd det skulle bli 1.04 tider denna runden, hverken hjulvinkler eller sjåfør var helt på stell.(Vinkler er stilt etter øyemåls metoden) Men det lover jo bra for de neste rundene, får bare håpe det blir like fint vær.

Det med at tida mi ble bedre etter at banen ble gjort om, har nok mer med at jeg hadde nesten 0 løft på en innsugs ventil før det.

Link to comment
Share on other sites

For en fin dag, bra vær, koslige folk og pers, ikke værst. Hadde ikke trodd det skulle bli 1.04 tider denna runden, hverken hjulvinkler eller sjåfør var helt på stell.(Vinkler er stilt etter øyemåls metoden) Men det lover jo bra for de neste rundene, får bare håpe det blir like fint vær.

Det med at tida mi ble bedre etter at banen ble gjort om, har nok mer med at jeg hadde nesten 0 løft på en innsugs ventil før det.

 

Var utrolig tøft å se deg på 360 gradern: akkurat når du vippa inn der, så letta innerhjulet bak med 10cm, hehe. Og det letta i unnamanøveren også.

Link to comment
Share on other sites

En fra jevnaker. Trur ikke han er spes aktiv her. Han har en strøøøken 2wd i org stand også i samme fargen som han oppi gudbrandsdalen som har de to superstrøkene bila med så lav km. Arve tru?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...