isse Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Hei Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen. Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side.
Tore_TJ Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Har brukt an-6 til sånt. Hvis du ser på der turboen får vann fra termostathuset så er det ikke store hullet akkurat..
Janna Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Hei Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen. Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side. Du skal vel gjerne ikke ha vann den veien :-) Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
kermit racing Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Hei Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen. Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side.Det er strenkt tatt ikke nødvendig med vann i hele tatt RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
Tore_TJ Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Det er strenkt tatt ikke nødvendig med vann i hele tatt Har du god erfaring med gt turbo uten vannkjøling? Hadde vært greit å slippe.. Og som sagt over her, vannet skal gå fra termostathuset, gjennom turbo og tilbake til ekspansjonstanken..
kermit racing Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Har du god erfaring med gt turbo uten vannkjøling? Hadde vært greit å slippe.. Og som sagt over her, vannet skal gå fra termostathuset, gjennom turbo og tilbake til ekspansjonstanken..Kan vel ikke si at jeg har så mye erfaringpå det,men har fått bygd en meget seriøs motor hos en meget sereiøs motorbygger i england,og er er der ingen vannkjøling verken på 3071 eller på raceturboen. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
Tore_TJ Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Kan vel ikke si at jeg har så mye erfaringpå det,men har fått bygd en meget seriøs motor hos en meget sereiøs motorbygger i england,og er er der ingen vannkjøling verken på 3071 eller på raceturboen. Kjenner godt til hva du har gjort og hos hvem Mulig det blir uten vannkjøling neste sesong. Akkurat hatt oppstart i dag så orker ikke endre noe med engang
tomnsr Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Jeg kunne også tenkt meg å droppa vannkjølinga. Blir så sinnsykt varmt når jeg stopper bilen
a.nilsen Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 RS1000 skrev vel noe om det der en gang. At 3071 fåes både med kulelager hvor ramma er i stål og i plastikk. Hvor da den med stål er vesentlig dyrere, men ikke trenger vannkjøling som den normale, "billige" gjør.Synes det var relativt hurant å få på vannkjøling jeg faktisk. AN-6 og banjo overganger. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now