Kverna Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hei. Har blitt invitert til Harald Huysmann Karting sitt 6-timersløp på Rudskogen den 16.juni.Det er invitert forskjellige bilklubber, hvor hver klubb stiller med lag og kjører mot hverandre. Flest runder iløpet av 6 timer, vinner.Det er også annledning til utstilling av klubbens to "feteste" biler, samt litt andre arrangementer.Kartene er nye av året, og toppfarten ligger på ca 80km/t med gjeldende utvekslinger. Ett typisk lag består av 6-8 mann/damer og det kjøres med èn kart per lag. Med le-mans regler med førerbytte og full pakke, kan dette blir virkelig spennende. Er det noen interesse for gokartkjøring er det bare å melde sin interesse, men siden det er et lag må det nesten være bindende påmelding Se post under for regler. Konsept: Løpet arrangeres i regi av Harald Huysman Karting. Arrangementet avvikles på Rudskogen Motorsenter i Rakkestad. Deltagere: Hvert lag kan delta med fra 3 til 12 personer, (det anbefales maks 6). Samtlige deltagere må være minimum 18 år og inneha gyldig førerkort klasse A eller B. Konkurranseform: Lagene bestemmer selv hvor lenge den enkelte fører skal kjøre i hvert pass. Vi anbefaler imidlertid utrente gokartførere å ikke kjøre lengre økter enn ca 20 minutter.Det lag som har kjørt flest runder i løpet av 6 timer vinner konkurransen.Det må også gjennomføres 5 førerbytter (eks. ikke 5 førere, men bytte av fører) på alle lag, dersom dette ikke blir fulgt vil laget bli diskvalifisert og laget vil heller ikke få en rangering i løpet. Regler: Vi viser til vedlagte flaggregler som må læres av samtlige deltagere. I tillegg gjør vi oppmerksom på følgende: - Ved usportslig opptreden kan arrangøren ilegge en ”Stop & Go” straff. ”Stop & Go” er en straff på 30 sekunder som en fører blir pålagt for brudd på det følgende reglementet. En ”Stop & Go” blir gitt til en fører men følger laget, etter 2 ”Stop & Go” på 30 sekunder vil den 3 bli på 1 minutt uavhengig av hvilke fører på laget som får straffen. Om en fører mottar 2 eller flere ”Stop & Go” på en runde vil disse legges sammen til en lenger straff. Straffen indikeres med sort flagg (se flaggregler). Det er ikke tillatt å foreta førerbytte i forbindelse med ”Stop & Go” straff. Under den obligatoriske briefingen på Rudskogen vil løpsleder forklare førerne hva som menes med usportslig opptreden. - Løpsleder vurderer situasjonen fortløpende og kan midlertidig stoppe løpet dersom dette er avgjørende for sikkerheten eller gjennomføringen av løpet. Den tiden løpet stoppes regnes som en del av totaltiden. - I depot og pitlane skal det kjøres i gangfart. Overtredelse medfører ”Stop & Go” straff, og kan legges i tillegg til øvrige forseelser. - Harald Huysman Karting oppnevner dommer som er ansvarlig for oppfølging av regelverket. Juryens avgjørelse er endelig og kan ikke appelleres. Bensinfylling / reparasjoner: Bensinfylling foretas av våre funksjonærer på raskest mulig måte. Bensinen i tanken dekker ca 3 timers kjøring. Med inntil 20 gokarter på banen kan det oppstå kø foran bensinpumpen, og det er opp til hvert enkelt team å velge sin taktikk for tanking for å unngå lang ventetid.Førerbytte er ikke tillatt under bensinfylling. Føreren som kjører inn til fylling skal også kjøre ut av depot. Føreren må ut av karten og karten stoppes under fylling. Alle reparasjoner og alt vedlikehold av gokartene foretas av våre mekanikere. Det er strengt forbudt for teamene selv å foreta mekaniske inngrep på gokartene. Brudd på dette medfører bortvisning uten refundering. Utstyr: Følgende utstyr er påkrevet brukt under kjøring:- Helhjelm med visir godkjent for Racing, Karting eller MC- Kjøredress- Hansker som dekker håndleddene Hvert lag får låne inntil 2 kjøredresser og 2 hjelmer av arrangøren. Lagene er ansvarlig for at utlånt utstyr returneres ved arrangementets slutt. Ikke returnert utstyr blir belastet til veiledende priser. Det er tillatt å benytte egen helhjelm (godkjent for MC eller racing) og kjøredress. Et begrenset antall kjøreutstyr som blant annet hansker og balaclava er tilgjengelig for utlån under arrangementet. Øvrig utstyr: Vi anbefaler samtlige deltagere å ta med skift av klær og sko i tilfelle dårlig vær. Lagene kan også gjerne ta med hagetelt som laget kan oppholde seg i, vi har god plass til dette. Husk spesielt varme og vanntette klær. Videre anbefaler vi lagene å ta med plakater med tekster som: FØRERBYTTE, BENSINFYLLING etc. Ta også gjerne med stoppeklokke og plakater for å indikere rundetider FLAGGREGLERFOR6-TIMERS GOKARTLØP Det benyttes et spesielt tilpasset flaggreglement under arrangementet. Disse er som følger: Gult flagg: Faresignal. Hindring i eller ved siden av banen. Vær oppmerksom og senk farten, dette gjelder på hele banen. Forbikjøring er forbudt under gulflagg.Gult flagg indikerer saktegående kjøretøy på banen. Vis hensyn. Gult flagg vises gjerne når bergingsbil er på banen. Det er tillatt å kjøre forbi bergingsbil/saktegående kjøretøy, men ikke konkurrerende bil. Sort flagg: (”Stop & Go”)Er en advarsel til vedkommende fører for usportslig kjøring. Skiltet vises kun én gang. Føreren skal kjøre inn til pitlane ved neste passering. Rødt flagg:Løpet er stoppet. Sett umiddelbart ned hastigheten til gangfart og kjør til depot.Vent på videre signal fra løpsledelsen. Målflagg:Sort og hvitrutet flagg. Løpet er slutt, senk farten og kjør rolig til depot. Grønt flagg:Startflagg. Starteren står med hevet arm som senkes sakte. Starten går idet flagget løftes. ”Stop&go” straff gis ved følgende brudd på kjørebestemmelsene:• For høy hastighet i depot og pitlane• Forbikjøring under gulflagg• Usportslig kjøring som for eksempel; direkte påkjøring bakfra eller i siden på konkurrent, eller generelt all platekontakt mellom karter• Kjøring på curbs, utkjøring i sandfeller, aggressiv kjørestil• Kjøring utenfor banen• V/kjøring med åpent visir Ved avkjøring:Dersom du skulle havne i sandfeller og bli sittende fast. Bli sittende i karten og rekk en hand i været så vil banemannskapet komme ut med ATV og ta dere med til depot for spyling. Har man vært ute av banen og kommer seg på selv vil man også få direkte sort flagg, og det vurderes i depot om karten må spyles. PROGRAM 08:30 Fremmøte / registrering Utdeling av utstyr Trekning av kart 09:30 Felles briefing på start grid 10:15 Fri trening / kvalifisering i 45 minutter 11:00 Førermøte og forberedelser til start 11:30 Start 6-timers løp 17:30 Målgang 17:45 Premieutdeling Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Interessant! Kostnader for den enkelte deltager? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Interessant! Kostnader for den enkelte deltager?Glemte å si, dette er gratis Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hadde vært skikkelig morro å vært med ja..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Kunne vært artig å være med på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 (edited) tøft! interessert i det her jeg har kjørt på den banen før, sinnsykt kul, og får stor fart på strekka! Edited May 10, 2012 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 dette høres spennende ut ja.. kunne vert morro å vert med på dette.. men hvordan er det med kjøredress.. må denne være godkjent på noen måte, eller er det bare for å ikke ha noen løse snorer osv? har en sånn gammel ford service skru dress som kunne vert artig å få brukt til noe fornuftig https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/206930_10150219300775853_642145852_8832204_231973_n.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Skulle jeg tippe må dressen være godkjent for motorsport, altså bomullsdress som "tåler" varme/ild Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 det står jo at hvert lag får utdelt 2 kjøredresser da, så er jo bare å bytte på '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now