Escort RST WRC Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 http://turbocharged....pmaps/fig5.htmlhttp://www.atpturbo....aps/gt3071r.htm Om disse kartene stemmet så har GT3071 ca 150hk mer kapasitet, om det er rett super60 tubo jeg viser til der Min super 60 turbo holder til 650 hk på audi 5èrså hvor mye holder en 3071 til.... Man får jo litt mer utav en 5'er pga. mer "effektiv" motorkonstruksjon, men sååå mye mer er det jo ikke Blir spennende å se hva HX35 kan gjøre Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 22, 2012 Author Share Posted June 22, 2012 Det som slår meg er at 650hk er ca det dobbelte av det jeg har forstått er kapasiteten på en T3 kompressor med bensin Blir morsomt å se hvordan den fungerer ja Vet om flere som har fått den til å fungere helt greit på Volvo sin 2,3 motor, med fult ladetrykk fra litt over 3000rpm og bensin.Så om man utnytter dual entry eksoshuset til ett forhåpentligvis bra pulsesplitt grenrør, så kan det ved hjelp av E85 være håp om å ha turboen fult igang fra rundt 3500rpm eller litt mer Forhåpentligvis blir motoren denne gang justert med dynapack. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Det som slår meg er at 650hk er ca det dobbelte av det jeg har forstått er kapasiteten på en T3 kompressor med bensin Vi har samme Turbo som Breda har på sin vingebil.. Men med mindre eksoshus Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ok. Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg synes 650hk høres mye ut fra en T3 Det er lett å finne info om T3-Super60.T4 trim 60 er noe gammelt rall som så ble oppgradert med større exduser og omdøpt til Super 60, forkortet SPR60. Det er lett å blande samme de to da det ikke er mye info tilgjengelig på sistnevnte. Jeg kommer ikke til å gi meg på at begge to er sjanesløs til å levere 65 - 72 lb/min med luft som er nødvendig for 650 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 22, 2012 Author Share Posted June 22, 2012 Hmm, da har jeg lært enda noe nytt om turbo T4 trim 60, kan det stemme med denne? http://turbocharged.com/catalog/compmaps/fig16.htmlCa 50 lb/min som ytterpunkt, opp til ca 1,5 bar ladetrykk? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Hmm, da har jeg lært enda noe nytt om turbo T4 trim 60, kan det stemme med denne? http://turbocharged.com/catalog/compmaps/fig16.htmlCa 50 lb/min som ytterpunkt, opp til ca 1,5 bar ladetrykk?Det er rett.Jeg har sett kompressorkartet til SPR60 også og det klarer noe høye ladetrykk, men ikke større luftfløde. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Forsendelsen gikk en anelse treg, men nå har den kommet Så nå kan den stolte eieren begyne konstruksjon av ett nytt grenrør med pulsesplitt, kontra pulsutjevning som manifoldet som står på nå har. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Hehehe, kan bli artig det der Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Ja, og vi får håpe at den ikke blir alt for seint i gang Men nå venter vi på nyclutchen. At clutchen slurer er ikke like spennende som at hjulene slurer - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now