Jump to content

Eksos


Dufman

Recommended Posts

Jeg trenger nytt eksos anlegg på iS'n, og lurer på om det er verdt å vente 6 uker på Simons anlegg, eller er det noen bedre forslag ute å går?

Er det noen som vet om det stemmer at min 88' iS faktisk kom uten katalysator?

Jeg fikk beskjed av selger at den var orginalt uten nemlig.

Link to comment
Share on other sites

Noen spesielle potter jeg bør bruke? Ville egentlig holde meg unna biltema..

Fristet veldig med rustfritt simons effekt anlegg som er ferdig tilpassa, klart for montering..

Link to comment
Share on other sites

Noen spesielle potter jeg bør bruke? Ville egentlig holde meg unna biltema..

Fristet veldig med rustfritt simons effekt anlegg som er ferdig tilpassa, klart for montering..

 

bruk noken hule potter, biltema sine potter og røyr er heilt greie. Vist du skal noke som helde livet ut får du kjøpe rustfritt :P

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

De Simons anleggene jeg har hatt på Sierra har ivertfall vært av elendig kvalitet. Rør som rustert rakst. Potter som sprekker i endene. Og dårlig passform.

For å lage anlegg selv ville jeg også valgt Biltema rør. De er galvanisert, i motsetning til de fra bilextra som er uebehandlet og laget i stål som ruster ekstra raskt.

Rustfritt-stål anlegg tror jeg ikke jeg ville hatt på en IS. Større fare for irriterende resonans med rustfritt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Kan nevnes at komplett eksos til sierra uten kat i selvbygg 3" koster under 1200 kr hos biltema :) I 2,5" koster det under 1000 kr. Dette er med 2 lydempere å alt av nødvendig rør.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kanon

 

 

får vel kansje ta ein liten rettelse... vart litt usikker, men trur kansje det er fra førstegang registrert(altså uansett land)... men uansett så er det vel ikkje noe problem for dei fleste, men er selfølgelig noen biler som har blitt produsert og aldri vert skiltet eller stått noen år før skilt det kan bli kluss med...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en 89 sierra uten kat for noen år siden å der sto det noe i vognkortet om ett direktiv eller noe sånt ang. kat. Dette var nok en overligger så det kan virke som de har løsninger for slikt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Noen spesielle potter jeg bør bruke? Ville egentlig holde meg unna biltema..

Fristet veldig med rustfritt simons effekt anlegg som er ferdig tilpassa, klart for montering..

 

Hvis du er bittelitt opptatt av avgasslyden så monterer du ikke Biltema potter :whistling:

Men rør fra Biltema er å anbefale, hvis man sier at man har kjøpt et annet sted.. :D

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

lag selv, 1 mellompotte og 1 endepotte, samt 2.5" rør.

 

bruk biltema rør du, dem er bedre enn bilxtra rørene

 

helt enig. men anbefaler ikke biltema sine lyd dempere om du ikke liker mye lyd. etter det jeg har erfart så er de dårlige...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Men det er 2,5" som gjelder på is'n? Effektmessig, er det bedre med 2,5" enn 2"?

Biltema rør og Bilxtra potter er folkets konklusjon? Lyd er viktig, orker ikke bråk. Skal helst låte så godt som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg laget meg nettopp ny eksos selv, med rør fra biltema, og simons-potte fra bilxtra. Er det jeg gjør hver gang. :) Brukte en gang rør fra bilxtra, men de rusta jo omtrent før jeg fikk det på bilen. :huh:

 

Jeg brukte denne endepotta og lyddemperen som heter slim. Men syns det ble litt mye lyd. Før brukte jeg potta som heter Handy (250mm) som mellompotte, og denne er mindre enn Slim (420mm). Sikkert den Mongoose-lookaliken som demper mer enn den fra KL-racing.

 

Før:

Bilde193.jpg

 

Nå:

IMG_20120602_162222.jpg

'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...