Jump to content

Detroit TrueTrack eller Eaton LSD?


azorpro

Recommended Posts

truetack er drev sperre som egner seg best til rundetid kjøring, lsd`n er en lamell sperre som egner seg bedre om du skal drive å sladde osv.

dette er veldig grovt forklart. men det gir deg vel en pekepinne hva du skal ha.

Link to comment
Share on other sites

den drev sperra er vel også slik at den er åpen intil den for belastning, da går den over til helt sperret..

 

litt usikker her men trur ikkje det. Detroit locker du tenker på, trur ikkje det er den samme...

 

men ja kommer ann på hva bil skal brukes til...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Dette står det om Eaton Detroit Truetrac Differentials: "They perform like an open differential under normal driving conditions, automatically transferring torque to the wheel with better traction when ground conditions warrant."

 

og om Eaton Detroit Lockers: "These Eaton Detroit Lockers are designed to maximize traction by delivering 100 percent of the torque and power to both drive wheels. They are engineered to keep both wheels in a constant drive mode and have the ability to automatically allow wheel speed differentiation when required."

 

Disse er da begge fra Detroit Locker. Jeg kjører selv med TrueTrac og synes denne er konge. Locker er mer for rattlåsracing og drifting.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

har kjørt med eton LSD diff di siste 5 åra, fordelt på flere forskjellige cosworther, og den er jeg kjempe fornøyd med.

den er snill nokk til og brukes i en bruks bil, og funker kjempe fint til en bli banka bil, sperrer hvær gang.

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger, men vill tru at true track`n er delvis som gripper, den er litt mer hard, og smeller/knepper en del.

 

uansett sperre enhet du kjøper, så er det VELDIG skjelden at det er sperra som går sund, det er kron/pinjong som får det, sammen med drivakslinger/drivknuter... Det går altids noe i stykker!

Link to comment
Share on other sites

Ein kamerat har Truetrack i volvo´n sin å den oppfører seg som sveise diff etter min mening :whistling: Ikkje at eg har noe imot det altså :D

Eg har sjøl LSD varianten å den funker som F! Drifting,Rundetider, vanlig kjøring ingen problem!

Har tatt ein pinjong aksel, så nå blei det 3,91 utveksling så da håper eg den lever litt lenger :lol:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...