fostad Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 (edited) hei, noen som vet hvilke verdier jeg skal ha på lukket spjeld og på full gass? har sett litt på workshop manuelen men fant ikke noe hjelp..og den søkefunksjonen har jeg gitt opp for lenge sider så jeg spør heller Edited April 25, 2012 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
4x4 cosworth Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 hei, noen som vet hvilke verdier jeg skal ha på lukket spjeld og på full gass? har sett litt på workshop manuelen men fant ikke noe hjelp..og den søkefunksjonen har jeg gitt opp for lenge sider så jeg spør heller Hei Kansje det står i i dette dokumentet her. https://909motorsport.zendesk.com/entries/21318826-engine-management-fault-finding Har ikkje lest igjennom det,men mulig det sår der.. PF01 og PF09 har samma verdier mener ej på men forskjell på kontaktene ytterst. MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
torstein Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Sierra%20Saphire%20RS%20Cosworth%20Technical%20Diagnosis%20Info.pdf
tomnsr Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 (edited) PF01 og PF09 har samma verdier mener ej på men forskjell på kontaktene ytterst. Det er FEIL. http://www.bigturbo.co.uk/ Edited April 25, 2012 by tomnsr
Ron Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 PF01 og PF09 har samma verdier mener ej på men forskjell på kontaktene ytterst. dem har motsat verdier, derfor det funker når man bytter om stikka Caution, any attempt to overtake will result in a race!
fostad Posted April 25, 2012 Author Posted April 25, 2012 fikk justert den til 0,6v... men full gass skal være 4,5, men jeg har 4,69:P Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
tomnsr Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 dem har motsat verdier, derfor det funker når man bytter om stikka Det er også feil.2wd har annet oppsett en 4wd. På 2wd skal tps vise +5v ved stengt gasspjeld. Dette er det samme som går inn på tps'n. Med andre ord, en åpen krets. Her det viktig at TPS justeres slik at den minste bevegelse på gasspjeldet dropper spenninga fra +5v til +4,4v. på full gass skal den vise +0,35v. 4wd: PF09 - This sensor is just a variable resistor and the extra programming capacity in the level 8 ecu is able to automatically calibrate the closed throttle position. The calibration takes place during normal driving by detecting the lowest stable voltage from the tps (which should be the closed position) and it then sets the threshold to that value plus a few millivolts. Because the voltage should never be 0v or 5v, unlike the PF01, then an error can be flagged up if they do to show a tps error and the program modified to ignore it. The tps is wired with the supplies reversed compared with the level1 / level6 so the voltage increases with throttle angle. Med andre ord, tps er selvjusterende på P8 ECU. Bruker du en slik på en L6 eller L1 vil ECU få feil info.
grcossie Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 (edited) Det er spenninga ved lukket gass spjeld, som blir selvjustert i en viss grad på l8 og p8, man justerer likevell sensor, for å få rett spenning ved fullt åpent gass spjeld Edited April 25, 2012 by grcossie
87RS Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 Kan man bruke en rød tps pf09 på 2wd nett/hjerne ?? Takker for svar. mvh
grcossie Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 (edited) Du kan vell ikke bruke den på 2wd hjerne, i og med at den ikke har bryter funksjonen ved stengt gass spjeld. pf09 finnes i rød og sort, men er like i funksjon Edited April 25, 2012 by grcossie
tomnsr Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe disse ny noen plass?
Ron Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 Det jeg mente er at PF01 går fra 0-5, mens PF09 går fra 5-0. Å til FOSTAD, her er en link med det du trenger av info, se under Sensors http://bigturbo.co.uk/ Caution, any attempt to overtake will result in a race!
grcossie Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe disse ny noen plass? De dukker opp på ebay en sjelden gang, ellers er det samme, som blir brukt på Ducati, det har vært en drøy pris på dem der. Glad jeg har en ny og veldig billig liggende hehe
fostad Posted April 25, 2012 Author Posted April 25, 2012 Det jeg mente er at PF01 går fra 0-5, mens PF09 går fra 5-0. Å til FOSTAD, her er en link med det du trenger av info, se under Sensors http://bigturbo.co.uk/jada gammelt nytt;P men pukelrygg sa jeg måtte få verdiene helt riktig, der står det jo bare at den skal aldri være 0 eller 5v:) men om den "justerer" seg selv var det litt rart han sa jeg måtte justere den "rett" Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
Ron Posted April 26, 2012 Posted April 26, 2012 For å si det enkelt så skal du være så nær 0 å 5 som mulig, altså for eksempel 0.35 - 4.92 .. Forstår du? Om du kommer hit med bilen, så skal jeg hjelpe deg å justere den. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
tomnsr Posted May 26, 2012 Posted May 26, 2012 http://www.ebay.co.uk/itm/Cosworth-Tps-Sensor-Pf09-/160794510577?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item25701984f1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now