Jump to content

Høytemp eksospotte


Luthor

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg driver og bygger om eksosen på Mazda'n for å komme meg ut på bane med den, og er ute etter en rundpotte å sette ganske langt fremme mot downpipe. For at dette skal holde er jeg vel avhengig av at dempinga er stålull/-spon og/eller keramikk. Disse wanklene har høyere eksostemp enn vanlig stempelmotorer.

 

Eneste jeg har finni er RacingBeat sin "pre silencer", men dem er veldig tungvinne å få handlet fra, så da kommer spørsmålet, noen som vet om alternativ(er)?

Jeg har sjekket Svendsen Eksos, men ser ikke ut til å være noe derfra som kan funke.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Sjekket Summit Racing? De har en del potter i utvalget uten ull inni. Flerkammerpotter med interferens demping f.eks.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det gitt, men eneste jeg fant der er http://www.summitracing.com/parts/SUM-630530/ som jeg tenkte bruke som bakre potte, men har ikke sjans til å få plass til den foran. Resonanskammer funker rett og slett ikke, må ha en rund med noe dempemateriale av noe slag.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Ok. Da er det vel rustfri stålull du må ha f.eks.

Edit:

Noe slikt med varmebestanding materiale altså?

http://www.summitrac...arts/WLK-24215/

 

Edit2:

http://www.summitrac...s/BIG-50252FLT/

Den skal vist tåle høy temp.

 

Edit3:

http://www.summitracing.com/parts/MOR-94050/

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jau, rustfri stålull er en av alternativene. http://steelwooldirect.com/MUFFLER_PACKING.html e.l.

 

Tusen takk for linker, mange fine 2,5" der, jeg får titte om jeg finner tilsvarende i 3". I dag har jeg en Dynomax Race Bullet, og den er bare til ugang, men litt interessant den fra Flowtech. Takk igjen!

 

EDIT: Neida, ingen Flowtech i 3" :(

 

EDIT: Kanskje jeg skal prøve meg på en http://www.summitracing.com/parts/MOR-94051/ - virker som et interessant design: http://www.moroso.com/catalog/categorydisplay.asp?CatCode=35054 - Forutsatt at jeg ikke finner noe med demping.

Edited by Luthor

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Du får se litt mer igjennom utvalget der. De har ganske mange slanke rundpotter å velge i. Jeg fikk nylig katalog fra Summit, og jeg leste meg i søvn flere kvelder bare på eksosdeler.

Blir litt offtopic for denne tråden, men ei potte jeg har lyst å prøve er ei av de som har en klaff inni som åpnes av eksosen. Det skal gi god demping på lav belastning, og mye lyd på full gass og mye turtall. Må vel være perfekt for en NA V8 :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tittet gjennom tidligere, men var kanskje litt for godtroende til valgene der, burde kanskje sjekke opp litt mer ang. alternativene som dukker opp, og ikke bare se på den korte beskrivelsen.

 

Er akkurat det som er problemet med mye av det som finnes på Summit, det er perfekt for V6, 8 og 10 gjerne. Er jo en del annerledes gange i wankelen, så derfor disse resonansene fort ikke funker som tiltenkt når dem havner på snurremotor.

Til referanse er det snakk om f.eks. http://www.dynomax.com/mufflers.php?muffler=vt med klaff.

 

 

EDIT: mens jeg skreiv denne posten kom jeg over http://www.summitracing.com/parts/SLE-31067/ som virker lovende!

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

@Truckdriver: Gikk for VT som bakre potte jeg :D

Så nå er http://www.summitracing.com/parts/WLK-17957/ og http://www.summitracing.com/parts/SLE-31067/ bestilt.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...