Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har erfaring/tips/råd til hvordan man kan bøye til bremserør av kobber?

EU-kontrollørene var ikke imponert over tilstanden på rørene på Fiesta'n min, og nye virker vanskelig og oppdrive.

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Posted

jeg kjøpte rør på biltema og fulgte bare vinklene på orginalrørene, kobber er enkelt å bøye på,det jeg gjorde etter det var at jeg kjøpte meg flenseverktøy og gjorde alt selv :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Posted

Så det er helt overkommelig? Virker litt skummelt og skulle lage noe som er såpass viktig som bremser :P

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Posted

jeg fikk beskjed om at d skulle vare maks 20cm mellom hver klemme pågrunn av viberasjoner og trethetsbrudd.

kobber er lett å bøye 1 delvis 2ganger, så blir det meget fort stift og knekker.

Posted (edited)

Kobberrør er jo bare å gløde (varme) ut så kan du bøye det som du vil, til en viss grad selvfølgelig.

 

Galaxis

Edited by Galaxis

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Posted

aldri hatt problemer med å bøye kobberrør.

har brukt mye biltema kobber på mine biler. eneste som er toskete å bøye til er 8mm bensinrørene :P

Posted

Bøyer dere rørene etter de gamle eller lager dere enkle maler med ståltråd e.l.?

Eller går det på "gefyl"?

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Posted

Korte biter kan det være greit å bøye etter det gamle. Ofte ligger rørene rundt og mellom plasser slik at du må bøye de gamle for å få de ut og de nye må tilpasses etterhvert som det legges på plass. Jeg pleier å vente med flensingen i den lettest tilgjengelige enden til jeg har fått røret på plass og tilpasset lengden.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...