Sta1n1 Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Sliter med å få mt75 kassen min i revers, alle andre gir fungerer. Er det mest antagelig gir overføringa som er noe slarken her eller ? går det å løse problemet midlertidig med enn slik quick shift ting ?
KNAa Racing Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Sjekk om sperra til reversen løser ut først,den du løfter opp..Løser det da ja,men kan løse det uten å,hvis du tar av skinnet over/rundt girstanga,så ser du;)
Sta1n1 Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 revers sperra løser ut den tok av hele girstanga i dag å må si at den stanga som går videre fra girstanga ikke virket så slarken. Hmmm, hva kan det da være ?
keem Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Har samme problemet som deg, den kan til tider være umulig å få i gir, men når jeg skifter mellom 1-2-3-4 et par ganger hopper den tilslutt i revers. Klarer å "presse" den i revers, slik at ryggelysene kommer på, men den står fortsatt i fri. Regner med det er skiftemekanismen som er defekt i kassa.
tomnsr Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Hadde en sedan 4+4 med samma problemet. Endte med at jeg bytta girkasse. Trolig bøyd skiftegaffel inni kassa.
Sta1n1 Posted April 24, 2012 Author Posted April 24, 2012 ja det ser ut som jeg bare får finne meg enn ny kasse da skulle hatt enn 2wd kasse som tåler litt bank om noen vet om enn?
tomnsr Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Nå har jeg nettopp byttet girkasse på min Escos pga dette reverse problemet og lure på hva er det som skaper dette problemet? Har litt lyst å fikse opp igjen den girkassen jeg tok ut da den var meget bra bortsett fra den j***a reversen..
Aero* Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Når vi er inne på overhaling av MT75 kasse, finnes det noen overhalingskit til disse?Er det vanskelig og bytte lager/pakninger og synk. ringer selv på dem? -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Jeg kjøpte overhalings sett fra gears.tv er med lager syncronringer og pakninger. Kan også få nytt kjede og senter viscose. Jeg har ikke gjort jobben ennå, men det er nokså rett fram, egen service manual finner du på nett. Spesialverktøyet har vi på jobben
Aero* Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Hva var prisen på dette kitet? Er det standard synk ringer eller er det noen oppgraderte? -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Husker ikke prisen, er en stund siden jeg kjøpte, men var helt grei pris. Er org syncro ringer, men oppgraderte rullelager med stål bane istedet for plastikk bane, som er org og går ofte istykker
Mark1 Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 om du skrur ut reversbryteren så ser du inn i selve sjalte greiene og får da en grei indikasjon hva feilen kan være WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now