Laukenmk2 Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 (edited) Hei.Et par spørsmål...Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14? Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk. Har prøvd flere forskjellige regulatorer uten forskjell, både nye og brukte. forskjellig merke. Kan jeg ha vakumlekkasje ved pådrag og turbotrykk? Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17 Edited April 20, 2012 by Laukenmk2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 (edited) OHei.Et par spørsmål...Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14? Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk. Har prøvd flere forskjellige regulatorer uten forskjell, både nye og brukte. forskjellig merke. Kan jeg ha vakumlekkasje ved pådrag og turbotrykk? Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17Det kan ikke være så mange regulatorer som ikke virker vel?Hva med bensinpumpe og filter,er det på plass?Ikke rot deg vekk med CO skruen,det må være noe annet som er feil.Er det riktig chip??????? Edited April 20, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 ODet kan ikke være så mange regulatorer som ikke virker vel?Nei, derfor lurer jeg på hva det kan være som gjør at bensintrykket ikke følger ladetrykket. Har prøvd 2 forskjellige 044 bosch pumper, og koblet uten bensinfilter, for å teste, uten forskjell. Strøm direkte fra batteri til Pumpe, uten forskjell. Hva med bensinpumpe og filter,er det på plass? Ikke rot deg vekk med CO skruen,det må være noe annet som er feil.Det er vel greit å stille tomgangen med co skruen så den går jevnt og fint? Er det riktig chip??????? Den er laget av Pukkelrygg, så er riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Da må du skjekke om det kommer nok bensin til motorrom.Ledninger på tps står vel slik som de skal gjøre regner jeg med......... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Da må du skjekke om det kommer nok bensin til motorrom.Ledninger på tps står vel slik som de skal gjøre regner jeg med......... Hva er symptomene hvis ledningene på Tps står feil? Jeg har byttet om på 2 av de, siden jeg har 4x4 tps, og 2wd ledningsnett. Så skal i utgangspunktet være riktig, men veit jo aldri..Hvordan mener du jeg best mulig skal sjekke at motorrom får nok bensin ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 (edited) Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14?Nå er det jo slik med Cosworth at det eneste man VET er at man VET ingenting. Det har vanligvis vært flere dusin folk og skrudd overalt fra før, men man får ta en sjangs likevel...Dette du beskriver er indikasjoner på at du har svak gnist og utslitt tenningsanlegg.Fete blandinger med lave AFR tenner lett og brenner raskere enn mange antar. Dette skjuler att tenningsanlegget gir dårlig gnist. Når man øker AFR og magrer blandingen, da blir den vanskeligere å antenne og ett gammelt og utslitt originalt tenningsanlegg blir avslørt. Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk.Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17 Dette er indikasjoner på at du har for dårlig kapasitet på bensintilførselen, enten pga gammel sliten original bensinpumpe, uoriginal bensinpumpe, dårlig strømtilførsel og dårlig jording til bensinpumpen eller gammelt og tett bensinfilter. Edited April 20, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now