Jump to content

Recommended Posts

Guest xsiv
Posted

Off..

det var da litt av en start på mandags natten, var på vei hjem etter jeg hadde vært med en venninde av meg, jeg hadde akkurat fått varme i bilen og drog på pittelitt..

det endte med att jeg var 10km\t over grensen så plutselig såg jeg unødvendig teit dildo av en lys stikke med en politi mann på slep, plutselig vinker meg inn til siden..

Jeg stoppet, jeg åpnet vinduet og lurte på hva var problemet idag da ?

Joda, litt for høy fart greit nok, 1200 kr det kan jo jeg leve med.. men SÅ kommer det enda en bombe, ER Rutene dine fremme sotet ?

Jeg svarer fint, æhhh nei, fabrik soting det der (noe som det ikke er)

Så begynnte han og pirke og herje på menst jeg måtte levere inn førerkort til scanning og dritt, så plutselig hører jeg en stygg lyd, jeg snur meg og der står onkel blå med litt av sot filmen i hånden,

greit nok jeg gikk på en brøler der, men så fortsatte han, er ikke det et stort eksos anlegg ? jeg sa enkelt og greit, det kunne ha vært mindre, men asså, den kunne ha vært større..

etter mye om og men, så fikk jeg reise etter dem hadde rivd litt av sot filmen min av på alle rutene, slik det ser helt totalt spedalsk ut.

off, uflaksen er på topp.

Jeg måtte bare få skrevet dette her en eller annen plass ettersom jeg er helt fortvilt, for sotingen kostet sviiiiin mye, ettersom det ble gjort på ett proft glass verksted, ettersom jeg ville ha det så pent som mulig, fantest ikke luft bobler engang.. men nå ser jo det ut som en Sebra som har blit kastet på en rute..

Guest xsiv
Posted

Det var med en utrolig lav % soting, var bare for og gi det en litt pen fade.. Det var så simpelt lite att dem ikke hadde merket det vist dem ikke hadde sett en kappet kant..

Pluss dem gjorde alt bare på pur ****, hadde du vært der så hadde du forstått, dem kverulerte på alt..

Eneste som var dumt av meg var att jeg ikke hadde fått godtkjent sotingen fremme.. Det var så simpelt lite uansett....

men **** it.. slik skjer..

Posted

Pleier som oftest være like greit å bare få det i orden på plassen! skal du til biltilsynet på visning så koster de penger + at da må alt annet være i orden og, så da kan de endå dyrere :)

Guest Lothar
Posted

Jeg ble stoppa ei gang, så kikket de på stripen i frontruten.. De kjente med fingeren utenpå ruta, men de fant ingen hakk.. Jeg har den på innsiden, hehe :P

Stupid Cops.

Guest mfafa
Posted

Surt det kompis... har hørt mye forskjellig, at politiet ikke sier noe på litt lys toning på siderutene fremme nå som det er sommer. Men på vinteren tar dem deg.. bare myter alt sammen :( skulle da pokker meg vært mulig å godkjenne soting på siderutene fremme? for det er da lov såfremt det er ORIGINALT. Hva er forskjellen. Man ser ikke noe mer ut av vinduet om sotingen er lagt på av fabrikken, deg selv, eller sotespesialisten. Gikk en V70R i Horten før jeg limosoting rundt hele bilen.. dønn svart film slik at man ikke så noen ting inn i kupeen. Når han hadde blitt stoppa så fikk han politiet til å tro på at var originalsoting fordi det var gjort på proffsjappe som slipte rutekanten og filmkanten sammen slik at man ikke kan kjenne filmen...eller rive den av for den saks skyld.

Guest xsiv
Posted

er noe dritt hele opplegget, jeg har nå fått vekk resten av sot filmen, og ny soting kommer på imorga.. men dette blir da gjort av proff folk som jeg kjenner, dem skal få det så glatt som mulig i kantene slik att dem ikke ser filmen.. så skal jeg ta meg en god kopp kaffi og starte en krangel, vist onkel blå prøver seg igjen..

jeg skal bli politi, jeg tror jeg nesten bare må..

Guest xsiv
Posted

hvor gøyt hadde ikke det vært da ? stoppet alle kolegaene mine bare på pur **** og gidd dem bot..

Posted

Tror ikke det alltid er like lurt og begynne og krangle på sånne ting.

Husken en gang jeg lekte meg litt med sierraen på en parkerings plass og kommer sidelengs forran trynet på purken.Trodde de skulle ta lappen min jeg.Etter de hadde snakket litt med meg og gått gjennom full teknisk kontroll av bilen og skulle til og kjøre spurte han ene politi mannen om vinduene forran var sotet..sa no at de var litt svakt sotet jeg,og da skulle han se at jeg rev av filmen mens de var der.Tror politiet hadde blitt litt irritert og kanskje gitt meg en bot eller tatt lappen hvis jeg hadde begynt og krangle på det.I tillegg sa han at jeg kom til og få beskjed i posten om at bilen skulle inn på teknisk kontroll på biltilsynet.(Tror ikke han likte lyden i bilen :() Noe som heldigvis ikke skjedde.

Tror det vertfall kunne påvirket politiet sin avgjøring i saken om jeg hadde begynt og krangle med de eller ikke.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Guest foxtrot
Posted

Er det noen som vet om rettighetene våre i forhold til politiet og deres kontroller? Et eksempel: Har politiet rett til å bøtelegge en for høy hastighet hvis politimannen er alene i bilen og ikke har videokamera med deg på filmen? Jeg har hørt at de må ha med en kollega som vitne eller bevis på tape. Greit med en oppklaring.

Kanskje vi kan lage en tråd der vi legger ut rettighetene våre.

Er det noen som vet om en webside der rettighetene til oss bilførere er listet opp?

Guest xsiv
Posted

Det er så enkelt, en Politimann som er alene i en bil og ikke har måling med kamera eller lignendes, kan ikke straffe deg, ettersom han ikke kan bevise det..

Samme gjelder vist du feks tar forbikjøring på en politimanns om ikke er på jobb lenger men er på vei hjem med en sivil politibil og er ute etter og stoppe deg.. han bryter loven nøyaktig like mye som deg da ettersom han også kjører fort..

Nokså simpelt, vist ikke politi har på blålys SÅ har dem ikke lov til og bryte regler så du kan ligge i 100 km\t bak en politi vist han ikke har på blålys, for han er så og si ikke i utrykning og har ingen rett til det..

sitter og kvasser opp alt om rettighetene mine nåh, klar til neste sammenkomst :P

Guest fåården
Posted
Er det noen som vet om rettighetene våre i forhold til politiet og deres kontroller? Et eksempel: Har politiet rett til å bøtelegge en for høy hastighet hvis politimannen er alene i bilen og ikke har videokamera med deg på filmen? Jeg har hørt at de må ha med en kollega som vitne eller bevis på tape. Greit med en oppklaring.

Kanskje vi kan lage en tråd der vi legger ut rettighetene våre.

Er det noen som vet om en webside der rettighetene til oss bilførere er listet opp?

de må vel være 2 eller kamera ellers er d ord mot ord...

Guest xsiv
Posted

Det er riktig, han kan i det tilfelle da vist han er alene, lyge ettersom kanskje du har vært borti dattera hans :P

Så dem må være 2 eller ha media som beviser det.. fotobokser osv feks også er ett vitne til det..

*-

Foresten pratet med biltilsynet idag, dem sa att 24% soting på fremruter er fult lovlig, og godkjenning blir gitt uten noe problem og blir lagt inn på vognkortet..

så neste gang så skal jeg ha alle papirene klar, og jeg skal be dem holde fringene vekk fra bilen..

Guest Compom
Posted
Det er så enkelt, en Politimann som er alene i en bil og ikke har måling med kamera eller lignendes, kan ikke straffe deg, ettersom han ikke kan bevise det..

Èn politimann med en normal måling med Policepilot, holder i lange baner det.

Posted
er noe dritt hele opplegget, jeg har nå fått vekk resten av sot filmen, og ny soting kommer på imorga.. men dette blir da gjort av proff folk som jeg kjenner, dem skal få det så glatt som mulig i kantene slik att dem ikke ser filmen.. så skal jeg ta meg en god kopp kaffi og starte en krangel, vist onkel blå prøver seg igjen..

jeg skal bli politi, jeg tror jeg nesten bare må..

Vart stoppa me trollsota sideruter framme en gang,fikk mangellapp å måtte vise bilen til et autorisert verksted.Trur det er det dem skal gjøre.Har sett andre som har måtte tatt det av på stedet men jeg har ikke kommet til å gjort det.Det er mange ganger dem prøver seg pga at "vi"ikke vet bedre eller ikke tør si politiet i mot å dem slipper pappirarbeid.Soter man oss et firma koster det som regel nåm kroner så jeg fikk tak i extra sideruter i tillfelle problemer.Men uansett er det stor forsjell på praksisen fra plass til plass..

Posted

Lønner seg mange ganger sekkert men vi har jo rettigheter vi å.Vet jo å at man blir sett på som vanskeli vesst man "protestere"eller mener at politiet har tatt for hart i.

Posted

*-

Foresten pratet med biltilsynet idag, dem sa att 24% soting på fremruter er fult lovlig, og godkjenning blir gitt uten noe problem og blir lagt inn på vognkortet.. 

så neste gang så skal jeg ha alle papirene klar, og jeg skal be dem holde fringene vekk fra bilen..

hvem på hvilket biltilsyn sa det?? Det skulle jeg gjerne hatt skriftlig... B)

Politiet har forsåvidt ikke lov til å begynne å pelle på solfilmene på vinduene våres foran?? Med mindre de har ransakelsesordre eller lignende? :ph34r:

men noen ganger lønner det seg jo å være grei..

Hørte også noe lignende engang tidligere men da var kravet høyere lysgjennomtrengning altså vis vi snakker om mørk film og ikke filmens lysgjennomtrengning, min bil har 36 % men det vil si at jeg da har over 70 % lysgjennomtrengning og sitter du inne i bilen er det som og se gjennom vanlige billige solbriller mens fra utsiden ser det litt mørkere ut.

Helt kurrant har slippet og bli stoppet enda, men men man skal aldri si aldri de pleier og være litt hissige på stereobiler da..

Mvh. Hugo H.

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)