Ford Power Posted April 11, 2012 Posted April 11, 2012 Som tittel sier ønsker jeg å kjøpe stempel og råder fra en 2.9 V6. Helst i god stand, men trenger ikke å være nye ringer. MvhAndreas T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
po0key Posted April 11, 2012 Posted April 11, 2012 (edited) hvilken type er det du trenger 2,9motoren kom med 3 forskjellige men jeg har iallefall 1 sett Edited April 11, 2012 by po0key
Ford Power Posted April 11, 2012 Author Posted April 11, 2012 Tre typer ja. Har studert tråden om å turboladde 2.8i'en på V6 forumet, å tenkte å sette 2.9 stempel i for å senke kompen. Hva er forskjelden på de tre typene 2.9 stempel? T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
po0key Posted April 11, 2012 Posted April 11, 2012 er forskjellig komp har en 2,8efi motor med 2,9 stempler montert men har store problemer med og få den til og starte men når den først sviver sviver den fint og godt med drag selv uten turboen på men mest sannsynlig er problemet mitt at jeg forsatt har original ledningsnett på jeg brukte de stemplene med lavest comp det andre settet jeg har er den med mest comp
Ford Power Posted April 11, 2012 Author Posted April 11, 2012 Jeg har en 2.8 forgassermotor som utgangspunkt, men planlegger å bygge omm til K-Jetronic med 2 mengdemålere. Bra att det er godt bunndrag selv uten turbotrykk da =) om den er litt tungstartet gjør ingenting bare den starter =pVet du ca hvilken komp du har i motoren? å ca. hva jeg vil ende på med de stemplene med høyest komp da? T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
RS 1000 Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 er forskjellig komp har en 2,8efi motor med 2,9 stempler montert men har store problemer med og få den til og starte men når den først sviver sviver den fint og godt med drag selv uten turboen på men mest sannsynlig er problemet mitt at jeg forsatt har original ledningsnett på jeg brukte de stemplene med lavest comp det andre settet jeg har er den med mest compNår man bruker 2,9 stempler og 2,8 veiv så mener jeg at man helst bør begynne med 2,3 eller 2,8 forgasserkam og ikke innsprutskam. Videre selger Burtonpower offset woddruff keys til disse motorene og det er også noe som bør vurderes. Det er også slik at ett av de aller første tegnene på at coilen er gammel, slitt og dårlig er, - ja nettopp, store startproblemer. Tre typer ja. Har studert tråden om å turboladde 2.8i'en på V6 forumet, å tenkte å sette 2.9 stempel i for å senke kompen. Hva er forskjelden på de tre typene 2.9 stempel? Noen er merket FORD og noen er merket Mahle og sistnevnte er definitivt det jeg vil anbefale til en 2,8 veiv. Jeg har en 2.8 forgassermotor som utgangspunkt, men planlegger å bygge omm til K-Jetronic med 2 mengdemålere. Dette er jo aldeles strålende nytt. Håper at dette kan blir en realitet. Lykke til og stå på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Ford Power Posted April 12, 2012 Author Posted April 12, 2012 Takker for svar =) Er litt på planleggingsstadiet ennå da jeg har ett annet motorbygg som jeg må gjøre ferdig først. Men tenkte å samle inn litt deler å info mens jeg venter på deler til den andre motoren. Planen er egentlig å få smidde råder å stempel men jeg tenkte å ta en "tørrmontering" bare for å få sjekket å målt diverse klaringer og forskjellig først.Hvor mye tåler de orginale 2.9 stemplene? Ser at det ikke annbefales mer en 0,4-0,5 bar på uopnet motor, men det har vel mer med ukjent tilstand å gjøre. T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
jakob Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 (edited) Hvor mye tåler de orginale 2.9 stemplene? Ser at det ikke annbefales mer en 0,4-0,5 bar på uopnet motor, men det har vel mer med ukjent tilstand å gjøre. Eg har også ett sett med stempel liggende. Dette er typen med ei rund og fin "grop" i midten Pm om interesse Skogenracing kjører over 300 hk på en 2,9 motor. Dette er med 1,1 bar i ladetrykk Edited April 12, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 (edited) Takker for svar =) Er litt på planleggingsstadiet ennå da jeg har ett annet motorbygg som jeg må gjøre ferdig først. Men tenkte å samle inn litt deler å info mens jeg venter på deler til den andre motoren. Planen er egentlig å få smidde råder å stempel men jeg tenkte å ta en "tørrmontering" bare for å få sjekket å målt diverse klaringer og forskjellig først.Hvor mye tåler de orginale 2.9 stemplene? Ser at det ikke annbefales mer en 0,4-0,5 bar på uopnet motor, men det har vel mer med ukjent tilstand å gjøre.Hvis du tar av oljeringen på de originale 2.6, 2.8 og 2.9 stemplene så ser du at stempelskjørtet nesten er kappet av øverste delen av stempelet. Dette er en ulempe som gjør at skjørtene kan knekke av dersom man er uheldig med ladetrykket eller roter seg borti tenningsbank.Oppgraderte stempler er alltid en god idé, men NØDVENDIG er det vanligvis ikke hvis man reduserer kompresjonsforholdet. Grunnen til at det på generelt grunnlag ikke kan anbefales høyere ladetrykk enn 0,4 - 0,5 på originale stempler er faren for tenningsbank. Hvis man har datasprut samt erfaring og kompetanse så overlever stemplene ved betydelig høyere ladetrykk. Skogenracing har bevist dette ettertrykkelig.Jeg kjenner til folk som har kjørt over 1,5 BAR ladetrykk med suksess på stempler som på alle måter er betydelig svakere og dårligere enn de originale 2,9 stemplene. Korrekt AFR og korrekt tenningstidspunkt ble prioritert høyt. Skogenracing kjører over 300 hk på en 2,9 motor. Dette er med 1,1 bar i ladetrykk Han påstår at han er ett stykke over 500 hk faktisk. Originale råder, stempler, ventiler, innsugsmanifold osv.http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/66031-varldens-starkaste-29-12v-cologne/page__p__642778__hl__capri%20__fromsearch__1entry642778 Edited April 12, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
2.8turbo Posted April 13, 2012 Posted April 13, 2012 har di stempla som er flate på toppen 1sett, finnes også med "hull" for lavere komp? ESCORT RST/ Sierra IST
Ford Power Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 Takker for gode råd å tips =) har di stempla som er flate på toppen 1sett, finnes også med "hull" for lavere komp? Er det disse det står Mahle på? Evt pris på disse? Mvh Andreas T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Ford Power Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 slik ser de jeg har ut dette er mahle Hva hadde du tenkt for dem da? MvhAndreas T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Ford Power Posted April 16, 2012 Author Posted April 16, 2012 Kan by en 1000 lapp for de =) MvhAndreas T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Ford Power Posted April 21, 2012 Author Posted April 21, 2012 Kjøpt =) Kan stenges T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now