BM-RACING Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) Gratulerer... Nå blir konkurangsen hardere Lykke til videre hilsen BM Edited April 5, 2012 by BM-RACING Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Sykt.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Svær intercooler a gitt, lurer på hvor i bilen den får plass 200 sugehk er ikke dumt det heller.Vet ikke hva de skal bruke motoren til, men maks moment på 5900rpm høres kjedelig ut Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordp100cossie Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Hvis jeg leser grafene riktig: Under 100 hk/150Nm ved 3000 o/min, ca 100hk/170Nm ved 4000 o/min, 200hk/270Nm ved 5000 o/min. Fra 5000 o/min drar den bra opp til 7750 o/min. Men jaggu ska den maskinisten piskes hardt Må i praksis være over 4500/5000 hele tiden skal du ha skyv... Men allikevel. Så bra mye høyere moment hele veien. Kred til motorbygger her ja Alt for høyt og altfor lavt er akkurat passe... 1996 Chevrolet Tahoe 6,5td, altfor høy1991 Ford P100 1,8td, altfor lav2004 Toyota Avensis D4D stasjonsvogn, akkurat passe.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Finner man han karen der her inne eller? Hadde uansett vært morro å se den motoren i bil på et fordtreff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Meget flotte tall på en IST motor Ikke helt etter min smak med tanke på momentet kommer så sent, men står respekt av det bygget Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) Hvis jeg leser grafene riktig: Under 100 hk/150Nm ved 3000 o/min, ca 100hk/170Nm ved 4000 o/min, 200hk/270Nm ved 5000 o/min. Fra 5000 o/min drar den bra opp til 7750 o/min. Men jaggu ska den maskinisten piskes hardt Må i praksis være over 4500/5000 hele tiden skal du ha skyv... Men allikevel. Så bra mye høyere moment hele veien. Kred til motorbygger her ja Flott effekt,men denne motoren må pisskes for virke. Målet må være å få moment myyyyye tidligere Edited April 5, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Svær intercooler a gitt, lurer på hvor i bilen den får plass 200 sugehk er ikke dumt det heller.Vet ikke hva de skal bruke motoren til, men maks moment på 5900rpm høres kjedelig ut+1 Kred til motorbygger her ja Ok. Hva mener du er den store prestasjonen her? Hvis du begynner å undersøke dette nærmere så finner du fort ut at det er enkelt å hente ut store tall på bekostning av respons og dreiemomentkurve. E85 er fattigmannsnitro og gir så godt som alltid store tall.Nesten 570 hk er tatt på en nesten helt original B20 med kr. 200,- kam fra 1960 og såå fryktelig mye dårligere enn en B20 er nå ikke Fords OHC motor. De som kjenner til denne motoren får følge med hvor mange liter drivstoff den klarer å bruke før den raser eller må overhales. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 +1 Ok. Hva mener du er den store prestasjonen her? Hvis du begynner å undersøke dette nærmere så finner du fort ut at det er enkelt å hente ut store tall på bekostning av respons og dreiemomentkurve. E85 er fattigmannsnitro og gir så godt som alltid store tall.Nesten 570 hk er tatt på en nesten helt original B20 med kr. 200,- kam fra 1960 og såå fryktelig mye dårligere enn en B20 er nå ikke Fords OHC motor. De som kjenner til denne motoren får følge med hvor mange liter drivstoff den klarer å bruke før den raser eller må overhales. :lol: :lol: RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Sånn man kaller "svenske" oppsett ? Imponerendes vist man ser på tallene da 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Flott effekt,men denne motoren må pisskes for virke. Målet må være å få moment myyyyye tidligere Og vel så det, ja.Hvis vi er snill og sier at registeret er 5900 - 8000 o/min så trengs det tett rallykasse med utvekslinger:1. gear 2,46:12. gear 1,82:13. gear 1,35:14. gear 1:15. gear 0,8:1 og det er bare for å holde motoren oppe på dreiemomentkurven når man gearer på 8000 o/min. (og da lever jo en turbo OHC lenge) Hvis man vil dra 100 km/t på 2. gear så drar man hele 74 km/t på 1. gear og toppfarten begrenses til 220 km/t ved maks effekt.Hmm, det kan jo gå til 402 M i en lett bil. Sånn man kaller "svenske" oppsett ? Imponerendes vist man ser på tallene da Bare.Hvis man BARE ser på tallene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Og vel så det, ja.Hvis vi er snill og sier at registeret er 5900 - 8000 o/min så trengs det tett rallykasse med utvekslinger:1. gear 2,46:12. gear 1,82:13. gear 1,35:14. gear 1:15. gear 0,8:1 og det er bare for å holde motoren oppe på dreiemomentkurven når man gearer på 8000 o/min. (og da lever jo en turbo OHC lenge) Hvis man vil dra 100 km/t på 2. gear så drar man hele 74 km/t på 1. gear og toppfarten begrenses til 220 km/t ved maks effekt.Hmm, det kan jo gå til 402 M i en lett bil. Bare.Hvis man BARE ser på tallene. Ikkje brrraaaa RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Hadde vært int. å se ladetrykkskurven også. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Hadde vært int. å se ladetrykkskurven også. Det hadde det, men den ser nok ut omtrent som dreiemomentskurven. Tungdrevet oppsett.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 noen som veit hvem detta er sin da????? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Er det så sikkert at vi får se denne i en bil da? Det står jo under filmen at "This old style Ford engine is a test project and for fun. " Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Hvorfor skulle dem da gi seg der hvis det fremdeles var mer å hente? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Det hadde det, men den ser nok ut omtrent som dreiemomentskurven. Tungdrevet oppsett.. Det er det jeg tror også. Ser ut som en Svensk lastebilturbokurve, så håper de prøver med en mindre, men moderne turbo. Som teksten sier , så er dette et prosjekt jff , så vi håper på videre oppdateringer. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordp100cossie Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Ok. Hva mener du er den store prestasjonen her? Hvis du begynner å undersøke dette nærmere så finner du fort ut at det er enkelt å hente ut store tall på bekostning av respons og dreiemomentkurve. E85 er fattigmannsnitro og gir så godt som alltid store tall.Nesten 570 hk er tatt på en nesten helt original B20 med kr. 200,- kam fra 1960 og såå fryktelig mye dårligere enn en B20 er nå ikke Fords OHC motor. De som kjenner til denne motoren får følge med hvor mange liter drivstoff den klarer å bruke før den raser eller må overhales.Har ikke så mye erfaring i å lese grafer og effektkurver på motorbygge, men jeg skjønner det jeg også at denne motoren ikke er mye kjørbar. Glemte også at den gikk på E85 Men syns allikevel at det er en bra litereffekt i en 2,0 OHC. Men regner vel med at omtrent uansett hva man gjør så er det fremdeles en OHC, og den varer nok uansett ikke lenge, som du sier, på turtall mellom 5-8000 o/min Alt for høyt og altfor lavt er akkurat passe... 1996 Chevrolet Tahoe 6,5td, altfor høy1991 Ford P100 1,8td, altfor lav2004 Toyota Avensis D4D stasjonsvogn, akkurat passe.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Det eneste imponerende jeg egentlig ser er sugemotoreffekta på ganske nøyaktig 200hk blank, og sugemotormoment på 210nm. Rimelig høye tall på en ohc med plenum, selv med E85.Om man ser bort fra elendig kjøbarhet da...Jeg tipper egentlig at ladetrykket har falt en del ved effekttopp, til kanskje 1,5-1,6 bar? Og i såflall høyere sugehk ved effekttopp.Denne bør vel ha Cosworth veiv eller bedre, og gode H-råder, om den skal ha noe som kan kalles holdbarhet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Ser ut som denne er første versjon av motoren:http://www.youtube.com/watch?v=RF_ILIuN6sw&feature=relmfuOg denne er andre versjon av motoren:http://www.youtube.com/watch?v=IDhT6DNefnE&feature=relmfuOg linken i første post er vel da tredje versjon. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Voksen denne også http://skogenracing.editboard.com/t9695-tommyw-sierra-pinto-hx40-uppratade-hjulvinklar Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvs Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Hei kjære Ford entusiaster. Det er meg som har bygd denne motoren og den skal i en gamle bilen til mor og far min, en 1983 Sierra.Synes det er artig å se alle diskusjoner på godt og vondt som det alltid er på et forum Jeg skriver ikke mye på forum og kommer heller ikke til å gjøre det, men kan fortelle litt.Motoren er like sint som en rallycross sugemotor og som dere vet må en da gjerne bruke høyere turtallregister.Jeg kunne fått den endel tidligere igang med et annet turbooppsett,men tid og penger gjorde at jeg ikke kjøpte flere turboer for anledningen.Effekten på denne flater egentlig ut ved ca 8400-8500 omdr, men når vi så hvor mye effekt det begynte å bli, så valgte jeg å gi meg her på denne, da jegsyntes det allerede var greit nok Skal bygge en motor til i samme sjangeren som skal tidligere igang og kjøres til 8500omdr på noe mer trykk.Da skal vi se en enda mer artig ohc og har jeg tenkt å putte i en 69 Mk1 jeg har. Until then, la alle oss likesinnede Ford galninger ha det litt moro i sommer.Mvh Knut Vebjørn Sveinunggard "KVS" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Takk for forklaringen, og velkommen til forumet. Bare å legge ut bilder dersom du velger å "bli" her inne Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvs Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Takk for forklaringen, og velkommen til forumet. Bare å legge ut bilder dersom du velger å "bli" her inne Jeg takker for velkomsthilsen Ha en fin kveld. Gratulerer... Nå blir konkurangsen hardere Lykke til videre hilsen BM Takk for gratulasjon BM , vi lever for å inspirere hverandre til litt galskap.Jeg vet mange har fått blod på tann nå hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now