Truckdriver Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) Tør jeg spørre hva du fikk for den? Sitter med planer om å selge min i år. Og lurer på om det er verdt å selge den som hel bil, eller hugge. Edit:For de som ikke skjønner poenget her, så har jeg flyttet offtopic svarene fra denne hit da jeg ønsker å svare på noen av inleggene som har kommet. Edited April 1, 2012 by Truckdriver - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forden Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Tør jeg spørre hva du fikk for den? Sitter med planer om å selge min i år. Og lurer på om det er verdt å selge den som hel bil, eller hugge. Ikke hugg cosworth da hvis du har planer om det, så kjøper jeg karroseriet. Så kan jeg bygge min egen cosworth. Men blir vel et tap prosjekt det også. Men driver å sparer penger så jeg kanskje får råd til cosworth ( sedan ) endag. Og det blir ikke lett hvis alle hogger de, da blir de jo sjeldnere og enda mere verdt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ikke hugg cosworth da hvis du har planer om det, så kjøper jeg karroseriet. Så kan jeg bygge min egen cosworth. Men blir vel et tap prosjekt det også. Men driver å sparer penger så jeg kanskje får råd til cosworth ( sedan ) endag. Og det blir ikke lett hvis alle hogger de, da blir de jo sjeldnere og enda mere verdtHeilt enig! synd at det blir som i England.. At bilene er verdt mer/lettere å selge i deler!Problemet her til lands er at de fleste drømmer om ein orginal bil/standard urørt bil, for å så bygge den opp med allslags snadder sjøl! Da er jo ikkje bilen orginal lenger uansett! Det er svindyrt å bygge opp ein bil også! Så min anbefaling må være å kjøpe ein ferdig bil som har alle tinga en drømmer om montert!Det er billigere med ett dyrere lån enn å kjøpe intercooler, alu radiator, bygge motor, bytte diff osv osv hver måned! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forden Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Heilt enig! synd at det blir som i England.. At bilene er verdt mer/lettere å selge i deler!Problemet her til lands er at de fleste drømmer om ein orginal bil/standard urørt bil, for å så bygge den opp med allslags snadder sjøl! Da er jo ikkje bilen orginal lenger uansett! Det er svindyrt å bygge opp ein bil også! Så min anbefaling må være å kjøpe ein ferdig bil som har alle tinga en drømmer om montert!Det er billigere med ett dyrere lån enn å kjøpe intercooler, alu radiator, bygge motor, bytte diff osv osv hver måned! Ja det er nok sannt! Jeg tenkte jo mest på at hvis det bare hadde vært rullende karroseri med motor, så hadde slike ting som dører og seter osv blitt tatt fra en vanlig sedan For syns cosworth er cosworth jeg da, er mange som gjerne hadde tatt i mot det karroseriet, selv om de som er størst fan skal ha original vare. Og jeg betaler ikke 150 000 for en original i stedet for 60 000 og opp for en ombygd, er tross alt det samme bortsett fra historien bak den Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 priser er som regel utifra stand... kjøpe ein shabby bil billigt blir ofte dyrere totalt enn å kjøpe ein bra "dyrt" med ein gang... er totalen som aldri blir tenkt over for alle desse små tinga til 100-5000kr blir fort flere 100k til slutt... om bil er ombygget eller org er egentli litt meir uvesentle, men verdi vil alltid vere under. desse er begynt å bli såpas gamle att det det blir meir å meir eldre folk som husker desse fra da dei vokste opp og nå har god jobb og godt med penger å vil ha ein slik, og dette er som regel folk som betaler godt for riktig og bra eksemplar!!! og da må det vere ekte vare!!!! se på noen av verdens dyreste classicere å tenk på hva du kan kjøpe ein replica for som egentli er det samme, men ikkje orginal... kjekk litt rundt ac cobra fks og tenk videre på det. billig jalla blir aldri verdt noe meir enn det, uten å legge mye penger i den for å få den 100% og da blir det fort dyrt. eg driver å bygger opp flere biler, men eg veit godt att eg driver med gratisarbeid og tapsprosjekt, men eg bygger fordi eg liker det og vil ha bila slik eg vil ha dei(selv om tålmodigheiten ikkje alltid tillater det )... eg lurte selv på denne bilen, men da eg allerede står med ein rust jobb så orker eg ikkje ein til før den er ferdig så blei ikkje noe handel, men bilen virket egentli til å vere ein grei bruksbil trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ja det er nok sannt! Jeg tenkte jo mest på at hvis det bare hadde vært rullende karroseri med motor, så hadde slike ting som dører og seter osv blitt tatt fra en vanlig sedan For syns cosworth er cosworth jeg da, er mange som gjerne hadde tatt i mot det karroseriet, selv om de som er størst fan skal ha original vare. Og jeg betaler ikke 150 000 for en original i stedet for 60 000 og opp for en ombygd, er tross alt det samme bortsett fra historien bak den Neida, eg skjønner at mange tenker slik.. Problemet er at ein gammal Sierra som har rullet 200,000 som konebil/familiebil på allslags føre+norske veier før den blei til "Cosworth" Som i tilegg blir bygd opp av brukte "slitte" deler fra div vrak, bruktmarked/garasje salg som andre ikkje hadde bruk for lenger blir aldri eg understreker aldri som en orginal Cosworthsom har blitt brukt (ja) men blitt behandlet på ein heilt annen måte fra den var ny i forhold til hvermansen Sierra meiner eg da At det finnes kjempe bra ombygde Cosworther er eg jo klar over! det finnes hvertfall to fantastiske kjente Vingebiler her i landet The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skaffarn Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Tør jeg spørre hva du fikk for den? Sitter med planer om å selge min i år. Og lurer på om det er verdt å selge den som hel bil, eller hugge.Ble solgt for en god del mere enn det super seriøse budet jeg fikk tidligere her i tråden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Ble solgt for en god del mere enn det super seriøse budet jeg fikk tidligere her i tråden... bra du fikk mere enn 50 .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Ikke hugg cosworth da hvis du har planer om det, så kjøper jeg karroseriet. Så kan jeg bygge min egen cosworth. Men blir vel et tap prosjekt det også. Men driver å sparer penger så jeg kanskje får råd til cosworth ( sedan ) endag. Og det blir ikke lett hvis alle hogger de, da blir de jo sjeldnere og enda mere verdtOmbygd bil, godkjent ombygd av Jhon Jamtvedt. Hugge var kanskje ett lite beskrivende ord. Om det blir aktuelt så var tanken å sende inn søknad om motorbytte til en annen motor med ca samme effekt, og selge cosworth maskinisten. Altså beholde karrosseriet. Jeg sier ikke jeg blir å gjøre det, men som en siste utvei...I utgangspungtet vurderer jeg å selge den for å få plass, tid og økonomi til ett annet prosjekt som jeg allerede har begynt avbetaling på Ble solgt for en god del mere enn det super seriøse budet jeg fikk tidligere her i tråden...Takker, da gikk motivasjon opp ett par hakk Kanskje det går å få solgt bilen til mer enn det motor og drivverk er verdt - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 er det den blå din det er snakk om eller??? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Den blå min ja, den som vises i avatar - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 mente det var en rimelig ordentlig bil jeg, som er for god til å selges i deler? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 En del rust som har kommet i venstre del av bagasjerom etter en tidligere reprasjon som tydeligvis ikke har vært så veldig bra gjennomført <_ og selvsagt rust i bakkant av kanaler skjermbuer bak. s helt str er den ikke akkurat. men dette skal jeg uansett begyne reparere n det v mer hva bestemmer meg for. har drevet med karrosserijobb f akkurat noe gleder til. positive jo at bilen fin for fra rustskadene kanalene fremmover src="%7B___base_url___%7D/uploads/emoticons/default_smile.png" alt=":)"> Jeg lå under bilen og skrapte vekk gammel sprukken understellsmasse sist vår, før jeg hadde på ny under fremste delen, og fikk da ganske god oversikt.Men jeg må si at trenden med at ombygde biler selges for bare det motor/drivverk/motorstyring er vedt, eller mindre, det skremmer meg litt Som en siste mulighet kan jeg da heller bruke karrosseriet til noe annet morsomt - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forden Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Siden du har laget offtopic tråd av denne, så kan jeg komme med litt offtopic til. Hvis du ser på denne vingebilen feks http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1432238&SimilarAdItemId=1432238 den er nok ombygd, men ligger jo ikke så aller værst i pris.Denne sedanen ligger jo også bra i pris http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1432238&SimilarAdItemId=1432238Men denne er billigere en de andre som ligger ute http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1437739&SimilarAdItemId=1437739 Er det markedet som gjør det slik? eller er det bare noen eiere som tror de har bil laget av gull? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Godt spørsmål Jeg bruker å si at alt som er stemplet som cosworth er overpriset. Det være seg alt av deler fra støtfanger bak til vindusviksermotor, osv.Men jeg har desverre ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Den siste grå der er en orginalbil. Det er torgeirB her inne sin. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Den siste grå der er en orginalbil. Det er torgeirB her inne sin. Sant det Alle som ringer snur tvert i telefonen 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 vingebilen er ikkje godkjent ombygget og var ivetfall ikkje anna en motor og gir som var cosworth før... trur det var xr4i bremser og den har bytta eigere eit par ganger... var ivertfall sånn for eit par år siden... og sedanen er vel ein del rustjobb på som han har sagt... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Det er svindyrt å bygge opp ein bil også! Så min anbefaling må være å kjøpe ein ferdig bil som har alle tinga en drømmer om montert!Det er helt riktig, så derfor er det bare å kjøpe min. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now