turbodude Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Heisann Shell slutter med sin 99 oktan bensin, i den sammenheng lurer jeg på en ting...Har det mye å si om jeg går over til 98 okt. sålenge bilen er mappet på 99 okt?Burde vel ikke ha allverdens å si,men trenger flere meninger På forhånd takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) Heisann Shell slutter med sin 99 oktan bensin, i den sammenheng lurer jeg på en ting...Har det mye å si om jeg går over til 98 okt. sålenge bilen er mappet på 99 okt?Burde vel ikke ha allverdens å si,men trenger flere meninger På forhånd takk for svar Jeg har aldri noensinne hørt noe annet enn bare lovord om Shell sin 99 okt. Når motorer mappes og skryteTALLENE skal hentes ut så brukes det som oftest 99 okt. De som kan mest om hvor stor den praktiske forskjellen er mellom 98 og 99 okt, er de som har mappet mye. Du får ringe Volden, Ringstad, V.S osv og høre...Tipper nok at du må justere ned ladetrykk og at du derfor mister endel av det meste. Jaja, iallefall frem til du senker komp.forholdet eller monterer vanninnsprut. Edited March 27, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Er du sikker på at de skal slutte med 99 oct på Shell?Referanse?Det er jo isåfall no drit... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Er du sikker på at de skal slutte med 99 oct på Shell?Referanse?Det er jo isåfall no drit...Ja det er ordentlig dritt... En kompis av meg er daglig leder på Shell her jeg bor.Han sa at 99 okt blir borte over hele landet, og at det kommer en ny type...98 okt Racing et eller annet....Nå er jo han såklart tom og får ikkeno ny levering før de kommer med den nye typen. Jeg har aldri noensinne hørt noe annet enn bare lovord om Shell sin 99 okt. Når motorer mappes og skryteTALLENE skal hentes ut så brukes det som oftest 99 okt. De som kan mest om hvor stor den praktiske forskjellen er mellom 98 og 99 okt, er de som har mappet mye. Du får ringe Volden, Ringstad, V.S osv og høre...Tipper nok at du må justere ned ladetrykk og at du derfor mister endel av det meste. Jaja, iallefall frem til du senker komp.forholdet eller monterer vanninnsprut. Her skal det ikke mistes noe som helst Jeg får ringe litt rundt å høre hva de sier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Nå er det jo flere og flere stasjoner som også slutter med 98 også Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Nå er det jo flere og flere stasjoner som også slutter med 98 også Da blir det mer utfordrende å trimme og også noe mer kostbart å hente ut holdbar pålitelig effekt. Høykompoptimistene derimot, de går mørke tider i møte. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Det der octanboostergreiene på Torshov, er det bare urin tru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 er det ikke småfly plass i nærheten - de har 105 ron - Men bare til fly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now