RS 1000 Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 (edited) Veide catcams dreva i dag, de er 350g pr stk Har ikke catcams kammer, men blir kanskje de jeg kjøperAldeles strålende - som forventet. Takk for info. Catcams har mange lovende Cosworth kamprofiler så det kan bli bra hvis du unngå å "værste" deg ut. Søkeord: kamdrevvekt vekt-kamdrev Har noen "gamle" kent cams alu drev som har gått eindel.. er det ei tidsinstilt bombe eller??Skjønner ikkje at de fortsatt selger dem hvis de er så ille? Hvis man skal tjene penger så MÅ man selge det kundene vil ha, uansett hvor dårlig det er. Hvor mange ganger har man ikke sett folk som kjøper kamdrev etter farge og dumpventil etter LYD. Hvorfor belaste seg selv med å forsøke å selge kvalitetsdeler til slike kunder?? Bare se på Kinasnurrer, rustfritt "luftfilter", kopi dump med lekkasje osv osv.Bare revva og det selger som bare det.. Edited April 10, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Alexander P. Hadde noen catcams kammer, som jeg kikka på en gang. Ble imponert over vekten der. Jeg har dobble ventil fjører og retainere fra dem og, så mangler bare kammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 hvorfor er stål drevet uaktuelt hos mange egentlig hvis det er bedre holdbarhet enn alu ? greit det veier litt, men har det noen betydning ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemartin1 Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 hvorfor er stål drevet uaktuelt hos mange egentlig hvis det er bedre holdbarhet enn alu ? greit det veier litt, men har det noen betydning ? Lurer jeg også på, må jeg hive de i stål i søppla eller går det Ann og bruke de ? FORD ESCORT MK2 COSWORTH Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 (edited) alt kan brukes, men kommer vel ann på hva motor skal gå som, men alt av vekt på roterende deler er vel meir belastende på andre ting... men er vel sikkert noen som kan komme med meir utfyllende info Edited April 10, 2012 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Aldeles strålende - som forventet. Takk for info. Catcams har mange lovende Cosworth kamprofiler så det kan bli bra hvis du unngå å "værste" deg ut. Søkeord: kamdrevvekt vekt-kamdrev Hvis man skal tjene penger så MÅ man selge det kundene vil ha, uansett hvor dårlig det er. Hvor mange ganger har man ikke sett folk som kjøper kamdrev etter farge og dumpventil etter LYD. Hvorfor belaste seg selv med å forsøke å selge kvalitetsdeler til slike kunder?? Bare se på Kinasnurrer, rustfritt "luftfilter", kopi dump med lekkasje osv osv.Bare revva og det selger som bare det.. Motoren er bygd med disse.. hvordan skal eg som er ei knehøne på kam justering få orden på dette da?Eg er livredd for å kødde med noe som er ferdig fin justert.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 (edited) Motoren er bygd med disse.. hvordan skal eg som er ei knehøne på kam justering få orden på dette da?Eg er livredd for å kødde med noe som er ferdig fin justert..Det er mange veier til målet. En mulig oppskrift er denne.1. Kjøp nye og gode høykvalitet drev som ikke er sykelig overvektige.2. Sett motoren i ØD tenning syl. 1. Kamdrev og reimskive kan med fordel merkes med en hvit loddrett strek eller tynn tape. 3. Skru av bling-bling dillet og legg dem på ett rent og flatt bord.4. Med stor nøyaktighet, legg det nye drevet oppå det gamle og sørg for at de innvendige sporene er nøyaktig på linje.5. Justér den ytterste ringen på det nye drevet til alle tennene står nøyaktig på linje med det gamle. 6. Dobbeltsjekk at innvendig spor og utvendige tenner er IDENTISK innstilt og nøyaktig på linje. 7. Gjenta for det andre drevet. Lurer jeg også på, må jeg hive de i stål i søppla eller går det Ann og bruke de ?Det må ikke bli fanatisk. Hvis man allerede har dem og man faktisk har bruk for justeringsmulighetene, så kan de helt klart forsatt brukes.Hvorvidt de er en oppgradering i forhold til de originale drevene er en helt annen diskusjon. Edited April 11, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 (edited) Det er mange veier til målet. En mulig oppskrift er denne.1. Kjøp nye og gode høykvalitet drev som ikke er sykelig overvektige.2. Sett motoren i ØD tenning syl. 1. Kamdrev og reimskive kan med fordel merkes med en hvit loddrett strek eller tynn tape. 3. Skru av bling-bling dillet og legg dem på ett rent og flatt bord.4. Med stor nøyaktighet, legg det nye drevet oppå det gamle og sørg for at de innvendige sporene er nøyaktig på linje.5. Justér den ytterste ringen på det nye drevet til alle tennene står nøyaktig på linje med det gamle. 6. Dobbeltsjekk at innvendig spor og utvendige tenner er IDENTISK innstilt og nøyaktig på linje. 7. Gjenta for det andre drevet. Det må ikke bli fanatisk. Hvis man allerede har dem og man faktisk har bruk for justeringsmulighetene, så kan de helt klart forsatt brukes.Hvorvidt de er en oppgradering i forhold til de originale drevene er en helt annen diskusjon.Hehe, mine er ikkje bling! de er kamo grønne! å passer veldig dårlig inn!Men takker, eg skal nok få det te! Noen som har ein link til noen annbefalte gode justerbare Kamdrev som ikkje er for tunge?? Eg vil skyte inn, at sjøl om mine er 10 år gamle så ser de ikkje slik ut: Edited April 11, 2012 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Du kan jo prøve catcams dreva fra Mobeck, som jeg linket til over her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Er de ikke tyngre enn orginale cosworth burde det vel holde. For som RS1000 sier; Cosworth vet hvordan det gjøres Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Koster 2700 inkludert mva for et par kamdrev hos Mobeck. Blir nok så jeg handler der, Noen som har en link til ei side som forklarer hvordan man justerer inn bd 14 kammer?Har jo de gamle dreva ferdig justert, men vil gjerne lære dette.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Koster 2700 inkludert mva for et par kamdrev hos Mobeck. Blir nok så jeg handler der, Noen som har en link til ei side som forklarer hvordan man justerer inn bd 14 kammer?Har jo de gamle dreva ferdig justert, men vil gjerne lære dette.. du finner alt av info på kentcams/pipercams.co.uk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 (edited) Koster 2700 inkludert mva for et par kamdrev hos Mobeck. Blir nok så jeg handler der, Noen som har en link til ei side som forklarer hvordan man justerer inn bd 14 kammer?Har jo de gamle dreva ferdig justert, men vil gjerne lære dette..Det var en klok avgjørelse. Det er forskjellige måter man kan gjøre dette på avhengig av hvilke kamspec. man har tilgjengelig. Hvis du ser her så kan du notere deg følgende tall; 115/110 og 0,66 mm/1,17 mm. http://www.kentcams.com/product-details/793/Camshaft/Camshaft/BD14-Sports-'-R-'/Hvis motoren står i bilen så tør jeg påstå at den enkleste og mest nøyaktige metoden er som følger: På enhver motor er det viktig å ha ett nøyaktig merke på reimskiven som viser ØD. Sørg for at du har dette! Du setter måleur på ventiltrykkeren og vrir motoren til du har 0,66 mm løft på innsugsventilen. Så løsner du justeringsskruene på det justerbare drevet og vrir veiven til ØD.Flytt måleuret til eksossiden, vri veiven til du har 1,17 mm ventilløft, løsne justeringsskruene og vri veiven til ØD. Edited April 12, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Det var en klok avgjørelse. Det er forskjellige måter man kan gjøre dette på avhengig av hvilke kamspec. man har tilgjengelig. Hvis du ser her så kan du notere deg følgende tall; 115/110 og 0,66 mm/1,17 mm. http://www.kentcams.com/product-details/793/Camshaft/Camshaft/BD14-Sports-'-R-'/Hvis motoren står i bilen så tør jeg påstå at den enkleste og mest nøyaktige metoden er som følger: På enhver motor er det viktig å ha ett nøyaktig merke på reimskiven som viser ØD. Sørg for at du har dette! Du setter måleur på ventiltrykkeren og vrir motoren til du har 0,66 mm løft på innsugsventilen. Så løsner du justeringsskruene på det justerbare drevet og vrir veiven til ØD.Flytt måleuret til eksossiden, vri veiven til du har 1,17 mm ventilløft, løsne justeringsskruene og vri veiven til ØD. Den var fin:)Hvis man har bd14 på innsug å orginal på eksos,Noe vits i å justere eksoskammen da? Ev oppskrift på det å? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Det var en kjekk måte. Det må vel være lettere å komme så nærme sannheten som mulig med den måten i forhold til å måle fullt løft og få durasjon(?) på kammen å tenke på også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 (edited) Den var fin:)Hvis man har bd14 på innsug å orginal på eksos,Noe vits i å justere eksoskammen da? Ev oppskrift på det å?Etter år 2000 så det det slik: "Det eneste man VET om en Cosworth, er at man VET INGENTING!" Alt bør/må derfor sjekkes, dobbeltsjekkes, kontrolleres og vanligvis etterjusteres. Jeg vil derfor anbefale at man sjekker løftet på eksos i ØD og evt justerer det til 0,4 mm. Edited April 12, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now