Jump to content

Koble orginal bryter til grøftelys

Fredrik92

Recommended Posts

Hei, har nettopp montert grøftelys med H1 xenon kitt, lys og kitte er montert, men ventet på en orginal bryter som kom idag, så imorgen blir det koblet til.

Spørsmålet mitt er: på denne bryteren er det 5 innganger, jeg har kun 2 ledninger som skal på bryteren. Det er da ledning til rele også styrestrøm innpå bryter (tatt fra parklys) Så kan jeg bare koble til på hvilke som helst inngang på bryteren og det funker? eller må jeg koble meg inn på den og den ledningen? isåfall hvilke farge? har svart, brun, hvit og svart/hvit + en egen inngang som er hvit/gul. Må jeg ligge opp 2 ledninger til for å få led lyset i bryteren til å fungere, eller e dette bare på den gamle typen brytere?

2012-03-15175825.jpg?t=1331830785

2012-03-15175814.jpg?t=1331830758

Takker for svar

- Fredrik

Edited by Fredrik92

Forsto ikke den med at du har tatt styrestrøm fra parklys?

Jeg ville tatt styre strøm fra dem originale tåke lysa, da funker jo alt, også bryteren.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!

Jeg ville tatt styre strøm fra dem originale tåke lysa, da funker jo alt, også bryteren.

Han har planer om å koble det slik at han ikkje kan bruke tåkelys uten at parklys er tent. Derfor han tar styrestrøm ifra park.

Vet ikke om du har komt noe lengre med koblinga, men når eg ikkje veit hvordan en bryter skal kobles så pleier eg å ohme og finne hvilke ledninger som går "ilag". :blink: Om du forstod det da :whistling:

Så er det bare å prøve seg frem ;)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Han har planer om å koble det slik at han ikkje kan bruke tåkelys uten at parklys er tent. Derfor han tar styrestrøm ifra park.

Vet ikke om du har komt noe lengre med koblinga, men når eg ikkje veit hvordan en bryter skal kobles så pleier eg å ohme og finne hvilke ledninger som går "ilag". :blink: Om du forstod det da :whistling:

Så er det bare å prøve seg frem ;)

er ikek orginalt med grøftelys på denne bilen, derfor styrestrøm fra parklys.

parklys er uansett tent på sierra.

er ikek orginalt med grøftelys på denne bilen, derfor styrestrøm fra parklys.

parklys er uansett tent på sierra.

Men det er jo uansett mulig å koble slik at lysbryter må stå i hakk 2 for at det skal være mulig å få på grøftelys.

Slik som det er orginalt :)

Veldig greit å ha det slik, sånn at man ikke kjører rundt med grøftelys og kjørelys (hakk 1 på bryter) uten at man vet om det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Men det er jo uansett mulig å koble slik at lysbryter må stå i hakk 2 for at det skal være mulig å få på grøftelys.

Slik som det er orginalt :)

Veldig greit å ha det slik, sånn at man ikke kjører rundt med grøftelys og kjørelys (hakk 1 på bryter) uten at man vet om det :)

det skal jo lyse i tåkelysbryteren når de står på :rolleyes:

Edited by k3nn37

det skal jo lyse i tåkelysbryteren når de står på :rolleyes:

Ja, men jeg syns det er veldig greit at man må ha slått på lysbryter for å kunne bruke grøftelys.

Det er jo tross alt slik på alle biler orginalt :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

har koblet sånn som du sa Kristian ;) må ha parklyspå (trinn 2) for å kunne bruke grøftelys.

no kan eg se den "fine" veien når det ikke e gatelys engang, fikk ikke like bra igår :P

kjørte i en hump og det resulterte i en pungtering på de nye felgene, ingen skader bare luften som gikk ut pga humpen, fikset nå ;)

Ja, men jeg syns det er veldig greit at man må ha slått på lysbryter for å kunne bruke grøftelys.

Det er jo tross alt slik på alle biler orginalt :)

+ at man nå får bøter med spredere på i mørket, kun lov å bruke dem når det er lyst ute :wacko:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!