Jump to content

Ford 17M Turnier 1968 mod selges


2.3 GL

Recommended Posts

-Ford 17M 1700S Turnier

-1968 mod

-Stasjonsvogn med 3 dører

-Usikker km stand

-Grønn

-Manuell

 

 

Bilen er hel å grei men er demontert i fronten så den er ikke kjørbar. Lite rust men sliten lakk.

 

Kan bli en knall bruksveteran som er både praktisk og pen å se på.

 

Selges for å finansiere andre prosjekter.

 

Bilen står på Jevnaker.

 

Jeg treffes her eller på tlf 480 44 639

 

Prisantydning 5000 kr.

 

Dette er gamle bilder men de gir ett inntrykk av hva det er for noe ihvertfall :)

 

17m001.jpg

 

17m002.jpg

 

17m003.jpg

 

17m004.jpg

 

17m005.jpg

 

17m006.jpg

 

17m007.jpg

 

17m008.jpg

Edited by 2.3 GL

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fem tusen veldig billig får en slik pærle da? Denne er etter hva jeg ha sett veldig bra tatt alder i betraktning. Det er vel egentlig bare å hekte på skjermene og skru sammen resten av fronten samt sette inn ett batteri så er den fullt kjørbar ikkesant? Det er vel ikkenoe teknisk galt med den heller sant? Motor og drivverk er også bra mener jeg å huske.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jo det er billig spør du meg men har prøvd å få solgt den flere ganger til mer enn det uten hell så da må prisen ned da.

 

Man må legge opp ny kabel ned på starteren å jording til batteriet også men det er ikke store greia. Også burde man gå over bremser å slikt selvfølgelig. Motor å driverk er i ok brukstand vil jeg si. Litt olje forsvinner jo selvfølgelig men det ville vært rart hvis den ikke brukte noe etter 44 år.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kansje det hadde hjulpet å brukt tre timer en kveld på å montere den i sammen igjen slik at den blir som på bildene. Det skurrer litt for mange når det står demontert/ikke kjørbar.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kansje det hadde hjulpet å brukt tre timer en kveld på å montere den i sammen igjen slik at den blir som på bildene. Det skurrer litt for mange når det står demontert/ikke kjørbar.

 

Støtter den..

 

5 lapper for den der virker jo å være helt på vannviddet feil.. oO

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Onkelen min har stående en sånn i kjellern sin, i mørk brun metallic farge.

Denna fronten kom kun i 1968, så detta er en bra sjelden bil.

Hvis jeg ikke hadde hatt for mange biler så hadde jeg vært veldig interessert, men desverre.

 

Løp og kjøp folkens, detta er en kul bil!

Signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare fronten som er forskjellig. "Skuldra" på bilen med den oppsvingen ved bakvinduet er også helt unik for denne modellen.

 

Kan jo nevne at bilen blir montert en god del i morra fordi det muligens kommer en kar å skal kikke på den.

Edited by 2.3 GL

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...