eivi91 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Hei! Var nylig på EU med Sierraen og fikk anmerking på "Forevises for trafikkstasjon" pga GAZ Coiloversett. Ikke uventet egentlig. Men om jeg tok etterkontroll med org, så slapp jeg å dra på biltilsynet. Så jeg har satt på org fjører og dempere igjen nå. Men så lurer jeg på om jeg skal sette coiloverene på igjen, eller heller kjøpe noen andre dempere og bruke org cosworth fjører eller noe. Hvilke konsekvenser kunne det fått å for eksempel være innblandet i en ulykke/krasj med coilovere som ikke står i vognkort? Er det da mulig for forsikringsselskapet å kreve regress? De må vel gjerne påvises at det var dempere og fjører som var grunnen til ulykken da i tilfelle, noe jeg ikke ser på som sannsynlig. Men lurer på synspunkt ang dette, for jeg vil helst ha coiloverene på igjen etter bilen er godkjent. Vet at om jeg blir stoppet i teknisk kontroll, så må jeg med all sannsynlighet på trafikkstasjonen. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC
Ron Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Dette blir bare spekulering da jeg aldri har så mye som hørt om noes som har fått pes etter ulykke pga Coilovers, så lenge du er klar over at det kan føre til enda en runde på BT pga ikke godkjent senka så kjør på du. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Fredrik92 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 (edited) Jeg og var veldig usikker på om jeg skulle kjøpe GAZ dempere og 55/40 senkefjærer fra KAW eller om jeg skulle gå for et GAZ coiloverskitt som koster det samme, etter mye frem å tilbake så ble det coilovers... har du kjørt lenge med dette? blitt stoppet i rutinekontroll av purken uten at de har sagt noe om senkingen? Du har vell vanlig sierra, du måtte vell borre opp nedre feste og bygge ut litt med skiver for å få coiloversene til å passe bak? Blir nok montering av coilovers på meg neste uke de e på vei i posten fra burton. -Fredrik Edited March 10, 2012 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
eivi91 Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 Har kjørt med coilovere i ca. 1 år og 2 mnd nå, ikke noe problem det. Har kjørt 2 år med trimmet moped, og 3 år med bil nå, og fremdeles aldri blitt stoppet. Så det er ikke så mye kontroller i området her, og om det er så får man fort vite om det. Bor i Bergen nå som student, men det er ikke her jeg har bilen. Fremme passa det rett på, bak måtte jeg borre opp til 12mm og legge mellom noen skiver ja. Samt banke litt i innerskjermer bak for at fjøra ikke skulle skrape i karrosseriet. Måtte bruke spacer fremme da, så det må du være klar over. Tilogmed på Escort Cossie felger måtte jeg ha 5mm spacer for å gå klar fjøra. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC
Cosworth_ftw Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Går det ikke an å snakke kontrollørene til fornuft å spøre om de kan overse coiloversene når man alikevel Monterer de på igjen dagen efter
to far gone Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Går det ikke an å snakke kontrollørene til fornuft å spøre om de kan overse coiloversene når man alikevel Monterer de på igjen dagen efter Akkurat når det gjelder coilovers syns jeg de ikke skulle se gjennom fingrene med det .. ikke noe problem foran da belastning blir fordelt slik bilen er laget for men bak hvor man flytte kreftene for hele bilen til en plass som kun er beregnet til dempere er ikke bra .. det er ikke laget for å tåle dette og heller ikke noe særlig tykt stål her .. AVSTIVNING mellom dempertårna er minimun for å i det hele tatt kjøre med dette Vet at det går helt fint og mange har gjort dette i lengre tid ..men fremdeles burde det gjøres en større jobb ut av dette om man skal gjøre det skikkelig .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Fredrik92 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 eivi91: du bruker 5mm spacere foran? to far gone: har tårnstag foran og bak, litt enklere å bruke coilovers.. da får du den perfekte høyden du e på jakt etter Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Truckdriver Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Du kan jo også vurdere å sveise inn lignende forsterking på dempertårnene bak som de siste 4x4 cossiene hadde, i tillegg. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Fredrik92 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 eivi91: du bruker 5mm spacere foran? mine felger e "7,5 i bredden, escos felger e "8 i bredden, så vist du brukte 5mm spacer så klarer eg det sikkert fint uten to far gone: har tårnstag foran og bak, litt enklere å bruke coilovers.. da får du den perfekte høyden du e på jakt etter Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Sierra_2.9 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 eivi91: du bruker 5mm spacere foran? to far gone: har tårnstag foran og bak, litt enklere å bruke coilovers.. da får du den perfekte høyden du e på jakt etter om du må ha spacer kommer jo ann på innpress og felgbredde. grunnen til at man må ha spacer på Escort Cossie felger er at dem er 8" breie. jeg har 8" selv og med 5 mm spacer får jeg ikke bilen riktig så lav som jeg vil. dette er ET38 trur jeg. fortsatt lav nok til å subbe i det meste da tipper du har 7" eller 7,5" bredde på dine? en 5 mm spacer er som regel bare pent uansett for å fylle buen litt '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Sapphy Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Koni og Oppgraderte standardfjærer fra Ahmed Bayjoo.
Janna Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Går det ikke an å snakke kontrollørene til fornuft å spøre om de kan overse coiloversene når man alikevel Monterer de på igjen dagen efter Da hadde de sikkert ikke fått problemer hvis du ble stoppet 100 meter etter bilen var godkjent?? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
to far gone Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 eivi91: du bruker 5mm spacere foran? mine felger e "7,5 i bredden, escos felger e "8 i bredden, så vist du brukte 5mm spacer så klarer eg det sikkert fint uten to far gone: har tårnstag foran og bak, litt enklere å bruke coilovers.. da får du den perfekte høyden du e på jakt etter enig i det men bak bør det sveises forsterkninger om man skal kunne ha god samvittighet for sikkerhet / bilens funksjon .. det er min persolige mening ,og hadde jeg jobbet på biltilsyn eller bilverksted hadde jeg slått hardt ned på coilovers på sierra hehe en annen ting er at sierra har en rustfelle i akkurat der hvor man legger vekta på hele bakpartiet av bilen med coilovers Koni og Oppgraderte standardfjærer fra Ahmed Bayjoo. bra greier det HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
eivi91 Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 eivi91: du bruker 5mm spacere foran? to far gone: har tårnstag foran og bak, litt enklere å bruke coilovers.. da får du den perfekte høyden du e på jakt etter Jepp. Hvor kjøpte du tårnstag foran til DOHC? Jeg har kjørt uten stag bak, og det har gått fint, men tror jeg skal lage meg ett selv av ett rør der. om du må ha spacer kommer jo ann på innpress og felgbredde. grunnen til at man må ha spacer på Escort Cossie felger er at dem er 8" breie. jeg har 8" selv og med 5 mm spacer får jeg ikke bilen riktig så lav som jeg vil. dette er ET38 trur jeg. fortsatt lav nok til å subbe i det meste da tipper du har 7" eller 7,5" bredde på dine? en 5 mm spacer er som regel bare pent uansett for å fylle buen litt Slik jeg har forstått det bygger navet på Cosworth litt lengre ut enn på standard Sierra. Slik at jeg måtte ha 5mm spacer på escos felger som i seg selv bygger ganske langt ut. Må også ha spacer på vinterhjulene mine som er 7,25". (Husker ikke innpress)Bruker bare universal biltema spacer. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC
Fredrik92 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Sierra 2.9: Skrev 7,5" over kommenatren din, og d.toft svarte mens eg så film uansett har valset hjulbuen, så tviler på at subbing blir et problem? to far gone: har forsterket dempertårnene bak også og bilen e 100% rust fri. eivi91: Kjøpte privat av en på Stord, men har sett det på div sider til en 1000 lapp, mener det var DOHC... sender en pm om eg finner siden. Sierra 2.0 DOHC prosjekt
to far gone Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Sierra 2.9: Skrev 7,5" over kommenatren din, og d.toft svarte mens eg så film uansett har valset hjulbuen, så tviler på at subbing blir et problem? to far gone: har forsterket dempertårnene bak også og bilen e 100% rust fri. eivi91: Kjøpte privat av en på Stord, men har sett det på div sider til en 1000 lapp, mener det var DOHC... sender en pm om eg finner siden. fornuftig HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
dohcboy Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 viss du finner tårnstag til xr4x4 2.9 så veit jeg at dem passer dohc. har selv et slikt. kjøpt på kollevold så du kan jo ta kontakt med dem å høre. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Smistad Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Da hadde de sikkert ikke fått problemer hvis du ble stoppet 100 meter etter bilen var godkjent??Er vel bare til å kjøre bilen på henger å skru av skilt. Så er det problemet løst Busskort.
dohcboy Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 bare så synd at GAZ har slutta å lag vanlige dempere til cosw i mitt tilfelle så hadde jeg bytta ut coilover'n til fordel for dempere å godkjente fjærer.men dem levere til std sierra ihvertfall et alternativ å velge Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
92cossi Posted March 14, 2012 Posted March 14, 2012 eivi91: Kjøpte privat av en på Stord, men har sett det på div sider til en 1000 lapp, mener det var DOHC... sender en pm om eg finner siden. Kjøpte det hos meg. Du finner på nettet, samme om det er til dohc eller 2.9 v6, det passer overens
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now