lale Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Hei! Jeg har en mondeo mk2 1.8 zetec som jeg hadde varmkjært da kjølerøret, som går under reimskiva på veiva, sprakk (les: rustet to store hull!)Etter den tid har vi fått byttet det svidde stemplet, slipt alle ventiler, honet sylinderet, planet toppen og selvfølgelig byttet alt av pakninger.Men nå vil den ikke starte på starteren (men jeg kan dra bilen fremover på starteren, så den får tak.) Jeg kan derimot trille bilen i gang (!), også vil den ikke gå på tomgang. Noen som kan ha et forslag til hva dette kan være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 (edited) Se etter luftlekkasjer. Hvis motoren får luft som ikke er målt av luftmassemåleren skaper det problemer.T-stykket i gummi under/bak coilpakka er et vanlig problem. Det er for gjort å glemme en slange når motoren har vært i deler. Edit:Jeg kom på at dette er blacktop, da har du kanskje ikke det T-stykket jeg nevnte, men luftlekkasjer vil fortsatt gi problemer. Edited March 7, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lale Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 Se etter luftlekkasjer. Hvis motoren får luft som ikke er målt av luftmassemåleren skaper det problemer.T-stykket i gummi under/bak coilpakka er et vanlig problem. Det er for gjort å glemme en slange når motoren har vært i deler. Edit:Jeg kom på at dette er blacktop, da har du kanskje ikke det T-stykket jeg nevnte, men luftlekkasjer vil fortsatt gi problemer. Det virker som om alle slanger er tette... kan det være noe annet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Går motoren normalt på litt høyere turtall? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lale Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 (edited) Går motoren normalt på litt høyere turtall?Den går ikke like normalt som den gjorde før, den går med svekka motorkraft. Det nye nå er at den under feilsøking starter den uten LMM med litt tråkk på gassen og masse kjinning.... Trenger tips! Edited March 7, 2012 by lale Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Det kan jo være dårlig LMM. Mye avleiringer på måletrådene? Det går an å rense dem veldig forsiktig med bremserens e.l. Det vil ha samme effekt som luftlekkasje/falskluft, motoren får mer luft enn den tror (og går magert). Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Sikker på at du har fått registeret rett? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now