Jump to content

Karosseribytte


Dufman

Recommended Posts

Det er ikke lov med mindre karroseriet skikkelig, og 3 av hovedkomponentene må være intakte for montering på det nye karroseriet eller noe i den duren. Rimelig omfattende regelverk for det der.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

skal vere identisk modell begge biler. må vere registrert skade av politi og taksert til vrak. må også søkes inne 3måner etter skadet. husker ikkje heilt korleis dette var da det er noen år siden sist eg tok karosseri bytte... må også gjøres av godkjent bilverksted.

 

så bedre å selge den du har å kjøpe ein 3dørs...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Den dagen jeg kommer over en 3dørs i den stand min 5dørs er så skal jeg kjøpe'n ;)

Foreløpig har jeg barnesete i bilen, så passer greit med noen ekstra dører. Var mest nysgjerrig. Fant en 3dørs i sverige som var samme årsmodell.

Link to comment
Share on other sites

skal vere identisk modell begge biler. må vere registrert skade av politi og taksert til vrak. må også søkes inne 3måner etter skadet. husker ikkje heilt korleis dette var da det er noen år siden sist eg tok karosseri bytte... må også gjøres av godkjent bilverksted.

 

så bedre å selge den du har å kjøpe ein 3dørs...

 

Stemmer nok det ;)

 

Som sagt, tre av fire hovedkomponenter må være intakte også (Motor, gir,forstilling eller bakstilling).

 

Papir/Søknadsarbeidet må gjøres gjennom godkjent opprettingsverksted. Jobben kan du gjøre selv, men opprettingsverkstedet må se over/gå god for jobben du har gjort.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

ser ikke problemet.

 

om begge bilene er 2liter, så er det bare å hive over det du vil bruke fra 5dørsen. og begge er mk1 eller mk2.

bilen er såpass gammel og en eventuell effektforskjell er så liten at det ikke spiller noen rolle.

 

om du evt en gang skulle få problemer OM 3dørsen er 2liter forgasser ohc motor, mens 5dørsen er 2liter dohc motor, så får du godkjent motorbytte. da bremser og det er likt. er kun stabstag fremme som er tykkere på dohc motor, men det bruker du da evt på 3dørsen :)

Link to comment
Share on other sites

spørs litt på hva trådstarter vil frem til.

han kjøper seg nok en norsk 3dørs og har en norsk 5dørs. slik jeg ser det.

 

om han vil bruke motor, gir og understell fra 5dørs på 3dørs, så trenger han ikke vise bilen :) så lenge begge har lik motor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...