Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Jeg blir glad når jeg ser folk ikke bare skal ha ting billigst mulig. Er en grunn til at ting går i stykker =)

Edited by Luthor

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

ja er litt for mye dritt ute å går ettervert så håper å slippe det... eg vil ha motor som funker over lengre tid ikkje kun for eit flott skrytepapir fra benk for så å sitte med eit totalhavari pga sånne jalla produkter som det viser seg gang på gang att desse selvutnevnte motorguruer skryter opp i skyene og skulder på alt mulig når det kolapser...

 

 

 

ja han har ein del og... eg har hørt så mye forskjelligt, så veit ikkje kva vi skal tru lenger... men har og sett at mange anbefaler org ventiler da dei skal vere ganske bra så lenge det ikkje skal langt opp i hk, men eg tru eg må ha noe bedre ja da eg ikkje vil ta sjangse på att det holder vis det blir ein knust topp igjen...

 

så lurer eg også litt på om dette longdick er noen store fordeler med?? og er det mye jobb å tilpasse?

 

Her kunne jeg ha dratt en dårlig spøk ihvertfall ;)

 

Har dette i min motor med mekaniske løftere, og det er vel gjerne i den sammenhengen de brukes.

 

Mine tålte ihvertfall fint sammenstøt med stempel uten å knekke ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe.. jasså ja ute å sykler...vart ein skriveleif der vist.. Eg meint hva som egentli er fordelen med longdick kontra std...

 

Det får du spørre de som selger de om for jeg har personlig ikke anelse, ang ventilene altså.

De har jo et annet utseenede så noe må det være. Muligens vekt..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

eg skal bytte alt av ventiler på eine toppen min. den skal stå på ein i overkant av 500hk motor sperre rundt 7000(anbefalinger), så lurer på kva type ventiler som er mest kurant å gå for... eg ser dei har noen på burton så hvilken type ambefalest?? også ventilfjører, retainere... også andre plasser vis det er bedre produkter/pris, men er ikkje intresert i uprøvde oppskrytte jalla bling ventiler med uviss kvalitet....

Det er ikke alle hestene som setter krav til ventilene - det er oppsettet forøvrig.

De originale Cosworthventilene er av fantastisk kvalitet og tåler åresvis med brutal mishandling. Når det er sagt er også Ferrea suverene saker.

På generelt grunnlag er 500 + hk og 7000 o/min null problem for nye originale ventiler og hydrauliske løftere.

 

I forhold til ventilfjærer og retainere så kjøper man ett komplett kamkit hvor alt dette følger med og er tilpasset hverandre.

 

Fordelen med mekaniske løftere er at utvalget i kamprofiler øker ganske betydelig.

 

Ellers er det slik at når man bygger høyere komp. så øker behovet for long dick ventiler, mekaniske løftere og mekaniske kammer. Dette må følges opp med enten svindyrt eller skrøpelig grenrør og STOR turbo.

 

Maks hk tallet og turtallsperre er forøvrig ett svært mangelfullt grunnlag å velge ventiler og kammer ut fra.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ellers blir det noe custom utifra motorbygger når resten av oppsett blir bestemt...

Det må sies å være den anbefalte løsningen ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

takker for utfyllende svar. Ja eg veit att det er ikkje kun hk og turtall som setter krav... men oppsett utvendig motor og kammprofiler er per dags dato ikkje bestemt heilt... men eg må som sagt bytte ventiler så derfør eg spør.

men fåreløpig oppsett er:

-205 blockfilled

-cosworth wrc slipper smidde stempler 7.6 i comp

-136mm stålråder

-org veiv

-grpa pakning org toppbolter

-topp blir porta og fresa ventilseter etter oppsett/ventiler

 

motor skal prøve å bygges for bra respons å breiest mulig register både hk og nm

 

så vis noen har noen gode kam ambefalingr som kan tas inn under vurdering utifra dette så er det også velkomment. ellers blir det noe custom utifra motorbygger når restenm av oppset blir bestemt...

Har du allerede kjøpt råder og stempler?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...