twin turbo Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Luthor Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 (edited) Jeg blir glad når jeg ser folk ikke bare skal ha ting billigst mulig. Er en grunn til at ting går i stykker =) Edited March 1, 2012 by Luthor MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L
turbodude Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Jeg kjøpte både ventiler og styringer fra Sarpsborg motor.
carfreak Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Følger ikke de originale med deg et stykke på veien? Eller skal du opp en dim kanskje?
viggo Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 http://www.ferrea.com/sportcomp-valves-6000-series-competition-valves.phphar både standard og +1 mm , billige er de og ..kvalitet eller ei, Mine funker hvertfall fortsatt etter ca 10000 km Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
twin turbo Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Jeg mener å ha lest at de originale eksosventilene er todelt og kan knekke. Julian Godfrey selger flere typer, sjekk ebay siden deres.
twin turbo Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 On 3/1/2012 at 9:24 PM, twin turbo said: ja er litt for mye dritt ute å går ettervert så håper å slippe det... eg vil ha motor som funker over lengre tid ikkje kun for eit flott skrytepapir fra benk for så å sitte med eit totalhavari pga sånne jalla produkter som det viser seg gang på gang att desse selvutnevnte motorguruer skryter opp i skyene og skulder på alt mulig når det kolapser... ja han har ein del og... eg har hørt så mye forskjelligt, så veit ikkje kva vi skal tru lenger... men har og sett at mange anbefaler org ventiler da dei skal vere ganske bra så lenge det ikkje skal langt opp i hk, men eg tru eg må ha noe bedre ja da eg ikkje vil ta sjangse på att det holder vis det blir ein knust topp igjen... så lurer eg også litt på om dette longdick er noen store fordeler med?? og er det mye jobb å tilpasse? Her kunne jeg ha dratt en dårlig spøk ihvertfall Har dette i min motor med mekaniske løftere, og det er vel gjerne i den sammenhengen de brukes. Mine tålte ihvertfall fint sammenstøt med stempel uten å knekke
twin turbo Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Er en del delte meninger om mekaniske vs hydruliske, men fordelen er jo at de tåler turtall og ville kammer mye bedre. Bakdelen er jo shimsingen hehe..
twin turbo Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 (edited) On 3/1/2012 at 9:41 PM, twin turbo said: hehe.. jasså ja ute å sykler...vart ein skriveleif der vist.. Eg meint hva som egentli er fordelen med longdick kontra std... Det får du spørre de som selger de om for jeg har personlig ikke anelse, ang ventilene altså.De har jo et annet utseenede så noe må det være. Muligens vekt.. Edited March 1, 2012 by Tore_TJ
SierraCL Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Beklager useriøst innlegg, men detta syns jeg var artig
twin turbo Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 (edited) On 3/1/2012 at 1:06 PM, twin turbo said: eg skal bytte alt av ventiler på eine toppen min. den skal stå på ein i overkant av 500hk motor sperre rundt 7000(anbefalinger), så lurer på kva type ventiler som er mest kurant å gå for... eg ser dei har noen på burton så hvilken type ambefalest?? også ventilfjører, retainere... også andre plasser vis det er bedre produkter/pris, men er ikkje intresert i uprøvde oppskrytte jalla bling ventiler med uviss kvalitet....Det er ikke alle hestene som setter krav til ventilene - det er oppsettet forøvrig.De originale Cosworthventilene er av fantastisk kvalitet og tåler åresvis med brutal mishandling. Når det er sagt er også Ferrea suverene saker. På generelt grunnlag er 500 + hk og 7000 o/min null problem for nye originale ventiler og hydrauliske løftere. I forhold til ventilfjærer og retainere så kjøper man ett komplett kamkit hvor alt dette følger med og er tilpasset hverandre. Fordelen med mekaniske løftere er at utvalget i kamprofiler øker ganske betydelig. Ellers er det slik at når man bygger høyere komp. så øker behovet for long dick ventiler, mekaniske løftere og mekaniske kammer. Dette må følges opp med enten svindyrt eller skrøpelig grenrør og STOR turbo. Maks hk tallet og turtallsperre er forøvrig ett svært mangelfullt grunnlag å velge ventiler og kammer ut fra. Edited March 2, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted March 2, 2012 Author Posted March 2, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 On 3/2/2012 at 6:53 PM, twin turbo said: ellers blir det noe custom utifra motorbygger når resten av oppsett blir bestemt...Det må sies å være den anbefalte løsningen ja. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted May 4, 2012 Author Posted May 4, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
hår ball Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 kjøpte 16 stk standar spec ventiler i toppen min selv. Fra cylmo/sarpsborg motor. Langt i fra ille pris! Og varen på 5minutte..
grcossie Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Jeg kjøpte også eksos ventiler fra Sarpsborg motor, de er ikke sodium fyllte, som de org. derav lavere pris
twin turbo Posted May 4, 2012 Author Posted May 4, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
grcossie Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Stemmer det, selv om det går mangen Cosworther, uten sodium, med godt over den effekten. Jens Hanestad, brukte mye av de vanlige
RS 1000 Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 On 3/2/2012 at 6:53 PM, twin turbo said: takker for utfyllende svar. Ja eg veit att det er ikkje kun hk og turtall som setter krav... men oppsett utvendig motor og kammprofiler er per dags dato ikkje bestemt heilt... men eg må som sagt bytte ventiler så derfør eg spør.men fåreløpig oppsett er:-205 blockfilled-cosworth wrc slipper smidde stempler 7.6 i comp-136mm stålråder-org veiv-grpa pakning org toppbolter-topp blir porta og fresa ventilseter etter oppsett/ventiler motor skal prøve å bygges for bra respons å breiest mulig register både hk og nm så vis noen har noen gode kam ambefalingr som kan tas inn under vurdering utifra dette så er det også velkomment. ellers blir det noe custom utifra motorbygger når restenm av oppset blir bestemt...Har du allerede kjøpt råder og stempler? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted May 4, 2012 Author Posted May 4, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now