Falcon Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Hva er definisjonen på R-dekk? I autoslalom regelverket altso? R-dekk blir som Toyo 888 eller Yokohama A048. Minimalt med mønster og heftig feste.Yokohama S-drive er standard dekk, men veldig bra kjøreegenskaper i slalom.Har Conti Sportcontact3 på nybilen som blir spennande å prrøva. Skal vera like bra som S-drive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s-ludvig Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 (edited) Da har jeg gått til innkjøp av nytt utstyr til sommerens SS2. Her er det ikke snakk om R dekk nei :smartass: Edited February 26, 2012 by s-ludvig SveinFiesta MK1 1100Cortina GT MK1 1965(Restaureres) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 hahahahahahahahahahahahahahaha Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsl Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 ser ut som det er soft blanding i de dekka der. hehehehehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Hva er definisjonen på R-dekk? I autoslalom regelverket altso? Faktisk ikke definert i reglementet. Men de mener Yoko 048, Toyo R888 og lignende (Hoosier, Khumo V710, m.fl). Jeg vil tippe at noe mer i nærheten av standard-dekk som Toyo R1 og Federal 595 går greit. De dekkene har jo et hav av mønster i forhold til de egentlige R- dekkene. ? Personlig mener jeg vel at dersom det skal deles ut premie i klasse 1 og at intensjonene er "kom og prøv din gatebil/ bruksbil..."- altså en innstegsklasse som i Autoslalom- reglementet, bør klubben ikke utestenge biler med R- dekk fra kjøring, men kanskje eliminere dem fra poeng-givingen. Men, intensjonene er viktig i sammenhengen. Jeg tror intensjonen til klubben er mer i retning av: "Vi deler inn i effekt/ vektklasser og ser hvem som kan kjøre raskest". I så fall blir det helt galt å utelate de med R- dekk. Da kan vi også begynne i en annen ende: De som har justert understell med kraftigere stabstag eller hardere fjører; skal de også utelates? På den annen side er det vel ingen av de bilene jeg har sett på Gardermoen som har vært i nærheten av å være optimalisert for autoslalom. Jeg har brukt endel timer i å sette meg inn i ulike perspektiver av løpsbiler og vil påstå at en optimalisert autoslalombil er en høyst spesialisert bil. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liaskar Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Faktisk ikke definert i reglementet. Men de mener Yoko 048, Toyo R888 og lignende (Hoosier, Khumo V710, m.fl). Jeg vil tippe at noe mer i nærheten av standard-dekk som Toyo R1 og Federal 595 går greit. De dekkene har jo et hav av mønster i forhold til de egentlige R- dekkene. Det må vere ganske vanskelig å gjennomføre\håndheve en slik regel vist en ikke har en god definisjon. For eksempel har jeg Kumho XS og det er eneste settet jeg har på bilen. Enkelte vil kalle dette et R dekk og andre ikke... Litt rart vist jeg må kjøpe ett sett med "dårligere" dekk for å kunne delta i SS2 eller autoslalom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsl Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Hmm hvor mange av de som har svart her kjører egentlig i kl1 Greit at det er kom og prøv bilen din som den er. Men tror også det er mange som har lyst på den ene pokalen somDeles ut i hver klasse.For meg er det egentlig det samme da jeg sansynlighvis ikke klarer og knekke den fiestan uansett,Som sakt tidligere var dette bare et forslag fra min side. Da det er motorsvake biler i kl1 og r dekk kan være avgjørende da.Det har helt klart kommet mange gode argumenter fram her, men har en liten anelse om at de fleste svarene her som er imptOg forby r dekk kommer fra biler/førere i kl2 og 3. Eller er jeg helt på viddene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 jeg er i kl1 å kommer definitivt til å være det en god stund til. Jeg syns at R-dekk ikke nødvendigvis skulle forbys men kanskje de med R-dekk ikke får poeng eller rykker automatisk opp i kl2 ved bruk av disse. Hvor man skal sette grensen for R-dekk det er ikke jeg den rette til å utale meg om. Den fiestan blir nok umulig å slå hvis man ikke har no dirty tricks på lager Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 er sjåføren på fiestan gammal racing-sjåfør, eller hva er greia? hvorfor er han så overlegen? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 jeg spurte når jeg satt på med han sist gang. å han ville ikke svare meg. men at mannen har greie på det han gjør er vel ikke til å stikke under en stol:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 En interessant diskusjon dette..... Om du vil prøve bilen din under "like forhold" er Bilsportforbundets arrangementer tingen. Her er det rigide regler som skal forsøke å gjøre bilene i hver klasse jevnbyrdige. Klarer du å ta en pokal her vil det, iallefall på papiret, gi deg mye mer kred enn en pokal fra Ford- klubben. Hvis man tror at er sett R-dekk vil gjøre en til pokalvinner på SS2, er det vel bare en prioriteringssak å investere i et sett R-dekk? Det dukker opp brukte sett for en billig penge av og til og dekka holder veldig bra de, selvom det er minimalt med mønster igjen. Som noen hentyder over her er det andre ting som kanskje teller mer enn dekkene i autoslalom.... Og jeg tenker ikke bare på kjøretrening/ dyktighet, men hjulvinkler, styring, m.m. Håper klubben velger å ikke innføre noen flere regler ved kjøringa. Vi har jo sett krangler angående inndeling i klasse tidligere også, så vekt/ effekt- regelen er mer enn nok. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 er sjåføren på fiestan gammal racing-sjåfør, eller hva er greia? hvorfor er han så overlegen? Jepp, Kjørte rally tidligere, og er vel faren til tsl, om jeg ikke tok helt feil? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 det forklarer mye! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Anders Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Jeg kjører i klasse 1. Syns de som vil kjøre med R-dekk må få lov til det. For min del er jeg med for å ha det gøy og treffe andre Ford intresserte. Har lekt med tanken om slike dekk selv, men er endel annet som må utbedres før det blir dekk. Og må si at s-ludvig og Fiestan imponerer. Er nok en fordel med feilhjulstrekk, tette gir, liten og lett bil... MK1 Escort Stasjonsvogn - 68 Fiesta - 04 1.4B Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now