Daniel.B Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 God kveld. Onkelen min har fått tak i en XR4 med V6`r og jeg har noen spm. Er de no tess? Tåler de no hard kjøring og hva går i stykker først? Hvordan er understellet på denne bilen og hvor mye effekt tåler det?Hvor mye effekt kan man ta ut av motoren. Kurrant med turbo på den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Er det snakk om en orginal XR4i med komplett styling og 2.8 MFI-motor vil jeg si det er ett samleobjekt, er det snakk om noe nyere med 2.9 EFI er det vel ikke like sjeldent. Understellet er jo i prinsippet samme som cosworth, motorene er jo ikke det heftigste, men de er sterke, går godt og holder om man bruker rett olje og ikke drar de forbi turtelleren.Turbo og annen trim svarer de godt til, og det er en grunn til at det er ett helt underforum om V6 her. Hva som ryker først, er vel girkasser etter min erfaring. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 God kveld. Onkelen min har fått tak i en XR4 med V6`r og jeg har noen spm. Er de no tess? Tåler de no hard kjøring og hva går i stykker først? Hvordan er understellet på denne bilen og hvor mye effekt tåler det?Hvor mye effekt kan man ta ut av motoren. Kurrant med turbo på den?For å si det slik.. Er det ein eldre Sierra?Da er det ein skjelden bil som er på veg oppover i pris.. (kun solgt 100stk nye i Norge) Den har alle Sierra problemene som alle andre har bla, svak bakstilling (samme som andre late Sierraer)2,8i motoren går ganske bra egentlig Xr4i er oppgitt til 0-100 på 8,4sek! Orginal motoren egner seg ikkje så bra for turbo!Men du kan havne på ca 400hk med ein 2,9 singleturbo motorSøk på Skogenracing v6 på Youtube Er det snakk om en orginal XR4i med komplett styling og 2.8 MFI-motor vil jeg si det er ett samleobjekt, er det snakk om noe nyere med 2.9 EFI er det vel ikke like sjeldent. Understellet er jo i prinsippet samme som cosworth, motorene er jo ikke det heftigste, men de er sterke, går godt og holder om man bruker rett olje og ikke drar de forbi turtelleren.Turbo og annen trim svarer de godt til, og det er en grunn til at det er ett helt underforum om V6 her. Hva som ryker først, er vel girkasser etter min erfaring.Min Xr4i har vanlig 2wd Sierra 2,0L bakstilling type med stabbstag.. ikkje noe råtass oppheng akkurat! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel.B Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Det er en XR4x4, årmodell vet jeg ikke. Så da er den ikke så veldig spesiell. Da er det vel 2.8 litern med 150 slappe hester da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 ingen av XR4/modellene er dagligdagse. 150 slappe hester, tja, prov en BMW 520i, saa skal du faa se 150 slappe hk.... mistet visst noen skandinaviske bokstaver her gitt.... `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 (edited) hehe. min xr4x4 tror den har mere enn 150hk ihvertfall.en av di litt mere spreke 150 hk vil jeg si skal sies den er helt greit påstilla på tenninga, kjører 98 oktan og er veldi gla i å gi gass å den koser seg på over 5000 ihvertfall. Edited February 18, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel.B Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 ingen av XR4/modellene er dagligdagse. 150 slappe hester, tja, prov en BMW 520i, saa skal du faa se 150 slappe hk.... mistet visst noen skandinaviske bokstaver her gitt.... Artig at du nevnte det. Har en 525 E28 som har 150 dæve hester Får se hva vi finner på med denna Sierran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 hehe. min xr4x4 tror den har mere enn 150hk ihvertfall.en av di litt mere spreke 150 hk vil jeg si skal sies den er helt greit påstilla på tenninga, kjører 98 oktan og er veldi gla i å gi gass å den koser seg på over 5000 ihvertfall. Ganske utrolig egentlig, med tanke på hvor rasert sylindrene er. Til trådstarter. Ført og fremst, velkommen til forumet Jeg anbefaler at du tar en titt på V6 forumet og leser litt der. Der står det utrolig mye tips om V6. Kort sagt så er de orginalt plombert ned for å gi ca minst mulig effekt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now