KNAa Racing Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Skal lakkere diff å girkasse,hva som sitter ordentlig?Tenkte litt på motorblokk lakk,da den virker som den sitter godt,men er sikkert noe som er mer egnet?Enklest har vært sprayboks..
armani Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Bruk heller tid på å gjøre noe som gjør at bilen går fortere 2wd sierra cosworth
twin turbo Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 først må du få rensa alt skikkelig... glasblåsing er vel blant det bedre, men vis du ikkje har det så er det å få vasket alt med skikkelig rensemiddel for alu... så eit slør med syregrunning(ikkje heildekk!!!) så vanli 2k bil,industri,lastebil-lakk. 1k og spraylakk har noe begrensa styrke... vis du først skal gjøre dette så gjør det skikkeli for er ikkje noe om er kjedligere enn å ta igjen flassin og dritt på sånne deler med masse krinklekroker.. trehjulsykel
KNAa Racing Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 On 2/17/2012 at 9:09 PM, armani said: Bruk heller tid på å gjøre noe som gjør at bilen går fortere Hehe,vil shine opp litt:)
hår ball Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 On 2/17/2012 at 9:09 PM, armani said: Bruk heller tid på å gjøre noe som gjør at bilen går fortere enig!Ketil, din jålkajll ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli.. å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede
KNAa Racing Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 On 2/17/2012 at 9:13 PM, twin turbo said: først må du få rensa alt skikkelig... glasblåsing er vel blant det bedre, men vis du ikkje har det så er det å få vasket alt med skikkelig rensemiddel for alu... så eit slør med syregrunning(ikkje heildekk!!!) så vanli 2k bil,industri,lastebil-lakk. 1k og spraylakk har noe begrensa styrke... vis du først skal gjøre dette så gjør det skikkeli for er ikkje noe om er kjedligere enn å ta igjen flassin og dritt på sånne deler med masse krinklekroker.. Har sandblåst overflaten,ble bra..syregrunning gjør sikkert susen ja:)Jo,skulle egentlig brukt 2k,tenkte jeg kunne spare litt tid:pFår vel dra fram sprøyta:p
twin turbo Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 (edited) On 2/17/2012 at 9:30 PM, hår ball said: enig!Ketil, din jålkajll ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli.. å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede ja VIS grunning/fyller er beregnet på det ja, da du får dei som er beregnet på dette , men er ikkje alle som er det. eg har endli tatt igjen mange reprasjoner der det har flasset av fordi lakkerere ikkje har lagt skikkelig grunning først... PPG(power puff girls)kan tenke meg du meiner dp40 som er epoksy grunning ellers er vel syra D831 Edited February 17, 2012 by twin turbo trehjulsykel
KNAa Racing Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 On 2/17/2012 at 9:30 PM, hår ball said: enig!Ketil, din jålkajll ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli.. å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede Jålkaill du:p lettere å holde rent når det er glatt å fint;)Tenkte det fantes en vidunderspray istede for å finne fram sprøyta:)Lage oss et lakkhjørne henrik:p?Ja skulle egentlig hatt oljekjøler,på differ å girkasse;)
tomnsr Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 On 2/17/2012 at 9:47 PM, KNAa Racing said: Jålkaill du:p lettere å holde rent når det er glatt å fint;)Tenkte det fantes en vidunderspray istede for å finne fram sprøyta:)Lage oss et lakkhjørne henrik:p?Ja skulle egentlig hatt oljekjøler,på differ å girkasse;) Pulverlakk kjetil. sett insuget paa vingen?
KNAa Racing Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 Ja kansje det hadde vært best,hmm..ikke sett innsuget nei!
Slåstad RS Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Finnes en morsom lakk her som hjelper til med å bli kvitt varme: http://www.rust.co.uk/popup.cfm?p_n=405051&p_i=405051 Som skrevet over her : legg på en skygge med syregrunning først. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
96mondeo4x4 Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 alu er ugreit å lakkere.Detter fort av etter et par år. (tror absolutt ikke temperatursvigningene i et motorrom gjør saken bedre)Eneste som virkelig holder på alu, er eloksering.... dog ser jeg praktiske problemer med å eloksere girkasser og slikt 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Slåstad RS Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 "alu er ugreit å lakkere.Detter fort av etter et par år. " Audi A8 , busser og Aston Martin beholder da lakken mere enn et par år? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
as. Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Bruk grunning som spesifikt er til aluminium, alt annet pleier å flasse.
Skybert Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 On 2/18/2012 at 10:56 AM, as. said: Bruk grunning som spesifikt er til aluminium, alt annet pleier å flasse. Syregrunning som er nevnt tidligere her er heftgrunning beregnet for blandt annet aluminium, galvanisert osv..
KNAa Racing Posted February 18, 2012 Author Posted February 18, 2012 Hehe,hadde vært tøft å hatt eloksert girkassa! Men regner med det blir pulverlakk jeg,sterk å holdbar,å ganske billig!
96mondeo4x4 Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 On 2/18/2012 at 10:10 AM, Slåstad RS said: "alu er ugreit å lakkere.Detter fort av etter et par år. " Audi A8 , busser og Aston Martin beholder da lakken mere enn et par år? du fikk kanskje ikke med deg at flere bilprodusenter, bla a. audi slet med at lakke slapp?S4 panser var jo ikke akkurat ukjent fenomen..... dog endrer tidene og malingen seg.... Pulverlakk vil jeg vel si er beste alternativet.... 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
twin turbo Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 alu må også vaskes med eit eget rensemiddel og må behandles umiddelbart etter rens da alu er som ein svamp på all forrurensing som er i lufta rundt den... men pulverlakk så blir det bra vis det blir gjort riktig... trehjulsykel
Sierra-Ole Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 On 2/18/2012 at 1:42 PM, 96mondeo4x4 said: du fikk kanskje ikke med deg at flere bilprodusenter, bla a. audi slet med at lakke slapp?Trodde dette gjaldt de tidligere galvaniserte karosseriene? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
KNAa Racing Posted February 18, 2012 Author Posted February 18, 2012 (edited) Teknolakk i trondheim driver med pulverlakk daglig,regner med de får jobben:) Edited February 18, 2012 by KNAa Racing
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now