carfreak Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 (edited) Hei. Har ett sett cosworth kammer som fulgte med toppen jeg kjøpte. De er litt over middels gromme for mitt bruk, så de selger jeg isteden.Beregnet for hydrauliske løftere. Ikke omslipte originalkammer. Har også hørt(arrester meg om jeg tar feil) at Jonus selger de som billetkammer, noe de faktisk ikke er. Spesifikasjon Innsug: 266 graders durasjon og 11.95mm løftEksos: 266 graders durasjon og 11.3 mm løft Fikk aldri noe spec da jeg kjøpte de, så dette er alt jeg har av informasjon, da jeg fikk EBB til å sjekke de.Pris: BUD Befinner seg i Skien, Telemark.Ta kontakt her, pm eller på 48070173. Edited February 15, 2012 by carfreak
BM-RACING Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Han har ALDRI solgt kammer til Cosworth Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
olemartin1 Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 på hvilke grunnlagt vet du det at han ALDRI HAR LAGET/SOLGT KAMMER TIL COSWORTH ? siden du sier mener jeg.. bare lurer jeg ? FORD ESCORT MK2 COSWORTH
BM-RACING Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 spørte han vel Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
carfreak Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Merkelig, for det var det jeg fikk opplyst da jeg kjøpte toppen av Henning Finstad. Uten at jeg skal si noe med sikkerhet, så fikk jeg intrykk av at Henning hadde god bekjentskap til Jonus, og jeg vil vel ikke tro at han har noe intersse av å skryte på seg "varemerket" til kompisen sin?Hvorvidt det er Jonus som har specet dem, eller slipt dem vet jeg ikke. Men Henning kalte dem hvertfall for Jonuskammer
cross-box Posted February 26, 2012 Posted February 26, 2012 skal vel sies det at Jonus bygget en cosworth motor for en kompis av seg for en skog med år siden, så si det at jonus ikke rører cosworth er vel feil, men det er kansje ikke der han har mest erfaring aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Sierra"2.0iS Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 Noen som vet om disse kan brukes på sugemotor?Må seff bytte til ventilfjærer som tåler dette løftet.
carfreak Posted March 18, 2012 Author Posted March 18, 2012 Ta og pling på RS1000 en mail eller pm og hør hva han tenker om det
Sierra"2.0iS Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 Ta og pling på RS1000 en mail eller pm og hør hva han tenker om det Har prøvd, men innboksen hans var full!
RS 1000 Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 Noen som vet om disse kan brukes på sugemotor?Må seff bytte til ventilfjærer som tåler dette løftet.Selv om dette ikke er kamprofiler til sugemotor så mener jeg at du fint kan bruke dem på en sugemotor. Det er mange originale sugemotorer som går med betydelig mildere kammer enn dette. Sørger du for passende ventilfjærer og passende ventillommer i stemplene og passelig komp.forhold så vil de nok funke bra. (Forutsetter selvsagt da at de postede opplysningene faktisk er korrekte og at det er seat-to-seat durasjon som er oppgitt.) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierra"2.0iS Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 Hadde egentlig tenkt å bruke KentCams sine CW22: 11,04 i løft og 278* dur. @0,1mm lift, 108/108 i lobecenterBruksområde 2000-7000rpmMen liker å bruke kammer med høyt løft og lite durasjon, så kansje noe å tenke på.....
RS 1000 Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 Hadde egentlig tenkt å bruke KentCams sine CW22: 11,04 i løft og 278* dur. @0,1mm lift, 108/108 i lobecenterBruksområde 2000-7000rpmMen liker å bruke kammer med høyt løft og lite durasjon, så kansje noe å tenke på.....På generelt grunnlag er selvsagt utprøvde sugekammer det suverent beste valget. Det man imidlertid må huske er hvilken porting, hvilket kjøretøy, vekt, gearkasse, diffutveksling osv kammene i utgangspunktet er designet til.Igjen på generelt grunnlag, 278 og 11,0 mm drar høyere turtall, men gir lavere dreiemoment enn kammer med mindre durasjon og høyere løft. Sistnevnte kan derfor passe bedre i en tyngre bil med mindre "racing" drivverk, spesielt hvis toppen er mye portet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Truckdriver Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Den er god - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts