Jump to content

hjelp til dohc trim?


truls.stiansen

Recommended Posts

Hei! Har en 92" sierra dohc som jeg er litt sugen på å jasse opp litt! Er det noen her som kanskje har noen triks og tips å komme med? Håper på svar! :-)

Mekaniker på peugeot horten

Ford 91" sierra 2.0 dohc bruksvogna

Ford 67" cortina 1500 deluxe rullende restaurering

Ford 64" galaxie xl500 2d ht sommerbilen te fatter

Link to comment
Share on other sites

Hei! Har en 92" sierra dohc som jeg er litt sugen på å jasse opp litt! Er det noen her som kanskje har noen triks og tips å komme med? Håper på svar! :-)

Du finner noe infor her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/34816-dohc-motorens-problemer/page__st__20

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Les litt i tråden til k3nn37 her på forumet. Han har en motor som går ganske godt nå. Den imponerer meg allefall. Det er riktignok en del sider å lese igjennom, men om du begrenser deg til å lese siste årets opdateringer så får du mange gode tips. 2,3liters blokk er en grei start.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

å ikke glem tråden til per olav om du lurer på turbo.. går rimelig mye bedre enn org den å ;)

 

 

i veldig korte trekk er motoren min bare..

 

2.3l bunndel med 11 i komp

portet 2l 8v topp

asley grenrør

kvassere kammer

2.5"

MS

større dyser

og en seriøs å full oppgradering av tenningsanlegget

 

beveger seg helt brukbart som bruksbil..

http://www.youtube.com/watch?v=xBDGjS5IEgE&list=UUlnFqcziX5PYHEm21TURZ_Q&index=10&feature=plcp

Link to comment
Share on other sites

jeg har lagt kabelen framover og over radiatoren for å "rydde".. så hoppingen kom av at kabelen ikke var skikkelig festet i motorrommet.. er fikset nå :)

 

takker ^_^ den ikke bremset enda nei.. må ha på dette først og sitter å håper på bremse treff til sommeren så vi for bremsa noen dohc motorer her ;)

Edited by k3nn37
Link to comment
Share on other sites

En del af det ligger under min projekt tråd, og efter min GT blev hugget op er alle dohc dele noget der skal ende på min 2wd cosworth kaross, og rs1000 har linket til de tal jeg har lavet, i denne tråd.

 

Men jeg er igang med en maskinarbejder uddannelse så pengene er meget små. Så alt tager tid, men jeg har alle delene til at bygge en 2,3 ud fra en 2,0 blok da jeg er overbevist om at en 2,0 nemt kan vores de sidste mm så det bare er at bruge 2,3krumtap (veiv) stempler og plejlstænger. Så den ligner en 2,0 og der ikke skal laves noget ude ved kæden.

Det ser dog ikke ud til at man får effekt ved at hæve kompressionen yderligere end std.

 

Der er nemlig ikke meget plads til spjælde, dog kan generatoren flyttes over i modsatte side under vandpumpen, der ville a/c kompressoren sidde hvis jeg husker korrekt. Ellers er der masser af muligheder.

Edited by møffe
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...