truls.stiansen Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hei! Har en 92" sierra dohc som jeg er litt sugen på å jasse opp litt! Er det noen her som kanskje har noen triks og tips å komme med? Håper på svar! :-) Mekaniker på peugeot hortenFord 91" sierra 2.0 dohc bruksvognaFord 67" cortina 1500 deluxe rullende restaureringFord 64" galaxie xl500 2d ht sommerbilen te fatter Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hei! Har en 92" sierra dohc som jeg er litt sugen på å jasse opp litt! Er det noen her som kanskje har noen triks og tips å komme med? Håper på svar! :-)Du finner noe infor her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/34816-dohc-motorens-problemer/page__st__20 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Les litt i tråden til k3nn37 her på forumet. Han har en motor som går ganske godt nå. Den imponerer meg allefall. Det er riktignok en del sider å lese igjennom, men om du begrenser deg til å lese siste årets opdateringer så får du mange gode tips. 2,3liters blokk er en grei start. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 å ikke glem tråden til per olav om du lurer på turbo.. går rimelig mye bedre enn org den å i veldig korte trekk er motoren min bare.. 2.3l bunndel med 11 i komp portet 2l 8v topp asley grenrør kvassere kammer 2.5" MS større dyser og en seriøs å full oppgradering av tenningsanlegget beveger seg helt brukbart som bruksbil.. http://www.youtube.com/watch?v=xBDGjS5IEgE&list=UUlnFqcziX5PYHEm21TURZ_Q&index=10&feature=plcp Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 K3nn37 du skal have skiftet din speedokabel så hopper nålen ikke mere. Men den flytter sig da ganske godt. Har du nogle tal på den endnu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 (edited) jeg har lagt kabelen framover og over radiatoren for å "rydde".. så hoppingen kom av at kabelen ikke var skikkelig festet i motorrommet.. er fikset nå takker den ikke bremset enda nei.. må ha på dette først og sitter å håper på bremse treff til sommeren så vi for bremsa noen dohc motorer her Edited February 13, 2012 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Har set du også har lavet spjælde til din. Hvorfor de forskellige længder på tragtene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 en kombinasjon av plassmangel og en teori om at dette vi gi et bredere effekt register.. legg ut et bilde og spec av gt'n din da møffe.. ble jo gjort endel med den å? Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 (edited) En del af det ligger under min projekt tråd, og efter min GT blev hugget op er alle dohc dele noget der skal ende på min 2wd cosworth kaross, og rs1000 har linket til de tal jeg har lavet, i denne tråd. Men jeg er igang med en maskinarbejder uddannelse så pengene er meget små. Så alt tager tid, men jeg har alle delene til at bygge en 2,3 ud fra en 2,0 blok da jeg er overbevist om at en 2,0 nemt kan vores de sidste mm så det bare er at bruge 2,3krumtap (veiv) stempler og plejlstænger. Så den ligner en 2,0 og der ikke skal laves noget ude ved kæden. Det ser dog ikke ud til at man får effekt ved at hæve kompressionen yderligere end std. Der er nemlig ikke meget plads til spjælde, dog kan generatoren flyttes over i modsatte side under vandpumpen, der ville a/c kompressoren sidde hvis jeg husker korrekt. Ellers er der masser af muligheder. Edited February 13, 2012 by møffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now