perro Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hei jeg får ikke åpnet panseret på min 2001 MK3. Nøkkelen virker på første trinn så panseret åpnes litt , men når jeg vrir til høyre skjer det ingenting. Har lest at enkelte har borret ut låset , men er usikker på hvordan det gjøres. Har noen tips eller triks for å få åpnet pansert ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dogcity Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 om du har mulighet for å kunne komme deg inn bak grillen, enten med å komme fra undersiden eller noe sånt? så kan du få tatt tak i den plastarmen som går fra låsekassen i grillen og videre til åpnemekanismen, og da kan du kanskje klare å vri den rundt...men vær forsiktig, de armene tåler ingenting. - 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Eller du sliper deg en ny nøkkel og prøver da. Veldig mange av de problemene jeg hadde på jobben var pga utslitt nøkkel. Hvis ikke så må du borre ut låsekassa. Også kan du sende mail til ford og hyle og skrike litt om hvorfor de ikke kunne brukt vaierlås som alle andre. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
dogcity Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 enig med deg Breda:) skulle vært vaier som på ALLE andre, og tidligere modeller.....men kom ikke vaier tilbake på MK4? - 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Jo, Ford har gått tilbake til wire på sine modeller Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Før du borrer kan du prøve reservenøkkelen, se om den er bedre Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Heldigvis er det tilbake til wire nå ja. Borret ut 2 slike i forrige uke Link to comment Share on other sites More sharing options...
perro Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 Takk for svar. Skal prøve reservenøkkelen når jeg kommer hjem. Hva gjør dere når dere borrer ut låsen. Borrer dere i selve nøkkelhullet ? Hvor stor borr bruker dere og hvor langt inn skal det borres ? Hvordan åpnes låsen når den er borret ut ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Konseptet var i for seg ganske genialt med tanke på at man i teorien ikke skulle få slått inn ruta for å få åpnet panseret og stjele motoren. Men i praksis så viser det seg vel å ikke være fullt så veldig utrolig fantastisk genialt.. Men, man må jo prøve for å feile.. Se på Audi f.eks, de prøvde seg på å lage en 2.5 TDi, det var ikke akkurat noe sjakktrekk. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Se på Audi f.eks, de prøvde seg på å lage en 2.5 TDi, det var ikke akkurat noe sjakktrekk. Audi/Volvo... Samme motoren Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Audi/Volvo... Samme motoren R5, ja, men den er vel bra. Det var V6'en som kom senere som er problematisk og den fikk vel aldri Volvo. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 enig med deg Breda:) skulle vært vaier som på ALLE andre, og tidligere modeller.....men kom ikke vaier tilbake på MK4? Jo men nå må du inn og bytte wire 2ganger i året pga den fryser i strømpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
perro Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 Det ble ikke bedre med reservenøkkelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 R5, ja, men den er vel bra. Det var V6'en som kom senere som er problematisk og den fikk vel aldri Volvo. Nei, Volvo slapp den Er V6'n jeg mener ja! [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Takk for svar. Skal prøve reservenøkkelen når jeg kommer hjem. Hva gjør dere når dere borrer ut låsen. Borrer dere i selve nøkkelhullet ? Hvor stor borr bruker dere og hvor langt inn skal det borres ? Hvordan åpnes låsen når den er borret ut ? Borr inn i nøkkelhullet, til du får ut mesteparten av innmaten. Så bruker du et flatt skrujern til å åpne med Link to comment Share on other sites More sharing options...
imastard Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Borr inn i nøkkelhullet, til du får ut mesteparten av innmaten. Så bruker du et flatt skrujern til å åpne med kanskje eit dumt spørsmål, men lurer på om det er nødvendig å bytte til ny nøkkellås? Vil det fungere å bare ha skrujern i bilen og opne på den? Har lite lyst på å få panseret blåst opp over frontruta i 80 km/t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Selve låsefunksjonen av panseret er den samme, selv om sylinderen til nøkkelen er borte. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 (edited) Hater ting som ikkje funker! Her er løsningen min.. nå bruker eg skrutrekker! det virker hver gang!Ja,. hvorfor bildet ikkje kommer veit ikkje eg.. men Eg borret hull bak ford merket, åsså borret eg vekk naglene som holder låsen!Å der er det ett spor som fungerer fint til flat skrutrekker Ford merket dekker operasjonen! Edited December 10, 2012 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
imastard Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Takker for raskt svar fra begge to. Da blir det fram med drillen imorgo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imastard Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 der var det gjort, funka fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 SELVFØLGELIG funker det fint. Vi vet da hva vi snakker om her Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
imastard Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 hehe, burde vell heller stått at eg fikk det til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wharfedale Posted December 16, 2012 Share Posted December 16, 2012 Jeg brukte en dremmel til å utvide hullet rundt låsen i grillen. Utvidet det nok til at jeg kom til de to boltene som holder låsen, men samtidig ikke mere enn at dekslet med ford-logoen dekker hullet. Skrudde ut boltene og dro låsen rett ut. Brukte så en lang flat skrutrekker til å åpne panseret Senere kan man jo ta med seg låsen til en smed å få han til å bygge den om slik at man kan bruke en annen nøkkel. Problemet er jo at nøklene ford bruker slites veldig lett. Ergo vil man etter en stund bli plaget med disse låsene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted December 16, 2012 Share Posted December 16, 2012 (edited) Det er jo ikke meningen at bilene skal leve i ti år, det er bare i Norge det er sånn, så om dem blir slitt og at vi i Norge må plages med det bryr Ford og de andre produsentene seg fint lite om. Elleve år gammel bil, det er veteran i f.eks Tyskland. Edited December 16, 2012 by Dolk -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper1201 Posted December 16, 2012 Share Posted December 16, 2012 Hehe, du boret istykker en fult fungerende lås, det er plast overføringsarmen som blir slitt og gjør at panserlåsen ikke fungerer i hakk 2.Men, gjort er gjort, nå vet ihvertfall de som har samme problem og leser denne tråden at det ikke er vits å bore ut låsen Bil- og Industrimekaniker Ford Connect 1,8 TDCI - 2008Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now