Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

problemet er vel at ford ikkje gjir ut papirer på noe som helst... derfor er det som regel best med kun modellendring fra ein org modell til anna org modell, men da mk1 aldri er levert som 4x4 cosworth kan det bli litt kluss, men rekner med det skal gå bra... eg gidder ikkje bytte ut tunnel vis eg ikkje må, da det er ikkje så veldig mye som må til før det er plass...

 

Tommler opp, kjør på :). Litt morro å lese, er jo gjennom samme prosess selv egentlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja eg har egentli meir eller mindre bestemt meg for å gå for denne ombygging. Skal skrive ein søknad å få sendt inn til vegvesen, så får eg se hvilket svar eg får... rekner desverre med at det blir mye fremm å tilbake, men håper på det beste... men har begynt å lure på om eg beholder xr4i stylinga og rs500 kopi fanger... så er eg usikker på om eg skal lakke alt svart eller om eg skal lakke bil oppigjen sølv og plast svart, med røde lister som org... var egentli meint å bygge på 85 moden, men den er dårlig i kanaler og hjulbuer så trur eg satser på den andre 83moden min som er faktisk ganske bra...

 

Jeg synst den ser tøff ut sort med xr4i styling og rs500fanger :) Uten skriv fra ford på godkjenning er det nesten garantert avslag desverre.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lov å kappe eller sveise i bærende konstruksjon leste jeg her.. Jeg har bygget om en Sierra (riktignok sedan) vanlig 2 liter 2wd til Cosworth 4x4. Måtte modifisere på girtunellen for 4x4 kassa på den og lage utsparinger til drivakslene. Godkjente ombygginga på BT og han der brydde seg hverken om at jeg hadde kappa i tunellen eller at bilen var blitt 4x4. Er det noe mere hokus pokus på 3 dørs da?

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

det vart solgt 3stk 3dørs xr4x4 i norge, etter det eg har fått vite. trur vertfall 1 er vraket, trur 1 er i eige av samler, og 1 som var meininga å kjøpe ein gang da var det frode/br racingv6 som viste om den, men husker ikkje heilt da det er noen år siden...

Det betyr at 3dørs karosseriet er typegodkjent med 4wd ,og da skal det ikke være noe problem å få dette til. Kanskje en bør søke om å få godkjent 4wd oppsettet først for så å søke om motor bytte etterpå eller omvendt..... :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

ja har vert inne på tanken, men prøver først å få inn alt på ein gang.

 

Men eg veit ikkje om det er samme typegodkjenning på begge karroseri da 4x4 karosset har anna gulv en 2wd...

 

Sånn som jeg har fått opplyst så skal det være samme typegodkjenning på alle disse, jeg sliter litt med å dokumentere dette da som sakt ford ikke gir ut noen papirer. Opplysningen kommer derimot muntlig fra Ford tekniske.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har orginal 3 dørs xr4x4 ja. 1985m modell.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Men er de xr4x4 og vanlig 3 dørs samme råkaross da? XR4x4 har vel dem (stygge) ekstra sidevinduene bak?

Utover det er de vel like, men er ikke det nok til at de ikke er "like"?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men er de xr4x4 og vanlig 3 dørs samme råkaross da? XR4x4 har vel dem (stygge) ekstra sidevinduene bak?

Utover det er de vel like, men er ikke det nok til at de ikke er "like"?

 

Det er slike ting, som lager problem. Da det er forskjellig delenr på karosseriene

Link to comment
Share on other sites

Men er de xr4x4 og vanlig 3 dørs samme råkaross da? XR4x4 har vel dem (stygge) ekstra sidevinduene bak?

Utover det er de vel like, men er ikke det nok til at de ikke er "like"?

Det er XR4i fra 83-85 du mener, de ble kun levert som 2wd. XR4x4 har også de små bakre vinduene men er 4(5)dørs combicupe. Den til Frode er en XR4x4 tredørs og har derfor de store bakre sidevinduene. Det er derfor den er så skjelden.

Et vanlig 3 dørs kaross og et XR4I kaross er ikke like, men veldig like. Det er noen andre pressinger på den miderste forsterkningsplaten under bakre side vinduer, den som er mellom skjerm og "innerskjerm". Dette pga de dobble bakre siderutene somjo er det eneste synlige forskjell.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Det er slike ting, som lager problem. Da det er forskjellig delenr på karosseriene

 

Da er det forskjellig delenummer på 2wd og 4wd sedankarosserier også. Gulvet og rammevanger er ikke like.

 

Det er den samme modifiseringa som må gjøres i karosseriet uansett hvilke 2wd man velger å bygge om til 4wd.

Har du vert i kontakt med BT og luftet ideen din?

Har de sagt at du må ha papirer fra Ford eller andre steder på dette?

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Da er det forskjellig delenummer på 2wd og 4wd sedankarosserier også. Gulvet og rammevanger er ikke like.

 

Det er den samme modifiseringa som må gjøres i karosseriet uansett hvilke 2wd man velger å bygge om til 4wd.

Har du vert i kontakt med BT og luftet ideen din?

Har de sagt at du må ha papirer fra Ford eller andre steder på dette?

 

Hva er forskjell på gulvet og rammevangene foruten litt breiere tunnell for fordelingskasse og innfestninger til gearkasse?

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjell på gulvet og rammevangene foruten litt breiere tunnell for fordelingskasse og innfestninger til gearkasse?

 

I rammevangene forran er det utsparinger til drivaksler, ellers er det som du sier.. Høyre side av girtunellen som må gjøres om.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Jeg har orginal 3 dørs xr4x4 ja. 1985m modell.

Hvis du har en orginal 3 dør XR4x4 så er vel alle floker løst,da finnes det papirer på 3 dørs kaross med 4wd....... :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

I rammevangene forran er det utsparinger til drivaksler, ellers er det som du sier.. Høyre side av girtunellen som må gjøres om.

Disse utsparingene ligger jo inni alle rammevanger, det er jo bare å skjære opp buen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...