Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

hei. jeg har også tenkt lenge på dette. jeg har en 83 sierra 3 dørs, og den er fri for rust (!). 4x4 hadde vært utrolig morro å lage. jeg lurte på om det er noen forskjeld i girkasse tunellen? mener det var en her inne som lagde 4x4 og forgasser turbo for noen år siden. og han sveisa noe greier i tunellen. girkasse oppheng bla. utsparinger i vangene er vel ikke stort problem å lag, om de ikke er der. og, man kan vel bruke sedan ledningsnett, også bare slanke vekk det du ikke trenger?

Det er bare å sette igang å bygge.litt arbeid med gearkasse tunnel. Utsparing i rammevang er plankekjøring.4x4 har mere castervinkel,så forhjul kommer veldig nære frontfanger,men dette er bare bagateller.blir en kul bil med det beste fra flere generasjoner cosworth... :D :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Holder på med det samme, brakettene under til girkassefestet er annerledes, hva er lettest å gjøre? Lage nytt girkassefeste eller lage brakettene i tunellen? Har fjernet braketten under på pass siden og gikk løs med sleggo :) så nå er det ihvertfall plass, men festene derimot.......

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å sette igang å bygge.litt arbeid med gearkasse tunnel. Utsparing i rammevang er plankekjøring.4x4 har mere castervinkel,så forhjul kommer veldig nære frontfanger,men dette er bare bagateller.blir en kul bil med det beste fra flere generasjoner cosworth... :D :D

 

Jeg har ett 3 dørs karosseri som det er tatt girkasse tunnel og rammevanger fra 4x4 , er det derfor hjula mine er så tett ved fangeren da ? kan ikke ha på 17" før det tar borti fanger i sving. Er det noe lurt å gjøre med dette? Sku hatt på 18" :P

 

Karosseriet jeg har er forøvrig godkjent med 4x4 og 2.9 24v. Men Skal i 2 liter cosworth motor nå da..

Edited by Turboterje
Link to comment
Share on other sites

Er vel bare og kjøpe justerbare tca og justerbare stab armer, det har både Mescort og jeg gjort :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker rs500 leppe og den bygger innover i hjulhuset foran hjulet.litt modding og du er på plass.orginal 3 dørs leppe er ikke i hjulbuen i det hele tatt,så det er ikke så stort problem.justerbare bærarmer er helt supert det,men har ikke noe med dette å gjøre.flytter du hjulet bakover medjusterbafe stabbstag så ødelegger du kjøreegenskapene på en 4x4 cosworth.

 

Jeg har ett 3 dørs karosseri som det er tatt girkasse tunnel og rammevanger fra 4x4 , er det derfor hjula mine er så tett ved fangeren da ? kan ikke ha på 17" før det tar borti fanger i sving. Er det noe lurt å gjøre med dette? Sku hatt på 18" :P

 

Karosseriet jeg har er forøvrig godkjent med 4x4 og 2.9 24v. Men Skal i 2 liter cosworth motor nå da..

Ja 4x4 går med mye mer castervinkel en en 2wd cosworth.dette for større stabilitet i høy hastighet + turn inn på en 4x4 blir helt ødelagt med å bruke 2wd stag. Tro meg,klok av skade :D

 

Jeg har ett 3 dørs karosseri som det er tatt girkasse tunnel og rammevanger fra 4x4 , er det derfor hjula mine er så tett ved fangeren da ? kan ikke ha på 17" før det tar borti fanger i sving. Er det noe lurt å gjøre med dette? Sku hatt på 18" :P

 

Karosseriet jeg har er forøvrig godkjent med 4x4 og 2.9 24v. Men Skal i 2 liter cosworth motor nå da..

Ja 4x4 går med mye mer castervinkel en en 2wd cosworth.dette for større stabilitet i høy hastighet + turn inn på en 4x4 blir helt ødelagt med å bruke 2wd stag. Tro meg,klok av skade :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Hehe eg har escort mk4 med sierra bunn, kjøreegenskapene er nok litt endret i mitt tilfelle :D

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hehe eg har escort mk4 med sierra bunn, kjøreegenskapene er nok litt endret i mitt tilfelle :D

Helt sikkert,men hjulvinklene er drit viktig uannsett hva som står på koffertlokket. Blir faktiskt jæ.... spennende å se når du nermer deg noe. Dette er vel en bare en banebil :glare:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vert mulig å få det godkjent så selvsagt ville eg gjort det, men eg tviler vel på det da...., sikkert en par år til den er ferdig så kanskje noen nye regler gjør det muligt :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vert mulig å få det godkjent så selvsagt ville eg gjort det, men eg tviler vel på det da...., sikkert en par år til den er ferdig så kanskje noen nye regler gjør det muligt :)

Regler som går i vår favør? Da blir jeg veldig imponert hvis det skulle skje...problemmet med BT er at du må ta kontakt med de før du begynner på proskjektet og fortelle hva du planlegger. Da får du vite hva som går og hva som ikke går,men det er jo forskjell fra distrikt til distrikt og her hvor du bor kan du bare dr......te i det. Trondheim er en fantastisk plass......... :D :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å sette igang å bygge.litt arbeid med gearkasse tunnel. Utsparing i rammevang er plankekjøring.4x4 har mere castervinkel,så forhjul kommer veldig nære frontfanger,men dette er bare bagateller.blir en kul bil med det beste fra flere generasjoner cosworth... :D :D

 

 

hei. Må si at "det beste ¨fra flere generasjoner" kan diskuteres. Jeg ble aldri helt fornøyd med kjøre egenskapene med 4x4 vingebil. Mjukt skall og fremtung. Syntes escort fungerer mye bedre tross hadde 10 pungt bur i vingebilen og hjulstilling justering på samme type som du brukte. Mulig vektfordelingen gjør mye på escort.

Men en veldig kul kombinasjon ja og litt lavere vekt.

 

Skal bli morro å se MK1 med stor motor, når du blir ferdig. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

hei. Må si at "det beste ¨fra flere generasjoner" kan diskuteres. Jeg ble aldri helt fornøyd med kjøre egenskapene med 4x4 vingebil. Mjukt skall og fremtung. Syntes escort fungerer mye bedre tross hadde 10 pungt bur i vingebilen og hjulstilling justering på samme type som du brukte. Mulig vektfordelingen gjør mye på escort.

Men en veldig kul kombinasjon ja og litt lavere vekt.

 

Skal bli morro å se MK1 med stor motor, når du blir ferdig. Lykke til.

Hello mister

 

Er enig med deg at karosseriet er bløtt,men jeg har rammevang mellom for og bak ramme.dette stiver noe helt for jæ....

På jekk 3 hjul i været og fullt mulig å åpne dørene.. :cool2:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

jaså hvilken rammevanger har du brukt? har selv lyst på dette da sierra er noe slapp i karosseri... har selv lurt på å modifisere noe froske scorpiogreier, men vet liksom ikkje heilt enda...

Dette ble gjort i 93-94 så jeg husker ikke om det ble kjøpt i england.det er en rammevang som går fra frontvange til vange bak.fungerer veldig bra.bilen er mye stivere en et vanlig 3dørs karosseri :)

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Holder på med det samme, brakettene under til girkassefestet er annerledes, hva er lettest å gjøre? Lage nytt girkassefeste eller lage brakettene i tunellen? Har fjernet braketten under på pass siden og gikk løs med sleggo :) så nå er det ihvertfall plass, men festene derimot.......

 

så det holder å "masere" med slegge altså? trodde det var snakk om kapping og greier jeg. :P har snakket med BT og de vil ikke ha noe av kappe og skjøte arbeider i torpedovegg eller tunnell, da dette er bærende konstruksjon. skal dette utføres så må det bli oppbygging av kjøretøy, og da blir prosessen en helt annen.

jeg har alt komplett 4x4 understell på bilen. har kjørt med dette i flere år, og ist motor. kun 2wd selvsagt. syns ikke hjulene er langt fram. kjører fint!

jeg tipper det beste er å lage en ny girkasse traversj. så slipper du å kappe for mye i tunellen. :) jeg måtte snekre sammen nytt feste for å få t9 kassa til å passe i min. blanding av dohc og gammal sierra traversj. funker fjell.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

jo. har 4x4 cosworth understell. med dempere, traversj, stabstag osv. komplett fra en sierra 4x4. flytta over fra den og rett opp i bilen min. :) syns hjulet står helt fint. og jeg har plass til 17 tommere. står på bilen nå.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

så det holder å "masere" med slegge altså? trodde det var snakk om kapping og greier jeg. :P har snakket med BT og de vil ikke ha noe av kappe og skjøte arbeider i torpedovegg eller tunnell, da dette er bærende konstruksjon.

 

Har hatt en med smal tunnell som var ombygd til 4x4 og der var det banket plass til fordelingkassa, det går helt fint og er ikke mye som skal til. BT har vel ingen ting med å legge seg opp i utskifting av en platebit i tunnell? Er det plutselig ikke blitt låv å skifte platedeler pga rust heller nå :) :)

Link to comment
Share on other sites

bytte tunell til anna en det karroseri er typegodkjent med er problemet her... er ikkje noe problem bortsett fra det. eg og trur nok eg banker ut tunnel å finretter den før lakk og lager girkasseoppheng selv. har mt75 i xr4i vinga og. trur eg brukte den org v6 travers og modifiserte den...

 

Snakk med ford, dem går vel go for det. Bytter man delen i tunnellen så er den klin lik donor. Men blir bra som du tenker også :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...