twin turbo Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 (edited) Har skiltNr. men det er jo ingen vits når det gjelder BT siden alle søknader skal behandles inviduelt.... Edited February 12, 2012 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 (edited) , Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 En kompis sjekket opp dette med BT for et år siden. De var ikke uvillig til dette men da med mk2 karossen da den har ferdig utsparringer fremme hvisnok. Den hvite som det er bilde av her mener jeg å huske er en mk2(eller en som er ganske lik), bygd om til mk1 utsende med vingebil-optikk og Coswort drivverk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Har vært i kontakt med BT tidligere ang. min xr4i og ombygning til 4x4 cosworth. Det skulle ikke være noe problem, men det var for noen år siden. Jeg synst virkelig du skulle hive deg på dette blir grisetøft!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Ble bygd opp en utafor hønefoss for en del år siden.En figur som jobba norsk forgasser-service den gang. Lurer på hvor den ble av. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 En kompis sjekket opp dette med BT for et år siden. De var ikke uvillig til dette men da med mk2 karossen da den har ferdig utsparringer fremme hvisnok. Den hvite som det er bilde av her mener jeg å huske er en mk2(eller en som er ganske lik), bygd om til mk1 utsende med vingebil-optikk og Coswort drivverk. Er en mk1 med mk2 bakplate. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Er en mk1 med mk2 bakplate.Det er nok fult mulig. Kjenner ikke til bilen men husker det var endel bilder og info om den ifbm. street legal eller noe på Eikås motorbane(eller hva den heter). Godtkjent 4x4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 En kompis sjekket opp dette med BT for et år siden. De var ikke uvillig til dette men da med mk2 karossen da den har ferdig utsparringer fremme hvisnok. Den hvite som det er bilde av her mener jeg å huske er en mk2(eller en som er ganske lik), bygd om til mk1 utsende med vingebil-optikk og Coswort drivverk. Alle sierra fra 82 til 93 har/hadde utsparringer fremme til drivakslingene. Nærmeste utgangspungt for ombygging av 86 model er XR4I fra 83. Jeg bygde om en 85 IS til 4x4 i 2006. Kom aldri til biltilsynet og gjøre den ferdig godkjent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Alle sierra fra 82 til 93 har/hadde utsparringer fremme til drivakslingene. Nærmeste utgangspungt for ombygging av 86 model er XR4I fra 83. Vet dette er diskutert før, om 3 dørsen hadde eller ikke. Jeg vet ikke da jeg ikke har kutta opp for å se. Svaret han kompisen fikk var at mk2 hadde dette og kunne derfor kunne søkes ombygd. Vet ikke om han som kaller seg "4x4vinge" her inne fikk godkjent en. Mener han snakka om det en gang. Ble vel godkjent en i Skiensområdet for noen år siden mener jeg å huske. Har aldri sett et vognkort ennå som det står godkjent på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 var en svart 3 dørs som ble ombygget til 4x4 vingebil her på forumet for mange år siden :)4x4vinge bor nok litt lengre nord får å si det sån Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Utsparingene er der på mk1 3dørs holder på med dette i prosjektet mitt så dette vet eg, kommer bilder om noen dager Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 var en svart 3 dørs som ble ombygget til 4x4 vingebil her på forumet for mange år siden :)4x4vinge bor nok litt lengre nord får å si det sån Han bor lenger nord ja Husker du om han hadde/har en godkjent en? Den andre jeg nevnte er sørpå! Men lurer også da på kva ledningsnett eg bør satse på? vingebil hadde vert fint men dette er ikkje bare bare å finne i god stand lenger... eller er det noen andre som er enklere? eg er ikkje ute etter altmulig ekstra greier... kun ryddigt basic nett også intreør da vingebil er lite av og dyrt vis det holder den standar eg skal ha i såfall.Strøkne interiørdeler til vingebil er vanskelig å finne og dyrt. Jeg har kjøpt både interiør og komplett ledningsnett og ja, det koster.Har du et bra sedan nett bør det enkelt la seg bygge om. Jeg var inne på tanken men kom ikke så langt da jeg fikk tak i et orginalt vingebilnett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 En kompis sjekket opp dette med BT for et år siden. De var ikke uvillig til dette men da med mk2 karossen da den har ferdig utsparringer fremme hvisnok. Den hvite som det er bilde av her mener jeg å huske er en mk2(eller en som er ganske lik), bygd om til mk1 utsende med vingebil-optikk og Coswort drivverk.Den hvite vingebilen er en mk1 -86 2.0l som er godkjent ombygd til cosworth 4x4 hos BT i bergen i 1995. Ting var så mye lettere den gang. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 (edited) Den hvite vingebilen er en mk1 -86 2.0l som er godkjent ombygd til cosworth 4x4 hos BT i bergen i 1995. Ting var så mye lettere den gang. Kommer du med den eller escorten på eikås på 0-201M i år? Edited February 23, 2012 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Den hvite vingebilen er en mk1 -86 2.0l som er godkjent ombygd til cosworth 4x4 hos BT i bergen i 1995. Ting var så mye lettere den gang.Ja ting var mye enklere den gang men var da jaggu mye sære folk hos BT den gang også . Har noen skikkelige røverhistorier fra 80 og 90 tallet her i Vestfold.Din bil eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Det er min bil ja,er faktisk godkjent med "Ford motorsport" eksosannlegg som vil gjøre mongoose til barnemat i støynivå RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Det er min bil ja,er faktisk godkjent med "Ford motorsport" eksosannlegg som vil gjøre mongoose til barnemat i støynivå Var andre tider før ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kommer du med den eller escorten på eikås på 0-201M i år?[/quotSitter med en brukket ankel i 10-12 uker,har god tid til å lage litt stemmning på forumet Nye motoren skal i escorten på lørdag med hjelp av gode venner,så vi er i gang.Meningen hvar ellers å få vingebilen klar til mai med nytt juserbart bakstell for å prøve å få bedre grep i bilen. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Det er min bil ja,er faktisk godkjent med "Ford motorsport" eksosannlegg som vil gjøre mongoose til barnemat i støynivå Hei Arve, hyggeligt å se du tar og turen innom her, hadde jeg alldrig trodd Hva girkasse bruker du i vingebilen din og hva differ, har lurt på dette en stund hehe Lenge siden sist nå hilsen Rune Nilsen bror te Bjarte i hetleviko Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 (edited) Hei Arve, hyggeligt å se du tar og turen innom her, hadde jeg alldrig trodd Hva girkasse bruker du i vingebilen din og hva differ, har lurt på dette en stund hehe Lenge siden sist nå hilsen Rune Nilsen bror te Bjarte i hetleviko Hei RuneI bilen står der quaife dogbox,front diff er et motorsport hus med quaife tannhjullsperre og forsterkningsplate under lokk som en siste sikkerhet. Bak sitter det 7.5 med plate diff. Sluttutveksling er 3.9 ,fungerer greit bare ikke effekten blir for stor.... Edited February 23, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 hei. jeg har også tenkt lenge på dette. jeg har en 83 sierra 3 dørs, og den er fri for rust (!). 4x4 hadde vært utrolig morro å lage. jeg lurte på om det er noen forskjeld i girkasse tunellen? mener det var en her inne som lagde 4x4 og forgasser turbo for noen år siden. og han sveisa noe greier i tunellen. girkasse oppheng bla. utsparinger i vangene er vel ikke stort problem å lag, om de ikke er der. og, man kan vel bruke sedan ledningsnett, også bare slanke vekk det du ikke trenger? -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now